- Detta ämne har 103 svar, 16,152 deltagare, och uppdaterades senast för 4 år, 8 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
4 november, 2016 kl. 20:14 #285043SubaruhooahDeltagare
Ber om ursäkt! Använde en dålig image host men nu bör det funka igen 🙂
4 november, 2016 kl. 20:42 #285044SubaruhooahDeltagareIdag var jag förbi Sellholm och frågade vad en intercooler skulle kosta. Som väntat så åkte jag hem lika fort igen 🙂 15k ville dom ha för att bygga den! Men har hittat en att köpa för 3k som har exakta mått jag behöver förutom att den är 140mm istället för 142mm som jag egentligen velat haft. så jag får försöka med den istället. Men jag ska ta lite mer mått först bara.
Sen bar det iväg till Sala till badassparts för att hämta mina skärmar!
Och som tur var så passade dom hyffsat bra och det kommer inte krävas allt för mycket jobb för att få ihop delarna 🙂 Ska bli kul och se det färdiga resultatet sen!
5 november, 2016 kl. 09:42 #285014IggeDeltagareFränt med breddning! 🙂
Skickat från min D5503 via Tapatalk
5 november, 2016 kl. 19:14 #284995tendencyDeltagareIt will be awesome. 🙂
7 november, 2016 kl. 09:31 #285000KoffeKeymasterBlir riktigt bra det där!
En fråga: Är huvudbågen bultad direkt i golvet eller sitter det nån svetsad förstärkningsplatta eller box under?7 november, 2016 kl. 21:13 #285045SubaruhooahDeltagareBlir riktigt bra det där!
En fråga: Är huvudbågen bultad direkt i golvet eller sitter det nån svetsad förstärkningsplatta eller box under?Den är bultad direkt i golvet, jag hade räknat med att golvet skulle vara tjockare än vad det när jag byggde den, så plattan under hjälper nog inte så mycket! Utan buren kommer säkert gå rakt igenom golvet om olyckan skulle vara framme. Men jag ska göra en box om transportstyrelsen tillåter det när jag reggar in den sen.
8 november, 2016 kl. 06:25 #285003edbeDeltagareJag har en vinge som du måste sätta på denna bil. Behöver lite jobb men det är en äkta wrc-vinge. Sålde min bil nu i höst och jag har faktiskt tänkt att den skulle passa perfekt på din bil 🙂
Skickat från min iPhone med Tapatalk
8 november, 2016 kl. 06:28 #285046SubaruhooahDeltagareJag har en vinge som du måste sätta på denna bil. Behöver lite jobb men det är en äkta wrc-vinge. Sålde min bil nu i höst och jag har faktiskt tänkt att den skulle passa perfekt på din bil 🙂
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det skulle den verkligen göra! Har sökt efter en sån vinge 🙂 är det mycket jobb och vad ska du ha för den?
8 november, 2016 kl. 07:02 #285004edbeDeltagareDet skulle den verkligen göra! Har sökt efter en sån vinge 🙂 är det mycket jobb och vad ska du ha för den?
Du har pm
Skickat från min iPhone med Tapatalk
12 november, 2016 kl. 20:27 #285047SubaruhooahDeltagareHar spenderat helgen i garaget och fått lite gjort på bilen. Jag ville egentligen behålla fronten som den var för att få den äkta breddningen, men efter mycket om och men så togs beslutet att ge sig på fronten istället.
Så här såg skillnaden ut med dom nya skärmarna
Sen kapade jag fronten och skruvade fast aluminium vinklar på insidan och böjde in hörnet så det skulle följa skärmens linje istället.
Jag monterade även dit dimkåporna för att få extra stabilitet när jag ska börja med glasfibret sen. Som tur var så blev det inte så mycket dom behövde böjas in till den nya formen så det är inga större belastningar på dimkåporna!
Sen så ska fronten förlängas lite också, Jag ville även där behålla den korta fronten från början för att behålla äktheten men det är inte så mycket som fattas så jag ska fylla igen det istället. Jag tror inte man kommer lägga märke till att den är lite längre upptill och har samma längd nertill. krävs nog ett tränat öga och alla som läser denna tråd för att förstå det 🙂
Sen monterades allt dit för att se till så att allting passar med huv och lyktor. Det kommer behövas göras lite runt lyktorna för att få det riktigt snyggt. dom passade inte så jättebra med original fronten heller men nu ska jag se till så det passar
Så nästa nu blir att beställa nya dimkåpor från rallytech då den vänstra kåpan var skev så fick forma om den innan jag kapade fronten på den sidan. Så bättre att jag har dom nya kåporna på plats innan jag börjar med glasfibret, dumt och behöva göra om allting en gång till sen 🙂
19 november, 2016 kl. 19:42 #285048SubaruhooahDeltagareNu är nya dimljuskåpor beställda från rallytech, så jag hoppas det inte tar allt för lång tid att för få dom!
Men i väntan på att dom ska dyka upp så jag kan börja med fronten så fick jag tag i ett annat projekt att hålla på med under tiden, En äkta S7/S8 WRC vinge att fixa iordning 🙂 Tack edbe för en bra och smidig affär!!
Tyvärr var den ju lite skadad så första steget blev att kapa ur den skadade delen på både höger och vänster sida.
Sen tänkte jag använda glasfiber för att laga hålen, men sen slog det mig att jag lagt undan alla spillbitar sen tidigare jobb med kolfiber och en rulle kolfiberduk nånstans. så eftersom vingen är av kolfiber så kan man väl lika bra laga med kolfiber och göra det rätt?
jag skar till den största biten jag hade och lirkade in den i håletsen limmade jag dit den med epoxy för att sen lägga nytt kolfiber ovanpå senare. för den biten kommer ju få sitta kvar resten av sin livslängd sen! Vet inte hur personer som håller på med glasfiber till vardags skulle gjort i denna situation men jag hoppas detta håller sen. Sen alla ormar som slingrar sig är sprickor som jag börjat slipa ner, vilket det fanns en del av. Det ska jag också lägga på nytt kolfiber så dom inte spricker upp ännu mera sen
just ja! Jag såg även att edbe sålde ett fjäderbenstag, så efter ett sms så var den också köpt och skickades samtidigt med vingen. Den tackar jag också för!! 🙂
Tydligen ett stag som sitter i Spec C bilarna originalSå det var väl allt för denna gång! vid nästa besök så blir det väl att börja lägga på kolfiber duken och fixa hålet, Känns som jag kommer ha många timmar slipning framför mig sen 🙂
19 november, 2016 kl. 19:43 #285005edbeDeltagareKommer bli grymt! Tack själv!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
6 december, 2016 kl. 13:29 #285006edbeDeltagareHur går det?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
7 december, 2016 kl. 08:28 #285049SubaruhooahDeltagareHur går det?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det går bra! som sagt det är många timmars slipning 🙂 men jag blev klar med hålen nu i helgen så ska börja med alla hörn/sprickor nu. Men kommer en liten update inom kort!
21 december, 2016 kl. 17:50 #285050SubaruhooahDeltagareEn liten update. Det har varit många timmars slipande så därför har jag inte kommit med något nytt på ett tag! Sen insåg vi att två bilar som är nerplockade tar rätt så mycket plats så vi håller på och bygger ut loftet för tillfället så nu blir det fokus på det ett tag. Men här är det som hänt sen sist iaf 🙂
lagt på kolfiberduk på den plattan jag limmade dit sist
Såhär blev det andra hålet, betydligt finare än förra men man lär sig av sina misstag.
Färdigspacklade, fast det stora hålet ska få ett lager till finspackel, men det får jag ta sen när det andra behöver spackelas.
Sen nästa, det lite mer krävande blir att laga detta hål och en hel del stora sprickor
Sen köpte jag en kolfiberplatta för att byta ut den nuvarande metallen till värmereglaget, man kan aldrig ha för mycket kolfiber 🙂
Sen har dom efterlängtade kåporna äntligen kommit, så nu kan jag börja glasfibra fronten också. Sen blev det ett litet köp från ddesign på black friday också, en värmesköld till turbon.
Sen har jag börjat kika på equal length grenrör också och hittat ett som är byggt efter twinscroll grenröret, men up-pipe ska passa original turbon. Men skulle det vara så att man köper twinscroll turbo så är det bara byta up-pipet för twinscroll istället för att köpa nytt grenrör. Sen behövdes även tråget från en 2.5l motor stod det. Men försöker hitta lite fakta om det just nu så det inte inte försämrar effekten allt för mycket eller att det är dålig kvalitet på grejorna.
Men det var väl allt för denna gång 🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.