Visar 15 inlägg - 466 till 480 (av 480 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Har hämtat ut bromsgrejerna till WRX‘en nu! Fick svar från Godspeed och dom bifogade en print screen på trackingloggen för paketet och det stod att flera försök till leverans hade gjorts den 19e april. Jag var hemma då, ingen var och ringde på min dörrklocka! Fick igår ett brev från Postnord med en påminnelse att jag har ett paket att hämta ut… Javisst var det mina bromsar..

Godis till WRX! Ska bara beställa resterande grejer. Bromsbackar, bultar, skrikplattor, bromsvätska etc. Frågan är hur mycket bromsvätska som går åt till en WRX -05, 1 liter?

Christian S
      Deltagare

har för mig att det är ca 1 liter i bromssystemet.

Igge
        Deltagare

“The amount of brake fluid required is approx. 500
          m2 (16.9 US fl oz, 17.6 Imp fl oz) for total brake
          system.”

Ur en manual

Men jag minns det som att det kan gå lite mer men att man klarar sig på 2 halvlitersflaskor 🙂

tendency
          Deltagare

“The amount of brake fluid required is approx. 500
            m2 (16.9 US fl oz, 17.6 Imp fl oz) for total brake
            system.”

Ur en manual

Men jag minns det som att det kan gå lite mer men att man klarar sig på 2 halvlitersflaskor 🙂

Tack för svar! 🙂

tendency
            Deltagare

Det har pysslats med STi. 🙂 Har t.o.m hunnit få ut den på vägen och tagit premiärturen, bara jag som inte hinner (orkar) att uppdatera här i realtid. All STi Spec D-inredning förutom dörrsidorna är i bilen nu! 😀

Svarta golvmattan är i!

Efter mattan skulle all plastinredning i bilen. Och jag gjorde rent varenda liten plastpinal.

Har du också problem med skrikande bälten i din Subaru? Det här är lösningen! Plastdelen som sitter vid B-stolpen över bältet, på insidan skär du bort plastbiten enligt bild. Så OTROLIGT skönt med tysta bälten!

Sedan var det dags att montera ihop stolarna som hade plockats isär inför frakten till Sverige.

Tyvärr saknade jag bultarna som armarna för höjdjusteringen monteras med. Bultarna (2st M8) jag behöver ser ut enligt bild. Kanske funkar med vanlig M8 typ 15mm? Hade inga såna hemma. Men ska testa senare.

Baksätet på plats!

Framstolar på plats!

Hittade ingen bra FÖRE-bild, men såhär såg original blå säten och matta ut i bilen.

SÅ SJUKT NÖJD med resultatet! 😀 Så jävla snyggt med helsvart inredning till min gröna fara.

Slänger även in en liten teaser! 😉

Igge
              Deltagare

Nice! 🙂

tendency
                Deltagare

Nice! 🙂

Är riktigt nöjd kan jag säga. Bara dörrsidorna som ska in sen också. Det var ju du som tipsade om att man kunde modifiera den där plastdelen för att slippa gnissel. 🙂 Enkelt ingrepp och 100% nöjdhetsgaranti.

edbe
                  Deltagare

Nu behöver du bara en passande hjälm…har en liggande sedan jag sålde min leksak 😉

Skickat från min iPhone med Tapatalk

tendency
                    Deltagare

Nu behöver du bara en passande hjälm…har en liggande sedan jag sålde min leksak 😉

Jag sneglade på den när du la ut annons. :p Sjukt ball, men jag har ju ingen användning för den. 🙁

edbe
                      Deltagare

Jag sneglade på den när du la ut annons. :p Sjukt ball, men jag har ju ingen användning för den. 🙁

Synd…kanske lite väl att ha den som tillbehör för utställningar

Igge
                        Deltagare

Sorry för OT, men var finns en sådan annons? 🙂

tendency
                          Deltagare

Kanske lite, hehehe.

tendency
                            Deltagare

Har varit hålligång med STi dom senaste dagarna! Som teaserbilden i förra inlägget visade så hade jag en ny Seibonhuv ståendes. Så den har skruvats på (gör ett inlägg om det senare).. har alltså bytt från Seibon OEM-design till en Seibon CWII. Och i torsdags gjordes premiärturen! Bilen kördes direkt till Paul Hauki (instagram @paulhauki) som vaxade och rekondade. I fredags var jag på en liten photoshoot med Pontus Blomqvist (instagram @pontusblomqvistfoto). Och igår, lördag, var jag iväg till Barkarbyträffen. Här kommer lite bilder!

Först och främst bättre bilder på inredningen. 🙂

Seibon CWII monteras.

Paul har rekondat.

Photoshoot med Pontus. Dessa bilder har jag tagit. Lät trilla in någon av Pontus bilder senare.

Och så en bild från Barkarbyträffen! Fick mycket fin respons på bilen. Blev bl.a inbjuden av arrangörer till en bilträff som jag nu funderar på att åka till. Riktigt kul att träffa nya som gamla Subba- & bilnördar. 😀

Kvarnis
                              Deltagare

Riktigt snyggt, även om jag normalt har svårt för Chrome(fälgarna) på kokare 😀

tendency
                                Deltagare

Riktigt snyggt, även om jag normalt har svårt för Chrome(fälgarna) på kokare 😀

Tackar! Ekrarna/centrumet är ju iaf grått. 😉

Visar 15 inlägg - 466 till 480 (av 480 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.