• Detta ämne har 103 svar, 16,152 deltagare, och uppdaterades senast för 4 år sedan av Kvarnis.
Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 104 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #285022
    Igge
    Deltagare

      Läckert som alltid! 🙂

      V mount är ju fränt men viktigt att få köra också, så motivationen inte försvinner

      Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

      #285065
      Subaruhooah
      Deltagare

        Tack! Ja man klarar sig inte hur länge som helst. Har ju knappt fått testa bilen något! så planen nu är att stoppa i link sprut och sen börja kolla upp lack. Sen måste jag ut på banan och testa eller på
        Något ssc event:D

        #285066
        Subaruhooah
        Deltagare

          Tack! Ja man klarar sig inte hur länge som helst. Har ju knappt fått testa bilen något! så planen nu är att stoppa i link sprut och sen börja kolla upp lack. Sen måste jag ut på banan eller något ssc event och testa 😀

          #285067
          Subaruhooah
          Deltagare

            Nu är ena sidan klar med spacklingen! Jag har bara halva dörren kvar på andra sidan sen är den också klar. Sen får jag börja klura lite på bakstöten, stör mig på att den inte riktigt följer med breddningen så jag får nog fylla ut den litegrann också.

            Sen har snabblåsen till bakluckan förbryllat mig länge, Jag visste inte hur prodrive hade monterat dom då jag kom fram till två olika lösningar, men sen hittade jag på denna manual! Så nu är det betydligt mycket lättare att bygga när man vet hur prodrive byggde bilarna:D Det står allt från karossen till vart dom dragit bromsrören etc.



            Sen köpte jag en riktig stol istället för kina stolarna jag hade. Jag passade även på att handla Spec C takscoop av Micke Skogsberg så jag har ett i reserv utifall, dom var ju inte direkt billiga i UK.

            Sen hämta jag ut dom nya daily fälgarna till Spec C’n. Blev Speedline 2120 18×8″

            Så näst på listan blir att lacka bilen, köpa ett nytt sprut och däck. Sen får det troligen räcka för denna gång, Jag får se hur mycket nytt jag hinner bygga innan säsongen börjar då jag har en del jag vill bygga. Annars fortsätter jag nästa år när säsongen är över med interccoler/V-mount och lite annat jag har i huvudet.

            #285023
            Igge
            Deltagare

              Kul med update!

              Fälgarna är riktigt läckra 🙂
              Ska även bli kul att se hur du löser V-mount senare

              #285068
              Subaruhooah
              Deltagare

                Det har väl inte hänt så mycket bildmässigt på senare tid utan jag kämpar på med spacklandet. Nu är jag inne på finliret så jag räknar med att till helgen så ska spacklandet vara klart för stunden iaf. jag har även lämnat in bakluckan på svetsning då jag inte har kunskap eller saker för att svetsa aluminium 🙂

                Men lite nya saker har beställts och vissa har sålts, Jag sålde iväg ena STI’n och ljusboxen till helgen så nu har jag lite mer plats i garaget.
                Även ett Link G4 PnP beställdes så den lär väl dyka upp om 14 dagar

                Sen väntar jag på lite kolfiber som också bör dyka upp om 14 dagar 🙂
                så om karossen blir klar till helgen så kan jag börja fokusera på insidan lagom till sakerna kommer send—0.o—b



                #285024
                Igge
                Deltagare

                  Kolfiber är så läckert! 😀

                  Är det gamla g4 eller g4+? 🙂

                  #285069
                  Subaruhooah
                  Deltagare

                    Kolfiber är så läckert! 😀

                    Är det gamla g4 eller g4+? 🙂

                    Ja det är ju det! 🙂
                    Jag beställde ifrån jrm så jag tror det är vanliga g4, står iaf inget om g4+.

                    #285025
                    Igge
                    Deltagare

                      Kolla vilken variant det är och vad det kostar med ett plus. Det är som lite bättre och har när jag kollat inte varit speciellt mycket dyrare. 🙂

                      #285070
                      Subaruhooah
                      Deltagare

                        Kolla vilken variant det är och vad det kostar med ett plus. Det är som lite bättre och har när jag kollat inte varit speciellt mycket dyrare. 🙂

                        Okej. Jag får kolla på det! Men om jrm beställer från link.com så verkar inte g4 finnas att köpa till subaru, utan dom har bara g4+ på hemsidan. Men ska läsa på lite och se om det kan vara värt det

                        #285026
                        Igge
                        Deltagare

                          Okej. Jag får kolla på det! Men om jrm beställer från link.com så verkar inte g4 finnas att köpa till subaru, utan dom har bara g4+ på hemsidan. Men ska läsa på lite och se om det kan vara värt det

                          Kan nog stämma att de slutat med gamla G4.
                          Är det så enkelt är det ju bara att tuta och köra.

                          Har hört att fvk engineering säljer G4+ iaf 🙂

                          #285071
                          Subaruhooah
                          Deltagare

                            En liten update! Tyvärr gick det ju inte som man tänkt, Link G4+ dök ner i lådan som planerat. Men kolfibret har fortfarande inte kommit hem efter 2 månader och 3 veckor:mad:

                            Efter den första månaden så frågade jag hur det gick med grejorna och jag fick som svar tillbaka att dom skulle skickas under veckan alternativt på måndagen veckan efter. Inget uppdaterades på mitt konto utan det stod fortfarande att sakerna inte hade skickats.
                            Så månad två så skickade jag igen och frågade vad som händer, Då kom ursäkten att han hade varit sjuk i influensan och inte haft tid men att sakerna skulle skickas dagen efter. 2 dagar senare så uppdaterades det att sakerna var skickade så det kändes ju skönt.
                            Men sen 3 veckor utan något kolfiber så kontaktade jag han igen. Då skulle han ta kontakt med sitt postombud och bad mig vänta 30 minuter, 2 timmar senare så säger han att han väntar på svar från dom men att nånting verkar skumt då han själv inte fått ett kollinummer när han lämnade in det. Så jag säger att han får några dagar att kolla upp vad som har hänt och efter det kan vi diskutera hur vi ska gå vidare, Då börjar han beklaga sig och säger att han måste kunna kompensera mig på nått sett för att be om ursäkt och frågar om jag vill ha nått annat från hans sortiment gratis, Men jag uppfattar våran konversation som att han vet vart grejorna är men vill inte säga det ärligt till mig. Så jag ger han nån dag till sen får vi se hur detta slutar!

                            Men i övrigt så går det både upp och ner med bilen, Jag köpte ett par orginal skärmar fram för att se så frontbalken verkligen blev svetsad rätt så inte ljusbilden blir helt åt skogen. men tydligen så svetsade jag ihop den för nära varandra så ett hål passar inte med ena framskärmen så jag får kapa isär den igen och göra om det. Men som tur är så är det inte ett stort jobb att göra.

                            Slipningen har rullat på bra och jag har fortfarande lite kvar innan jag blir nöjd. Sen har fälgarna fått skor och nu står den på backen för första gången på länge så självklart fick det bli en liten åktur:D
                            Det fick bli Pirelli PZero däck. Sen ska jag även ta och beställa 20mm spacers för att få fälgarna att passa bättre med breddningen. Är det någon som har i huvudet hur stort centrumhålet är på 5×114.3 fälgar?

                            Men sen efter det har det inte blivit så mycket mek på subarun då jag ska flytta mig vidare till ett garage i Hallstahammar med fyra polare så man kan meka ordentligt på vintern då jag har kallgarage nu. Och som grädden på moset så får jag tillgång till däck/balanseringsmaskin, Blästerskåp och billyft, Så jag tror det blir bra det. Så nu är jag i fullgång att plocka ihop allt skit man har ligger och lägga ner det i lådor så allting är klart till sista april sen.

                            Sen har jag funderat länge på att gå in på etanol på bilen, så jag tror det blir av när subarun fått sitt nya hem sen då grabbarna där sysslar mycket med sånt. Men jag är lite rädd att motorn kommer att byggas om vid ett senare tillfälle då den bilen med lägst hästar just nu i garaget är 650hk, Så förhoppningsvis är jag stark nog och kan stå emot mobbningen från polarna med mina ynka 350hk:(

                            Så jag avslutar väl detta med att bjuda på en bildd—0.o—b

                            #285027
                            Igge
                            Deltagare

                              Kul med uppdatering!
                              Är det dig jag ska prata med i framtiden då om det gäller att kränga däck 😉

                              350hk är roligare i ett kul chassi än 650 i ett tråkigt tror jag, så börja i rätt ände och få lite körtid innan motivationen försvinner, röstar jag på 🙂

                              #285072
                              Subaruhooah
                              Deltagare

                                Kul med uppdatering!
                                Är det dig jag ska prata med i framtiden då om det gäller att kränga däck 😉

                                350hk är roligare i ett kul chassi än 650 i ett tråkigt tror jag, så börja i rätt ände och få lite körtid innan motivationen försvinner, röstar jag på 🙂

                                Jadå du är välkommen om du behöver kränga av/på nått 🙂

                                Jo jag har alltid varit nöjd med 350hk och får ut det jag vill från bilen. Men får se vad grupptrycket säger. Men 400 vill jag nog klättra till känner jag. Men som du säger sä är körtid det viktigaste för mig just nu.

                                #285073
                                Subaruhooah
                                Deltagare

                                  2 månander och 2 dagar tog det och sen dök paketet upp. Och det var väl inte det bästa paketet för att inehålla kolfiber! mjukt och halvtrasigt och inte en enda lapp om att det var omtåligt. Jag inspekterade det innan jag löste ut det och allting såg intakt ut genom hålet i kartongen så jag tog en chansning.

                                  Första dörrsidan jag öppna så var det en liten spricka på

                                  Sen var det bara ett lager kolfiber allting så det behövdes ju inte mycket ljus för att det skulle lysa igenom.

                                  Sen på varje del så var väven helt åt helvete snett på några ställen, vissa så dåligt att glasfibret syntes med blotta ögat.

                                  Men i det stora hela så hade jag förväntat mig värre, men man får väl lite vad man betalar för också. här är iaf alla saker som beställdes 🙂



                                Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 104 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.