- Detta ämne har 479 svar, 53,468 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av tendency.
-
FörfattareInlägg
-
4 maj, 2017 kl. 03:07 #278928tendencyDeltagare
Har hämtat ut bromsgrejerna till WRX‘en nu! Fick svar från Godspeed och dom bifogade en print screen på trackingloggen för paketet och det stod att flera försök till leverans hade gjorts den 19e april. Jag var hemma då, ingen var och ringde på min dörrklocka! Fick igår ett brev från Postnord med en påminnelse att jag har ett paket att hämta ut… Javisst var det mina bromsar..
Godis till WRX! Ska bara beställa resterande grejer. Bromsbackar, bultar, skrikplattor, bromsvätska etc. Frågan är hur mycket bromsvätska som går åt till en WRX -05, 1 liter?
4 maj, 2017 kl. 05:51 #278957Christian SDeltagarehar för mig att det är ca 1 liter i bromssystemet.
4 maj, 2017 kl. 06:34 #279059IggeDeltagare“The amount of brake fluid required is approx. 500
m2 (16.9 US fl oz, 17.6 Imp fl oz) for total brake
system.”Ur en manual
Men jag minns det som att det kan gå lite mer men att man klarar sig på 2 halvlitersflaskor 🙂
4 maj, 2017 kl. 11:40 #278929tendencyDeltagare“The amount of brake fluid required is approx. 500
m2 (16.9 US fl oz, 17.6 Imp fl oz) for total brake
system.”Ur en manual
Men jag minns det som att det kan gå lite mer men att man klarar sig på 2 halvlitersflaskor 🙂
Tack för svar! 🙂
5 maj, 2017 kl. 13:51 #278930tendencyDeltagareDet har pysslats med STi. 🙂 Har t.o.m hunnit få ut den på vägen och tagit premiärturen, bara jag som inte hinner (orkar) att uppdatera här i realtid. All STi Spec D-inredning förutom dörrsidorna är i bilen nu! 😀
Efter mattan skulle all plastinredning i bilen. Och jag gjorde rent varenda liten plastpinal.
Har du också problem med skrikande bälten i din Subaru? Det här är lösningen! Plastdelen som sitter vid B-stolpen över bältet, på insidan skär du bort plastbiten enligt bild. Så OTROLIGT skönt med tysta bälten!
Sedan var det dags att montera ihop stolarna som hade plockats isär inför frakten till Sverige.
Tyvärr saknade jag bultarna som armarna för höjdjusteringen monteras med. Bultarna (2st M8) jag behöver ser ut enligt bild. Kanske funkar med vanlig M8 typ 15mm? Hade inga såna hemma. Men ska testa senare.
Hittade ingen bra FÖRE-bild, men såhär såg original blå säten och matta ut i bilen.
SÅ SJUKT NÖJD med resultatet! 😀 Så jävla snyggt med helsvart inredning till min gröna fara.
5 maj, 2017 kl. 14:54 #279060IggeDeltagareNice! 🙂
5 maj, 2017 kl. 18:42 #278931tendencyDeltagareNice! 🙂
Är riktigt nöjd kan jag säga. Bara dörrsidorna som ska in sen också. Det var ju du som tipsade om att man kunde modifiera den där plastdelen för att slippa gnissel. 🙂 Enkelt ingrepp och 100% nöjdhetsgaranti.
5 maj, 2017 kl. 20:08 #278971edbeDeltagareNu behöver du bara en passande hjälm…har en liggande sedan jag sålde min leksak 😉
Skickat från min iPhone med Tapatalk
5 maj, 2017 kl. 20:38 #278932tendencyDeltagareNu behöver du bara en passande hjälm…har en liggande sedan jag sålde min leksak 😉
Jag sneglade på den när du la ut annons. :p Sjukt ball, men jag har ju ingen användning för den. 🙁
5 maj, 2017 kl. 20:47 #278972edbeDeltagareJag sneglade på den när du la ut annons. :p Sjukt ball, men jag har ju ingen användning för den. 🙁
Synd…kanske lite väl att ha den som tillbehör för utställningar
6 maj, 2017 kl. 07:37 #279061IggeDeltagareSorry för OT, men var finns en sådan annons? 🙂
6 maj, 2017 kl. 12:02 #278933tendencyDeltagareKanske lite, hehehe.
7 maj, 2017 kl. 14:52 #278934tendencyDeltagareHar varit hålligång med STi dom senaste dagarna! Som teaserbilden i förra inlägget visade så hade jag en ny Seibonhuv ståendes. Så den har skruvats på (gör ett inlägg om det senare).. har alltså bytt från Seibon OEM-design till en Seibon CWII. Och i torsdags gjordes premiärturen! Bilen kördes direkt till Paul Hauki (instagram @paulhauki) som vaxade och rekondade. I fredags var jag på en liten photoshoot med Pontus Blomqvist (instagram @pontusblomqvistfoto). Och igår, lördag, var jag iväg till Barkarbyträffen. Här kommer lite bilder!
Först och främst bättre bilder på inredningen. 🙂
Photoshoot med Pontus. Dessa bilder har jag tagit. Lät trilla in någon av Pontus bilder senare.
Och så en bild från Barkarbyträffen! Fick mycket fin respons på bilen. Blev bl.a inbjuden av arrangörer till en bilträff som jag nu funderar på att åka till. Riktigt kul att träffa nya som gamla Subba- & bilnördar. 😀
9 maj, 2017 kl. 13:47 #278638KvarnisDeltagareRiktigt snyggt, även om jag normalt har svårt för Chrome(fälgarna) på kokare 😀
16 maj, 2017 kl. 11:33 #278935tendencyDeltagareRiktigt snyggt, även om jag normalt har svårt för Chrome(fälgarna) på kokare 😀
Tackar! Ekrarna/centrumet är ju iaf grått. 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.