Visar 15 inlägg - 421 till 435 (av 480 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #278900
    tendency
    Deltagare

      För ett tag sen tog jag STi‘n till Avesta där jag mötte upp lite annat Subarufolk för att besöka Belins Bil under “Subarudagen”. En lördag tillägnad Subaru med lite rabatter osv. Passade på att handla lite grejer; kolfiber instegslister, kolfiberlist till B-stolparna och nya STi tygmattor! 🙂 Tjejen handlade grejer hon med, till sin WRX -04; STi-vinge och Subaru gummimattor. Hon har en vinge med GC8-design nu, men den är så OTROLIGT tattigt monterad att den måste bort! Man funderar hur tidigare ägare tänkte (inte alls)?

      Blev lite shoppat under Subarudagen. Till min STi; kolfiber instegslister, kolfiberlist till B-stolparna och nya STi tygmattor. Tjejens WRX; STi-vinge och Subaru gummimattor.

      Subarugänget.

      #278901
      tendency
      Deltagare

        Har varit lat med att uppdatera senaste månaden, kanske för att jag inte har haft några modifieringar av bilarna att rapportera om. Däremot har det ändå hänt en hel del sedan sist. Service, nytt garage, vinterdäck, ny skrotbil, fått hem beställda saker bl.a. Betar av lite smått..

        Pga bristande ork drog jag ut in i det sista med bytet till vinterdäck på WRX‘en. Så första snön fick jag ta mig fram försiktigt med sommardäcken. :p 4WD. <3

        Vinterdäck på.

        Tjejens WRX -04 får vara med på ett hörn igen. Den har förberetts inför vintern (endast sommarkörd tidigare) med service, motorvärmare, komplett rostskydd och vinterdäck.

        Uförde oljeservice av bilen (utöver ordinarie service på verkstad), känns alltid bra i hjärtat att byta oljor i bilen när man precis har köpt den! Blev Motul X-clean 5W40 i motor och Redline Lightweight Shockproof i växellådan – snacka om att det blev skillnad med Redline, växlarna glider i som en varm kniv i smält smör oavsett temperatur! 😀 Måste slänga denna i mina bilar också. Vi ska även byta olja i bakdiffen (Motul Gear 300 75W90) inom snar framtid.

        Kopplade även in motorvärmaren/kupévärmaruttag.

        Hämtar hennes bil efter komplett rostskyddsbehandling.

        Nya Pirelli Zero Ice 215/50-17″ på original WRX-fälgar. Crappy kvällsbild med mobilen.

        Jag och tjejen köpte oss en köttarbil, Volvo 344 GL -88, meet “Röjar-Ralf“. Haha! Två pensionärer som har ägt den, 19k mil, fullservad, kamrem bytt för 40mil sedan, inredning och vinterdäck som nya osvosv. Var ju tvungen att köpa nya fälgar direkt… hann köra på dom några dagar innan snön kom. LOL.

        Bonusbild på mig, fotad och redigerad av Pontus Blomqvist (instagram pontusblomqvistfoto). HAHA. Ni har väl inte missat alla Biltemakörvmemes som cirkulerar överallt..

        #279054
        Igge
        Deltagare

          Dags att uppdatera signaturen med röjar ralf då? 😛

          #278902
          tendency
          Deltagare

            Dags att uppdatera signaturen med röjar ralf då? 😛

            Hahaha, kanske det!

            #279055
            Igge
            Deltagare

              Tapatalk har lärt sig vilken bild som gäller för att representera din tråd xD

              #278903
              tendency
              Deltagare

                tapatalk har lärt sig vilken bild som gäller för att representera din tråd xd

                HAHAHA wtf

                #278904
                tendency
                Deltagare

                  Det var ju som bekant köphetsdagen i fredags, den s.k. Black Friday. Har ni köpt något? 🙂 Jag köpte mig några prylar. STi-scoop till WRX, lättat remhjul vevaxel till STi, dumpventil och lite bilvårdsgrejer.

                  STi-scoopet är ett bra exempel på när form och funktion samverkar i en fin symbios. Det är inte bara snyggare än WRX dito, men matar även TMIC med mer luft. Tjejen köpte även hon ett scoop till sin WRX -04.

                  Lättat remhjul vevaxel till STi‘n. Läst mycket positivt om Grimmspeeds remhjul, att folk faktiskt känner skillnad i gas/varvrespons bl.a. Visar sig. Köpte även Grimmspeeds specialverktyg/avdragare.

                  Jag har en HKS SSQV v.3 i min STi. Gillade inte det där fågelkvittret i den, så jag monterade bort insatsen/”stjärnan” i utmynningen på den, då blev det mer ett klassiskt “pssshhh”-ljud. Jag gillar dock ljudet mer i Forges dump! Så jag köpte en sådan. Men vi får se om jag byter till Forge eller slänger denna i WRX‘en istället.

                  Klickade även hem några grejer från Meguiars. Ska bli intressant att testa deras Ultimate Quik Detailer. Även fått tips om deras motortvätt och “dressing” (haha).. kommer nog till hands nästa sommar när man har snyggat till motorutrymmet på STi‘n lite mer.

                  #279103
                  Subaruhooah
                  Deltagare

                    Snyggt! Hur gick det med sponsringen då? 🙂

                    #278905
                    tendency
                    Deltagare

                      Snyggt! Hur gick det med sponsringen då? 🙂

                      Inte orkat ta tag i det och höra av mig. 😛 Får se om jag gör det till våren..

                      #278906
                      tendency
                      Deltagare

                        Min STi blev ju rekommenderad till första sidan i september. Såg därefter av en slump ett gammalt foruminlägg om att alla med en bil som hamnar där kan få garagetdekaler helt gratis skickade till en. Så jag mailade dom, men fick inget svar och glömde sedan bort det. Men precis nyligen fick jag ett brev i lådan med dekaler och ett nyckelringsband. 🙂

                        #278907
                        tendency
                        Deltagare

                          Jag har fixat nytt garage till min STi. 🙂 Fortfarande inget eget villagarage med massor av utrymme där jag kan greja hur jag vill, men resor bättre än det jag hittills har haft.

                          Jag ska hyra två garageplatser bredvid varandra för att få ordentligt med plats! Jag kommer alltså att slippa behöva flytta bilen för att komma åt att greja runtom! 😀 Dessutom är det asfalterat golv, jämfört med stampat jordgolv i det gamla. Och det håller 18°C vintertid, jämfört med ca 10°C (om värmen funkade vill säga…) i det gamla. Och nu kommer jag att ha i princip gångavstånd till garaget jämfört tidigare.. kommer säkert vara lat och ta bilen dit iallafall, men ändå.

                          Blir mycket dyrare – men med så många fler fördelar.

                          I det gamla garaget var det så trångt att jag inte fick plats varken bakom eller på höger sida om bilen. Skulle jag göra något bakpå bilen, så var jag tvungen att öppna garageporten – inte så idealiskt vintertid. Och flytta bilen åt vänster för att komma in till högersidan…

                          Ni kanske minns att det stampade jordgolvet inte var så stadigt när jag skulle lyfta bilen i bakdiffen, så jag löste det med en plankbit, ehehe.

                          Jag fick tillgång till ena platsen 1a november och ställde då in STi‘n, bilderna är tagna då. Har precis fått tillgång till den andra platsen, så fler och bättre bilder kommer senare när jag har städat ur hela ytan och flyttat om bilen.

                          Livet med låg bil. Det var lite knöligt att få in bilen. :p

                          Tur man hade lite plankor till hands.

                          Kommer att använda den andra porten till mina platser sedan, tror att jag slipper använda plankor där, då marken utanför är mer plan.

                          #279056
                          Igge
                          Deltagare

                            Gött! Alltid trevligt med bättre garage 🙂

                            Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

                            #278908
                            tendency
                            Deltagare

                              Gött! Alltid trevligt med bättre garage 🙂

                              Ska bli grymt skönt. 🙂

                              #278909
                              tendency
                              Deltagare

                                Hej och hå! Långt inlägg, men jag behöver spy lite. Har inte uppdaterat på evigheter. Dels för att det inte har projektats någonting. Och för att jag är less på Subaruåterförsäljaren jag har beställt delar ifrån… Den 8e oktober var vi ett gäng till Belins Bil i Avesta under “Subarudagen”. Beställde en massa grejer och det händer ju inte mycket med beställningen!

                                Detta beställdes under Subarudagen (2016-10-08):

                                ¤ Instegslister i kolfiber
                                ¤ Lister B-stolpar i kolfiber
                                ¤ STi textilmattor
                                ¤ Gummimattor fram/bak
                                (till flickvännen)
                                ¤ STi-vinge (till flickvännen)

                                Har ringt många gånger för att kolla läget och hur det går med grejerna. Det låter alltid så positivt när man ringer och dom ska alltid höra av sig så snart som möjligt osv osv. Men jag får alltid återkomma till dom. Strax före jul ringde jag för hundraelfte gången och då fick jag svaret “ALLT HAR KOMMIT, förutom STi-vingen!”. Vingen är slut i Sverige och dom jagar efter den i Japan, enligt dom. Åker till Avesta för att hämta allt utom vingen, men på plats får jag veta att endast gummimattorna BAK har kommit. Vem har nytta av enbart bak? Flickvännen skulle ha dessa mattor till vintern och dess slask, var tanken… halva vintern har gått. Jaja, lite glad ändå åker jag hem med dessa grejer (2016-12-21):

                                ¤ Instegslister i kolfiber
                                ¤ Lister B-stolpar i kolfiber
                                ¤ STi textilmattor

                                Jag öppnar paketen hemma och upptäcker att “Lister B-stolpar i kolfiber” i själv verket är ett inlastningsskydd i plast till en bakkofångare till en Impreza kombi…?! :rolleyes: “Instegslister i kolfiber” har estetiska fel, ser ut att ha blivit något fel vid tillverkningen. Det enda som verkar ha blivit rätt är “STi textilmattor”. I mellandagarna (2016-12-27) ringer jag upp dom och påtalar felen. Reservdelsmannen ska kika på detta och säger “Jag hör av mig senast imorgon!”. Behöver jag säga att jag inte har hört NÅGONTING sedan dess? 😀 😀 😀 Ett KVARTAL senare har jag fått STi textilmattor…

                                Summering:

                                “Lister B-stolpar i kolfiber” var i själva verket ett inlastningsskydd i plast till en bakkofångare till en Impreza kombi.

                                “Instegslister i kolfiber” har estetiska fel.

                                “STi textilmattor” verkar ha blivit rätt! WOOHOO.

                                “Gummimattor fram/bak”, Belins har bara lyckats få hem mattorna bak. Jag tog inte hem dom… avvaktar på mattorna fram också…

                                “STi-vinge” är restad, finns inte i Sverige tydligen. Belins “väntar svar från Japan” osv osv osv.

                                Kan åtminstone glädja mig med att alla andra grejer jag har köpt och beställt från andra ställen har hittat hem till mig – utan krångel. 🙂 Får bli en uppdatering senare angående det. Tjipp!

                                #279073
                                Gloremir
                                Deltagare

                                  som jagf sa på garaget.. RAGE MODE ggr 1000 😛

                                Visar 15 inlägg - 421 till 435 (av 480 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.