- Detta ämne har 479 svar, 53,468 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av tendency.
-
FörfattareInlägg
-
25 november, 2015 kl. 17:22 #278705tendencyDeltagare
BOOM! STi-skorna på G. Lite POKE?! 😀 Valsa skärmar och några grader negativ camber lär det bli. :p Vet att det går att få till det, har sett mycket bilder på blobeyes med dessa hjul.
Ni som har valsat skärmkanterna fram – hur har ni gjort med innerskärmarna? För dom måste väl plockas bort om man viker in kanten?
Kan meddela att fälgarna går över Brembooken. 😉
Och här är exempel på två blobeyes som har exakt samma hjuluppsättning som jag har och som har fått till ett bra stuk.
Garagetmedlemmen koaaNs STi -05.
25 november, 2015 kl. 18:11 #279045IggeDeltagareGött!
Kooan hänger väl här på forumet också? 🙂25 november, 2015 kl. 18:23 #278999LindbloomDeltagareSjukt snyggt med fälgarna!
Ja har inga inneskärmar kvar, hittade inget bra sätt att fästa dom så dom rök 🙂25 november, 2015 kl. 19:42 #278706tendencyDeltagareGött!
Kooan hänger väl här på forumet också? 🙂Ja, det gjorde han ju också. 🙂
25 november, 2015 kl. 19:44 #278707tendencyDeltagareSjukt snyggt med fälgarna!
Ja har inga inneskärmar kvar, hittade inget bra sätt att fästa dom så dom rök 🙂Tack! Blir nog tjusigt när man har stukat till det!
Okej. Men hur ser det ut under? Öppningar där det kan samlas grus och skit? Kan det bli några komplikationer utan innerskärmarna?
25 november, 2015 kl. 21:25 #278708tendencyDeltagareVad jag hört är det ingen hit att köra utan innerskärmar, sitter väl sensorer och elektronik för airbag osv bakom som kommer bli dränkta i skit och vatten, vore ju trist med en kortis och få en smäll i fejjan helt plötsligt(om man nu har en airbag-ratt :rolleyes:). Sen blir väl plåten rätt blästrad med.
Jaså! Det låter ju inget vidare. Sitter sensorerna helt blottade om man tar bort innerskärmarna? Har ju tänkte byta till sportratt, men vill ändå inte att något skit ska förstöras. Faan, det borde ju gå att fästa skärmarna på något vis…
25 november, 2015 kl. 22:22 #278709tendencyDeltagareFår se om man orkar, får bli till våren annars. Har inget mekgarage, heller så.
Hade varit kul att se hur andra har löst det med innerskärmarna fram. 🙂
26 november, 2015 kl. 08:02 #279000LindbloomDeltagareHar då inte sätt några sensorer som sitter i hjulhuset, bara kabelstammen som ja har fått flytta upp för ja råka skava av nån kabel:D å de enda hål ja vet e upp i motorrummet vid fjäderbenet men de e bara om du har coils me justerbar topplagring. Lägger sig väl lite skit i framskärmen bak mot dörren men man tvättar ju bilen dör hur? 😉
26 november, 2015 kl. 08:26 #278940KoffeKeymasterVarför 8.75″ ET20 istället för 9.25″ ET35? De senare borde ge samma (eller till och med nån mm mindre) poke och vara lite mer konkava? Visserligen mer stretch också…
(Ifrågasätter inte, är bara nyfiken :))
Snyggt blir det iaf!26 november, 2015 kl. 15:15 #278710tendencyDeltagareVarför 8.75″ ET20 istället för 9.25″ ET35? De senare borde ge samma (eller till och med nån mm mindre) poke och vara lite mer konkava? Visserligen mer stretch också…
(Ifrågasätter inte, är bara nyfiken :))
Snyggt blir det iaf!527 finns inte 9.25″. 🙂 Nästa bredd är 9.75. Men 9.25 ET35 hade nog suttit ganska gjutet dock, utan att behöva experimentera så mycket med hjulvinklar osv. Jag tror inte heller att utbudet av fälgar med 18×9.25 ET35 5×100 som passar över Brembo är så stort? Jag har inte sett några sådana vad jag minns, ingen design jag har fastnat för iallafall. 🙂 Fastnade hårt för XXR 530 19×8.75″ ET35.. men dom hamnar istället så långt in. Ville egentligen ha 19″, men info om vad som passar samt utbud är dåligt.. Och så dök det upp en bra affär med 527’or som jag inte kunde motstå.
26 november, 2015 kl. 17:28 #278711tendencyDeltagareHar då inte sätt några sensorer som sitter i hjulhuset, bara kabelstammen som ja har fått flytta upp för ja råka skava av nån kabel:D å de enda hål ja vet e upp i motorrummet vid fjäderbenet men de e bara om du har coils me justerbar topplagring. Lägger sig väl lite skit i framskärmen bak mot dörren men man tvättar ju bilen dör hur? 😉
Har försökt googla fram lite bilder och har inte heller sett några sensorer, men en rejäl kabelstam som du nämner. Den går ju att flytta har jag förstått, vilket du har gjort. Aja, saker är till för att lösas. 🙂
26 november, 2015 kl. 18:24 #278990LindbloomDeltagareHar försökt googla fram lite bilder och har inte heller sett några sensorer, men en rejäl kabelstam som du nämner. Den går ju att flytta har jag förstått, vilket du har gjort. Aja, saker är till för att lösas. 🙂
Mm, inte så kul när de börjar lysa massa lampor:D Nää men bara klippa alla stripes den sitter med å flytta upp, inge svårt alls 🙂
26 november, 2015 kl. 20:16 #279066pettsunDeltagarenär jag hade valsat fram så körde jag bara som det var. Det blir ju en lite glipa, men jag orkade inte bry mig. Hade rätt låg bil och tight fitment så fick byta nån innerskärm, då dom slaktades upp med tiden 🙂
Har läst att folk brukar köpa två nya och såga lös kanten på dom i typ samma storlek som glipan och fästa ihop det med den befintliga skärmen så den blir bredare.
26 november, 2015 kl. 21:39 #278712tendencyDeltagarenär jag hade valsat fram så körde jag bara som det var. Det blir ju en lite glipa, men jag orkade inte bry mig. Hade rätt låg bil och tight fitment så fick byta nån innerskärm, då dom slaktades upp med tiden 🙂
Har läst att folk brukar köpa två nya och såga lös kanten på dom i typ samma storlek som glipan och fästa ihop det med den befintliga skärmen så den blir bredare.
Okej! Jag tror inte om jag kommer att köra så värst lågt, men det kanske äter innerskärm ändå. Vad kostar nya innerskärmar då? 😀 :p
Jag har också läst det. Men jag förstår inte riktigt hur det funkar. Dom breddar innerskärmen, ja, men den går ju ändå inte att fästa i skärmkanten, eller?
27 november, 2015 kl. 20:18 #279001LindbloomDeltagareJa har innerskärmar du kan få köpa för 600 😉 dom gick för strax över 800 hos Subaru vill ja minnas :p
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.