Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 764 totalt)
  • Författare
    goffemannen
    Deltagare

Min bil borde skita mest däck fram va? Så ja borde sätta de med 4mm fram eller har ha fel?

Sen måste ja kolla hur ja ska göra med camber vinkeln. R888 vill ju ha minst -2.5 grader. Och de blir ju lite mycket att ha för gatan. Så får väl märka ut på topplagringarna så ja kan ställa mellan gata och max camber för banan. Dock så ändras ju toe vinkeln när man ändrar på camber vinken. Får helt enkelt se när ja gör hjulinställningen efter ja monterat alla väghållningsprylar.

/ David J – Superior Media

goffemannen
      Deltagare

Då va bromsoken bak fixade. Det blev helt ok resultat.

Gilarski
        Deltagare

Grymt, bilen kommer ligga som en Gocart på banan, tummen upp 🙂

goffemannen
          Deltagare

Grymt, bilen kommer ligga som en Gocart på banan, tummen upp 🙂

ja det hoppas jag att den kommer göra.

goffemannen
            Deltagare

Ja här händer det grejor. Eller ja de händer kanske inte så mycket egentligen. Men delarna trillar fortfarande in, och det är ju alltid kul =).

Pappa kom hem från USA resan idag och på nått helt otroligt sätt så visste han exakt vilka delar jag saknade till min Impreza. För han hade lite presenter med sig till mig..hmm?? =)

Sen häromdagen hittade jag fälgar till mina r-däck.

Rota Tarmac 2 som är nylackade. Ska åka ner till Malmö å hämta dem på lördag hos min kompis som va snäll och hämtade dem åt mig igår hos säljaren.

Sen beställde jag monteringssats till bakoken(importcarparts.co.uk) idag. Beställde även bromskivor bak,DBA 4000 skivor, från clarkmotorsport.net.

Det har ju kommit ut en ny design på slitsarna på dessa skivor men clarkmotorsport hade skivor med gamla designen kvar och va tror så reade de ut dem. För ja fick dem för 2200kr inkl frakt. Peansweden skulle ha 3780kr inkl frakt. Lite skillnad =).

Höll på att glömma att ja beställde en oljekylare till. Det blev en likadan som ja redan har så ja kommer köra dubbla. Det räckte inte med en liten när ja va ute på banan.

goffemannen
              Deltagare

Nu har ja hämtat hem nya fälgarna för banan. Så här är lite bättre bilder på dem än den tidigare

Imorn ska gummit krängas på efter jobbet.

Fricke.w
                Deltagare

Riktigt fina 🙂

goffemannen
                  Deltagare

Krängde på gummit på nya banfälgarna idag. Och när jag kom hem så stod det ett paket från Clarkmotorsport.co.uk innanför dörren. Det innehöll 2 nya DBA 4000 skivor till bak.

goffemannen
                    Deltagare

Delarna fortsätter trilla in, alltid lika kul =).

Idag kom det lite grejor från Pean Sweden och Trendab.

Performance Friction 01 race belägg till banan, Performance Friction RH665 bromsvätska och en Setrab oljekylare(ska köra två sånna här små nu istället för en)

goffemannen
                      Deltagare

Nu är säsongen igång =). Nu är pärlan ute ur garaget. På tisdag ska det börja skruvas på allvar. Det blir byte av oljetråg, montering av oljekylare nr2 och byte av olja och filter. Sen får vi se om det hinns med nått annat.

Gyver
                        Deltagare

Det blev snyggt med dem nya fälgarna:)

goffemannen
                          Deltagare

Detta är banfälgarna :). Men de blev bra ja

Jonas.L
                            Deltagare

Fläskigt med R-däck på !!

goffemannen
                              Deltagare

Märkte att nya bakskivorna ja fått va fel. Hade fått till orginal oken men hade beställt för brembo ok. Men idag fick jag iaf de rätta skivorna.

goffemannen
                                Deltagare

Nya bromsarna fyller ut lite bättre 🙂

Fotat med iPhone 4s

Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.