- Detta ämne har 479 svar, 53,468 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av tendency.
-
FörfattareInlägg
-
7 juli, 2016 kl. 15:28 #278846tendencyDeltagare
Fan va nice! Så när jag behöver valsa mina skärmar får man hälsa på dig? 😉
Haha, javisst. Ska bara skaffa ett bättre garage först (lättare sagt än gjort, håller på och letar). 😀 :p Har hunnit få några förfrågningar.
7 juli, 2016 kl. 21:18 #278847tendencyDeltagareWRX continue… Istället för att valsa färdigt runtom (höger fram som var kvar) – som hade inneburit att plocka på hjul, ner med bil, starta och flytta bil 25cm, upp med bil igen – så fick jag ett spontanryck och påbörjade lackning av bromsoken. Tänkte varför inte, nu när jag ändå är igång, bilen står uppallad och jag kommer åt 3 av 4 ok? 🙂 Tycker dom röda oken funkar rätt bra med Subarublå lack, men jag vill ha det lite mer enhetligt. Och så är det ju fint med ny färg, originalfärgen börjar bli trött.
Började med vänster fram. Skapligt skitiga och dessutom nerkladdade med rostskydd baktill… var lite jobb med att rengöra oket. Gick lös med borstar, stålborste, rakbladskniv, Bräkleen.
Efter en del svettdroppar var oket dugligt rent. Valde att lacka det på plats, kändes enklast och man kommer ändå åt att spraya överallt, om det än är lite trixigt.
Ett lager på. Tänkte köra typ fyra lager färg och kanske tre lager klarlack. Ni lackexperter, räcker det? Behövs ens klarlack? Kör med Auto-K bromsoksfärg. Färgnyansen är som ni ser ljusare blå än lacken, men oken ligger i skugga bakom fälgarna, så jag tror att det kan bli rätt OK ändå. Kanske kommer att se ut som skit, visar sig! 😀 Då får det bli svart färg istället…
Vänster bak. Där var det ännu mer rostskydd att skrapa bort.
Höger bak. Värsta oket hittills, SÅ mycket skit och rostskydd. Glömde att ta en bild innan jag började skrapa, men ni ser ju..
Har även beställt nya loggor till oken – i svart. Dock så dröjer ju dom, så dom får åka på längre fram. Hade jag vetat att jag skulle lacka oken, så hade loggorna redan funnits hemma. 😀
8 juli, 2016 kl. 00:13 #278936abacusDeltagareVars beställde do loggarna ifrån? Är oxå ute efter att lacka om mina ok….
skickat ifrån Samsung Galaxy S6 Edge
8 juli, 2016 kl. 03:56 #278848tendencyDeltagareVars beställde do loggarna ifrån? Är oxå ute efter att lacka om mina ok….
Ebay. Härifrån:
http://www.ebay.com/itm/381041420383?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
🙂11 juli, 2016 kl. 13:25 #278849tendencyDeltagareHar nu valsat WRX‘ens alla skärmar. Och jag håller på och lackar det sista oket (höger fram). Har dessutom fått mina beställda Subaruloggor redan! Så dom åker på direkt jag är klar med sista oket, plus lite klarlack på det.
Har även fått avisering om att ett paket finns att hämta, kan det möjligtvis vara godis till STi!? 😀
11 juli, 2016 kl. 21:16 #278970edbeDeltagareBra jobbat på liten yta 🙂 kommer nog bli snyggt med det blå bakom de svarta fälgarna!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
12 juli, 2016 kl. 03:16 #278850tendencyDeltagareBra jobbat på liten yta 🙂 kommer nog bli snyggt med det blå bakom de svarta fälgarna!
Tack, man försöker ju iaf. 🙂 Fälgarna är mörkgrå, men yes, hoppas det blir fint.
12 juli, 2016 kl. 03:22 #278851tendencyDeltagareOken blir ju rätt varma, kommer verkligen ett klistermärke sitta kvar? Och ska du klarlacka krävs väl någon högtemp klarlack antar jag?
Jepp, det är “high temp decals” från en seriös tillverkare. Och jag har läst att har man klarlack över så ska det inte vara några problem. Klarlacken pallar samma temp som bromsoksfärgen. Visar sig om allt rinner av.. 😉
13 juli, 2016 kl. 17:38 #278852tendencyDeltagareNu har WRX‘en helt nylackade bromsok runtom med nya Subaruloggor. 😀 Är i överlag nöjd med resultatet, men vissa missar finns – sådant man lär sig av till nästa gång. Bl.a så var jag väl lite ivrig med klarlacken på oket höger bak, sprayade aningen för mycket och lacken blev lite korvig. Och så kunde jag ha maskerat lite bättre på sina ställen. Men klart dugligt för bruksbilen dock! Bilder kommer sedan med hjulen monterade igen!
Är sugen på att lacka om Brembooken på STi‘n, men dom lackar jag i sådana fall självklart inte på plats. Dom monteras av, plockas isär och preppas ordentligt innan lack (som förmodligen skulle få skötas av en lackfirma).
13 juli, 2016 kl. 20:55 #279032LindbloomDeltagareSåg riktigt bra ut! Tumme upp
14 juli, 2016 kl. 02:40 #278853tendencyDeltagareSåg riktigt bra ut! Tumme upp
14 juli, 2016 kl. 08:13 #278984NorbiusDeltagareSer ut som nya (med undantaget att dom är blåa) =D
Snyggt jobb 🙂14 juli, 2016 kl. 11:07 #278854tendencyDeltagareSer ut som nya (med undantaget att dom är blåa) =D
Snyggt jobb 🙂Hähä. Skulle ha varit riktigt nice med nya skivor, belägg, monteringsdetaljer osv också, men det är inte riktigt dags för det än.
Tack! 🙂14 juli, 2016 kl. 23:24 #278855tendencyDeltagareCoolt, men då kommer det säkert funka. Blev ju fräscht!d—0.o—b
Hoppas på det. Rinner det av så kanske det blir en ball effekt av det hela? 😀 Thanks!
17 juli, 2016 kl. 21:04 #278856 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.