- Detta ämne har 763 svar, 86,588 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
21 oktober, 2011 kl. 07:35 #209478GilarskiDeltagare
Grymt, det är ju en ruskig konst att få till bilder likt dem du lagt upp, kräver ordentligt med jobb, lite talang & i värsta fall Photoshop 🙂
En plåt med några mexapixlar i en Iphone känns avlägset här 😮
21 oktober, 2011 kl. 07:42 #209594goffemannenDeltagareJa även om man har tillgång till fin utrustning så gäller det att kunna använda den på rätt sätt.
Och är det tillräckligt stor efterfrågan från er här på forumet för vilja ha bilen fotad så går det säkert ordna lite fotosessions på en/flera träffar nästa år.
/ David J – Superior Media
27 december, 2011 kl. 08:13 #209595goffemannenDeltagareJag har snart bestämmt mig vad det blir för uppgraderingar till våren.
KCA313 – WHITELINE FRONT ROLL CENTRE ADJUSTMENT KIT
BSF20XZ – 24mm WHITELINE Front ARB
BSR20XXZ – 24mm WHITELINE Rear ARB
KSB751 – WHITELINE FRONT OF REAR DIFF SUPPORT
KSB750 – WHITELINE SUBFRAME LOCK KIT
KCA319A – WHITELINE ANTI-LIFT KIT (CLASSIC)
WL/ARB-M – WHITELINE UPRATED REAR ANTI-ROLL BARS MOUNTS
KSR200/2 – WHITELINE HEAVY DUTY STEERING RACK MOUNTSSen Hardrace justerbart länkarms kit till bakvagnen. Vet dock inte om ja ska ha gummibussningar eller uniballs(rose-joint/bearing som de kallar de). Tittar man på bilderna så verkar det vara samma bild för båda. Och sen tycker jag inte fästet för krängningshämmarstagen/droplinks är så stabilt, eller lurar ja mig själv??
Det skiljer bara 1600kr i pris mellan dem.
http://www.apexperformance.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=230_387_391&products_id=1854
http://www.apexperformance.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=230_387_391&products_id=1853
Cosworth Oil Sump Pan Baffle Plate
28 december, 2011 kl. 08:06 #209993GyverDeltagareJag har snart bestämmt mig vad det blir för uppgraderingar till våren.
KCA313 – WHITELINE FRONT ROLL CENTRE ADJUSTMENT KIT
BSF20XZ – 24mm WHITELINE Front ARB
BSR20XXZ – 24mm WHITELINE Rear ARB
KSB751 – WHITELINE FRONT OF REAR DIFF SUPPORT
KSB750 – WHITELINE SUBFRAME LOCK KIT
KCA319A – WHITELINE ANTI-LIFT KIT (CLASSIC)
WL/ARB-M – WHITELINE UPRATED REAR ANTI-ROLL BARS MOUNTS
KSR200/2 – WHITELINE HEAVY DUTY STEERING RACK MOUNTSSen Hardrace justerbart länkarms kit till bakvagnen. Vet dock inte om ja ska ha gummibussningar eller uniballs(rose-joint/bearing som de kallar de). Tittar man på bilderna så verkar det vara samma bild för båda. Och sen tycker jag inte fästet för krängningshämmarstagen/droplinks är så stabilt, eller lurar ja mig själv??
Det skiljer bara 1600kr i pris mellan dem.
http://www.apexperformance.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=230_387_391&products_id=1854
http://www.apexperformance.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=230_387_391&products_id=1853
Cosworth Oil Sump Pan Baffle Plate
Det låter fint det 🙂 Jag har hört någon gång att SBP inte godkänner uniballs i chassiet.. :confused: Osäker på om det stämmer så kan vara värt att kolla upp.
Det blir dock väldigt hårt att åka runt med uniballs i en bil som används på gatan mestadels. Är du väldigt erfaren banåkare så kanske du drar nytta av det något styvare chassiet 🙂28 december, 2011 kl. 09:46 #209596goffemannenDeltagareHade varit ballt med uniballs men kanske säkrast att köra på de med bussningar. Så mkt bana kör ja ju ändå inte :). Så blir lite billigare också ju. Ja, jag har svårt å bestämma mig 🙂
/ David J – Superior Media
28 december, 2011 kl. 10:00 #209479GilarskiDeltagareHade varit ballt med uniballs men kanske säkrast att köra på de med bussningar. Så mkt bana kör ja ju ändå inte :). Så blir lite billigare också ju. Ja, jag har svårt å bestämma mig 🙂
/ David J – Superior Media
Jag är ingen chassie expert men folk jag känner & som kör racing menar på att Uniballs är bra skit men slits avsevärt fortare.
Förövrigt tycker jag ditt projekt är grymt kul & följa, ball godis för chassiet, önskar jag hade råd men det får vänta till 2013 😮
28 december, 2011 kl. 10:56 #209597goffemannenDeltagareJag är ingen chassie expert men folk jag känner & som kör racing menar på att Uniballs är bra skit men slits avsevärt fortare.
Förövrigt tycker jag ditt projekt är grymt kul & följa, ball godis för chassiet, önskar jag hade råd men det får vänta till 2013 😮
Du har ju handlat lite andra balla saker till din som ja önskar ja hade 🙂
/ David J – Superior Media
28 december, 2011 kl. 21:22 #209480GilarskiDeltagareDu har ju handlat lite andra balla saker till din som ja önskar ja hade 🙂
/ David J – Superior Media
Hehe, så sant. 🙂
28 december, 2011 kl. 22:04 #209598goffemannenDeltagareMen de får bli senare projekt för mig. Men en dag så ska de vara iaf runt 400hk i maskinen =). Hoppas jag iaf =)
29 december, 2011 kl. 08:23 #209994GyverDeltagareMen de får bli senare projekt för mig. Men en dag så ska de vara iaf runt 400hk i maskinen =). Hoppas jag iaf =)
Ungefär det jag siktar på också då. Det är en mer än tillräcklig effekt för bankörning utan att man har offrat allt för mycket spoolup 🙂
29 december, 2011 kl. 10:09 #209599goffemannenDeltagareUngefär det jag siktar på också då. Det är en mer än tillräcklig effekt för bankörning utan att man har offrat allt för mycket spoolup 🙂
Precis :). Men de lär väl dröja innan jag är där…
/ David J – Superior Media
30 december, 2011 kl. 07:24 #209481GilarskiDeltagareMen de får bli senare projekt för mig. Men en dag så ska de vara iaf runt 400hk i maskinen =). Hoppas jag iaf =)
Ungefär samma här, möjligen nån häst över 400. Toppeffekt kan ju som bekant nås på olika sätt, själv kommer jag köra med en förhållandevis liten Twin-snurra men med E85 så tror jag man kan nå 375hk på veven, sedan kommer detta toppas med NOS så 425 med brett register bör vara fullt möjligt. (NOS’en skall bara kicka in vid ~fullt gaspådrag dock)
Kostar ju svin om man skall bygga om motorn för att klara riktigt balla effekter 😮
10 januari, 2012 kl. 20:19 #209600goffemannenDeltagarenya delar på G nu. Beställde precis GT Spec grejorna =). 905 dollar inkl frakt kostar det. Sen så skickar de som gift med ett värde på $70. så hoppas på låg tull å moms.
http://www.gtspec.com/product/gtspec-adjustable-lateral-camber-arms-93-07-subaru-impreza
http://www.gtspec.com/product/gtspec-rear-trailing-arm-set-all-impreza-1993-2007
För 1 vecka sen så beställdes även ett Killer B Motorsport oljetråg,oljepickup och baffelplåt. Samma saker som Gyver här på forumet beställde.
Lånar hans bilder, hoppas de e ok =).
10 januari, 2012 kl. 21:28 #209995GyverDeltagareNemas problemas =)
Till skillnad från mig så börjar du i rätt ände med chassie och bromsar först, schyssta prylar!16 januari, 2012 kl. 21:25 #209601goffemannenDeltagarelite update igen.
Idag blev det beställning av följande
Från scoobyparts:
24mm WHITELINE Adjustable Front ARB
24mm WHITELINE Adjustable Rear ARB
SUPER PRO GEAR LINKAGE SUPPORT BAR, FRONT BUSH
SUPER PRO HEAVY DUTY STEERING RACK BUSHES – 30mm
SUPER PRO FRONT ROLL CENTRE ADJUSTMENT KIT
Front Control Arm Lower, Inner Front Bush KitFrån CDF Racing
Anti lift kit
Rear DroplinksNär lönen kommer blir det Powerflex bussningar till fästet för diffen bak och sen de främre bussningarna till bakvagnsbryggan.
Mina GT Spec prylar fanns inte på lager så de skickas i mitten av februari.
Killer B Motorsport tråget m.m ska skickas vilken dag som helst. De tillverkades tydligen på beställing.
Det ska bli kul att montera allting sen till våren =).
Hittade även nått som va helt nytt från mig som jag måste ta å testa. Enkelt och kostar ju ingenting typ =). Jag ska testa det med mellanlägg vid bakre bussningen till bärarmarna. Vända på topplagringarna/camber plates ska jag nog också testa senare. Tror det iaf.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.