Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 764 totalt)
  • Författare
    Gilarski
    Deltagare

Grymt, det är ju en ruskig konst att få till bilder likt dem du lagt upp, kräver ordentligt med jobb, lite talang & i värsta fall Photoshop 🙂

En plåt med några mexapixlar i en Iphone känns avlägset här 😮

goffemannen
      Deltagare

Ja även om man har tillgång till fin utrustning så gäller det att kunna använda den på rätt sätt.

Och är det tillräckligt stor efterfrågan från er här på forumet för vilja ha bilen fotad så går det säkert ordna lite fotosessions på en/flera träffar nästa år.

/ David J – Superior Media

goffemannen
        Deltagare

Jag har snart bestämmt mig vad det blir för uppgraderingar till våren.

KCA313 – WHITELINE FRONT ROLL CENTRE ADJUSTMENT KIT
          BSF20XZ – 24mm WHITELINE Front ARB
          BSR20XXZ – 24mm WHITELINE Rear ARB
          KSB751 – WHITELINE FRONT OF REAR DIFF SUPPORT
          KSB750 – WHITELINE SUBFRAME LOCK KIT
          KCA319A – WHITELINE ANTI-LIFT KIT (CLASSIC)
          WL/ARB-M – WHITELINE UPRATED REAR ANTI-ROLL BARS MOUNTS
          KSR200/2 – WHITELINE HEAVY DUTY STEERING RACK MOUNTS

Sen Hardrace justerbart länkarms kit till bakvagnen. Vet dock inte om ja ska ha gummibussningar eller uniballs(rose-joint/bearing som de kallar de). Tittar man på bilderna så verkar det vara samma bild för båda. Och sen tycker jag inte fästet för krängningshämmarstagen/droplinks är så stabilt, eller lurar ja mig själv??

Det skiljer bara 1600kr i pris mellan dem.

http://www.apexperformance.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=230_387_391&products_id=1854

http://www.apexperformance.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=230_387_391&products_id=1853

Cosworth Oil Sump Pan Baffle Plate

Gyver
          Deltagare

Jag har snart bestämmt mig vad det blir för uppgraderingar till våren.

KCA313 – WHITELINE FRONT ROLL CENTRE ADJUSTMENT KIT
            BSF20XZ – 24mm WHITELINE Front ARB
            BSR20XXZ – 24mm WHITELINE Rear ARB
            KSB751 – WHITELINE FRONT OF REAR DIFF SUPPORT
            KSB750 – WHITELINE SUBFRAME LOCK KIT
            KCA319A – WHITELINE ANTI-LIFT KIT (CLASSIC)
            WL/ARB-M – WHITELINE UPRATED REAR ANTI-ROLL BARS MOUNTS
            KSR200/2 – WHITELINE HEAVY DUTY STEERING RACK MOUNTS

Sen Hardrace justerbart länkarms kit till bakvagnen. Vet dock inte om ja ska ha gummibussningar eller uniballs(rose-joint/bearing som de kallar de). Tittar man på bilderna så verkar det vara samma bild för båda. Och sen tycker jag inte fästet för krängningshämmarstagen/droplinks är så stabilt, eller lurar ja mig själv??

Det skiljer bara 1600kr i pris mellan dem.

http://www.apexperformance.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=230_387_391&products_id=1854

http://www.apexperformance.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=230_387_391&products_id=1853

Cosworth Oil Sump Pan Baffle Plate

Det låter fint det 🙂 Jag har hört någon gång att SBP inte godkänner uniballs i chassiet.. :confused: Osäker på om det stämmer så kan vara värt att kolla upp.
            Det blir dock väldigt hårt att åka runt med uniballs i en bil som används på gatan mestadels. Är du väldigt erfaren banåkare så kanske du drar nytta av det något styvare chassiet 🙂

goffemannen
            Deltagare

Hade varit ballt med uniballs men kanske säkrast att köra på de med bussningar. Så mkt bana kör ja ju ändå inte :). Så blir lite billigare också ju. Ja, jag har svårt å bestämma mig 🙂

Gilarski
              Deltagare

Hade varit ballt med uniballs men kanske säkrast att köra på de med bussningar. Så mkt bana kör ja ju ändå inte :). Så blir lite billigare också ju. Ja, jag har svårt å bestämma mig 🙂

Jag är ingen chassie expert men folk jag känner & som kör racing menar på att Uniballs är bra skit men slits avsevärt fortare.

Förövrigt tycker jag ditt projekt är grymt kul & följa, ball godis för chassiet, önskar jag hade råd men det får vänta till 2013 😮

goffemannen
                Deltagare

Jag är ingen chassie expert men folk jag känner & som kör racing menar på att Uniballs är bra skit men slits avsevärt fortare.

Förövrigt tycker jag ditt projekt är grymt kul & följa, ball godis för chassiet, önskar jag hade råd men det får vänta till 2013 😮

Du har ju handlat lite andra balla saker till din som ja önskar ja hade 🙂

Gilarski
                  Deltagare

Du har ju handlat lite andra balla saker till din som ja önskar ja hade 🙂

Hehe, så sant. 🙂

goffemannen
                    Deltagare

Men de får bli senare projekt för mig. Men en dag så ska de vara iaf runt 400hk i maskinen =). Hoppas jag iaf =)

Gyver
                      Deltagare

Men de får bli senare projekt för mig. Men en dag så ska de vara iaf runt 400hk i maskinen =). Hoppas jag iaf =)

Ungefär det jag siktar på också då. Det är en mer än tillräcklig effekt för bankörning utan att man har offrat allt för mycket spoolup 🙂

goffemannen
                        Deltagare

Ungefär det jag siktar på också då. Det är en mer än tillräcklig effekt för bankörning utan att man har offrat allt för mycket spoolup 🙂

Precis :). Men de lär väl dröja innan jag är där…

Gilarski
                          Deltagare

Ungefär samma här, möjligen nån häst över 400. Toppeffekt kan ju som bekant nås på olika sätt, själv kommer jag köra med en förhållandevis liten Twin-snurra men med E85 så tror jag man kan nå 375hk på veven, sedan kommer detta toppas med NOS så 425 med brett register bör vara fullt möjligt. (NOS’en skall bara kicka in vid ~fullt gaspådrag dock)

Kostar ju svin om man skall bygga om motorn för att klara riktigt balla effekter 😮

goffemannen
                            Deltagare

nya delar på G nu. Beställde precis GT Spec grejorna =). 905 dollar inkl frakt kostar det. Sen så skickar de som gift med ett värde på $70. så hoppas på låg tull å moms.

http://www.gtspec.com/product/gtspec-adjustable-lateral-camber-arms-93-07-subaru-impreza

http://www.gtspec.com/product/gtspec-rear-trailing-arm-set-all-impreza-1993-2007

För 1 vecka sen så beställdes även ett Killer B Motorsport oljetråg,oljepickup och baffelplåt. Samma saker som Gyver här på forumet beställde.

Lånar hans bilder, hoppas de e ok =).

Gyver
                              Deltagare

Nemas problemas =)
                                Till skillnad från mig så börjar du i rätt ände med chassie och bromsar först, schyssta prylar!

goffemannen
                                Deltagare

lite update igen.

Idag blev det beställning av följande

Från scoobyparts:
                                  24mm WHITELINE Adjustable Front ARB
                                  24mm WHITELINE Adjustable Rear ARB
                                  SUPER PRO GEAR LINKAGE SUPPORT BAR, FRONT BUSH
                                  SUPER PRO HEAVY DUTY STEERING RACK BUSHES – 30mm
                                  SUPER PRO FRONT ROLL CENTRE ADJUSTMENT KIT
                                  Front Control Arm Lower, Inner Front Bush Kit

Från CDF Racing
                                  Anti lift kit
                                  Rear Droplinks

När lönen kommer blir det Powerflex bussningar till fästet för diffen bak och sen de främre bussningarna till bakvagnsbryggan.

Mina GT Spec prylar fanns inte på lager så de skickas i mitten av februari.

Killer B Motorsport tråget m.m ska skickas vilken dag som helst. De tillverkades tydligen på beställing.

Det ska bli kul att montera allting sen till våren =).

Hittade även nått som va helt nytt från mig som jag måste ta å testa. Enkelt och kostar ju ingenting typ =). Jag ska testa det med mellanlägg vid bakre bussningen till bärarmarna. Vända på topplagringarna/camber plates ska jag nog också testa senare. Tror det iaf.

http://bbs.scoobynet.com/suspension-…-settings.html

Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.