- Detta ämne har 763 svar, 86,588 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
14 juni, 2011 kl. 21:16 #209574goffemannenDeltagare
Gör det :).
Jo tack de är ja väl medveten om 🙂
/ David J – Superior Media
18 juli, 2011 kl. 16:29 #209575goffemannenDeltagareNya Sparco Corsa stolen är monterad och sitter kanon bra =).
Idag började min semester och de är fortfarande öppet på jobbet så ja stack dit och fixade lite med bilen.
Fixade ett mellanrör med en katalysator som ja ska använda vid besiktning. Blev kanon bra avgasvärden.
Tog även bort en av de små främre dämparna på mitten delen. Men jag tror jag ska ta bort den andra också. Den bakre dämparen dämpar väldigt mkt.
Sen så märkte jag att det läckte lite kylarvatten. Inte mycket utan droppar lite. Det kommer från övre anslutningen och den anslutningen är lite skadad men de har inte läckt innan. Men det får nog bli en ny kylare nu. Kikade in på Import Car Parts för å se va de har.
De har en orginal och en aluminium. Jag vet inte vad som är bäst att satsa på.
Orginal kostar £95 och aluminium kostar £189. Men jag har ont om pengar och har aldrig haft problem med värmen på kylarvattnet. Har gått upp som max till 100grader efter typ 12-15 varv på kinnekulle.
Så jag tror ja ska satsa på en ny orginal kylare. Eller vad tycker ni?
Edit: Letade runt lite mer och hittade denna. Va tror ni om den?
Står t.ex “Direct fit and straight replacement for the original unit.”
19 juli, 2011 kl. 17:35 #209576goffemannenDeltagareva på jobbet idag igen =). Skruvat med imprezan. bytte servopump då ja tror de är den som låtit illa. Vi hade en liggandes på lagret som gått 1700mil, fan va bra de är å jobba på bildemontering =). Och det verkar som det iaf, Låter inget nu va ja har hört.
Sen så kunde ja inte låta bli å fixa mer med avgassystemet. Va jävligt intresserad av hur slutdämparen från avgassystemet som satt på en new age impreza(ett remus system) på jobbet. Hade ju plockat bort hela systemet igår och byggt om mellanröret. Satte dit en katalysator på det så ja ska ha röret vid besiktning. Men sen idag så byggde ja om bakre dämparen också så de passar rakt på mitt mellanrör. Detta va 3″ rakt igenom på denna dämpare bortsett från mitt gamla (zero sport) som har nån liten strypning inne i början av själva dämparen. Denna strypning är nog ca 2″, sen är dämparen i sig mkt större än den andra som jag tog från skrotbilen på jobbet.
Måttade å kapade lite rör å svetsade ihop. Starta bilen och visst låter den mer =). Verkligen på gränsen till FÖR MKT, typiskt. Så ja får köra med denna några dagar å se om ja tröttnar å skruvar dit den gamla igen.
dock så höjdes laddtrycket med ca 0.05.0.1 bar. Så den gamla dämparen ströp flödet en del.
28 juli, 2011 kl. 16:42 #209577goffemannenDeltagareLiten update. Inga viktiga saker kanske, skit samma =). Ja har iaf beställt en ny kylare då min nuvarande läcker lite nånstans vid över anslutningen. Blev en ny “original” från Import Car Parts. Kommer väl imorgon hoppas jag.
Va även ute förra veckan och justerade lite i mappen. Bränslet och tändning är justerat ändan upp till 1.5 bar så ja valde att öka laddet från 1.3bar till 1.4bar istället. Justerade även lite individuellt för varje växel så att laddet skulle vara jämt på alla växlar. Innan så fick jag högst ladd på 5an. Men nu har jag justerat upp lite så nu har ja 1.4bar på 2,3,4 och 5.
Vägde bilen förra veckan med. 1260kg med halv tank.
29 juli, 2011 kl. 15:31 #209578goffemannenDeltagaredå va nya kylaren monterad och den gamla skiten är slängd i soporna. Passade på att lacka till kylfläktkåporna också. Även ta bort den sista av de små ljuddämparna på mellanröret. nu är det bara dämparen längst bak som är kvar. Nu låter det precis lagom =)
29 juli, 2011 kl. 16:49 #209475GilarskiDeltagareVägde bilen förra veckan med. 1260kg med halv tank.
Bra info, då bör man ju kunna nå målet 1100 kg om
jag tänker till lite grann 🙂Härligt med nytt kyl grabben. Gjorde du nån dyno förresten
efter justeringen, eller märkte du nån skillnad i prestanda?29 juli, 2011 kl. 16:55 #209579goffemannenDeltagareBra info, då bör man ju kunna nå målet 1100 kg om
jag tänker till lite grann 🙂Härligt med nytt kyl grabben. Gjorde du nån dyno förresten
efter justeringen, eller märkte du nån skillnad i prestanda?ja de skulle du nog kunna nå =)
nej har inte gjort nån dyno. Tror inte det är så stor skillnad. Insugstempen är det ingen direkt skillnad på heller. Lite mer prestanda blir det väl iaf.
29 juli, 2011 kl. 22:17 #209450Christian SDeltagareGött med nytt kyl som inte läcker:)
Vägde bilen förra veckan med. 1260kg med halv tank.
vägde min förra året, 1300kg som den står med full tank och då har jag säkert närmare 60kg bilstereo prylar i den:D får se va den väger nästa år när det sitter en 6 petadlåda i den, kommer ju inte vara lättare direkt:(
30 juli, 2011 kl. 00:22 #209580goffemannenDeltagaretog ju avgasprov på jobbet förra veckan inför besiktning.
Detta är taget med besiktnings mellanröret. Det sitter en liten kat från nån nyare toyota, typ yaris eller nått.
här är resultatet – ingen speciell besiktningsmapp.
tomgång:
CO – 0.00
HC – 9
CO2 – 14.2
O2 – 1.45
Lambda – 1.1012500rpm:
CO – 0.18
HC – 23
CO2 – 15.1
O2 – 0.06
Lambda – 0.9971 augusti, 2011 kl. 12:42 #209581goffemannenDeltagareDå va bilen besiktigad utan anmärkning. Gött!!
/ David J – Superior Media
1 augusti, 2011 kl. 15:32 #209451Christian SDeltagareman får grattulera!:)
det är alltid lika spännande om dom ska klaga på något eller om den går igenom med blankt papper.
1 augusti, 2011 kl. 15:45 #209582goffemannenDeltagaretack. ja va inte å orolig. Åkte till Älmhult där de är rätt snälla och vana vid denna typ av bilar. Här i växjö kan de va lite tjuriga.
Skönt att ha besiktning sent på sommaren/hösten så man bara kan ställa på bilen och köra när våren kommer.
30 augusti, 2011 kl. 16:42 #209583goffemannenDeltagareNågra bilder från dagen på Mantorp Park då det va JDM face off. Martin är riktigt duktig på att fota bilar….
15 september, 2011 kl. 17:28 #209584goffemannenDeltagareTänkte göra en liten update här. Det händer ingenting med bilen nu precis. Den står mest stilla och kommer ställas av snart.
Ja har börjat spara pengar till inköpen som ska ske i vinter. Det blir mestadels chassi grejor. Sen får vi se hur mkt av det som man har råd med =).
Hardrace justerbara bakre länkarmar med uniballs eller rosa STI med uniballs(ej justerbara)
WHITELINE FRONT ROLL CENTRE ADJUSTMENT KIT. SPINDELLEDER OCH STYRLEDER
WHITELINE / SUPER PRO FRONT OF REAR DIFF SUPPORT
WHITELINE / SUPER PRO HEAVY DUTY STEERING RACK MOUNTS
WHITELINE ANTI-LIFT KIT
WHITELINE ADJUSTABLE FRONT DROP LINKS
WHITELINE ALLOY REAR DROP LINKS
WHITELINE UPRATED 22mm ANTI-ROLL BAR FRONT
WHITELINE UPRATED 24mm ANTI-ROLL BAR REAR
WHITELINE UPRATED REAR ANTI-ROLL BARS MOUNTS
Kartboy hårdare bussningar till växelspaken
Kartboy short shifter
Bafflad sump eller en Cosworth Oil Sump Pan Baffle Plate15 september, 2011 kl. 17:45 #209444SteeweDeltagareTänkte göra en liten update här. Det händer ingenting med bilen nu precis. Den står mest stilla och kommer ställas av snart.
Ja har börjat spara pengar till inköpen som ska ske i vinter. Det blir mestadels chassi grejor. Sen får vi se hur mkt av det som man har råd med =).
Hardrace justerbara bakre länkarmar med uniballs eller rosa STI med uniballs(ej justerbara)
WHITELINE FRONT ROLL CENTRE ADJUSTMENT KIT. SPINDELLEDER OCH STYRLEDER
WHITELINE / SUPER PRO FRONT OF REAR DIFF SUPPORT
WHITELINE / SUPER PRO HEAVY DUTY STEERING RACK MOUNTS
WHITELINE ANTI-LIFT KIT
WHITELINE ADJUSTABLE FRONT DROP LINKS
WHITELINE ALLOY REAR DROP LINKS
WHITELINE UPRATED 22mm ANTI-ROLL BAR FRONT
WHITELINE UPRATED 24mm ANTI-ROLL BAR REAR
WHITELINE UPRATED REAR ANTI-ROLL BARS MOUNTS
Kartboy hårdare bussningar till växelspaken
Kartboy short shifter
Bafflad sump eller en Cosworth Oil Sump Pan Baffle PlateKom och kör på Emmaboda istället! 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.