Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 764 totalt)
  • Författare
    goffemannen
    Deltagare

Blir att skifta camberplattorna på fjäderbenen när ja byter. Så ja kan få lite mer caster. Sen blir det hjulinställning.

Frågan är vilka vinklar man ska köra.

Funderar på -2 camber fram och bak. 2 grader toe-in fram och bak.

Men det blir iofs lite lite camber för r-däcken på bana. Men ska ja köra -2.5 som de vill ha så blir det lite mkt för hur ja kör på gatan.

/ David J – Superior Media

goffemannen
      Deltagare

Växellåda m.m kom tidigare i veckan. Tyvärr va bakre knutkorset på kardanaxeln kass så måste hitta en annan.

Beställt ett hardrace växellådsfäste,kartboy växellänkage bussningar(alla som de har) och sen beställde jag axeltappar och packboxar till lådan. Planerar att byta lådan den 15e maj.

Beställde nya coilovers häromdagen också. Det blev Tein Flex till kanon bra pris :). Kommer nästa vecka så det blir byte nästa helg. Kommer bli riktigt nice 🙂

Mumin
        Deltagare

Vissa skiter ju ut pengar men villken fart du har 😉 fint jobbat!

goffemannen
          Deltagare

Nja. Gäller att prioritera och sälja av skit man inte har användning för. Sen hitta saker till kanon priser :).

Fricke.w
            Deltagare

Nja. Gäller att prioritera och sälja av skit man inte har användning för. Sen hitta saker till kanon priser :).

Så sant så sant 🙂

Blir en riktig jävuls maskin av den där när du är färdig.

goffemannen
              Deltagare

Så sant så sant 🙂

Blir en riktig jävuls maskin av den där när du är färdig.

Ja får hoppas det. får se när det blir dags att ge sig på motorn. Aldrig pillat med motor innan så de ska bli kul. 370-380 driftsäkra hästar ska de väl bli iaf

Fricke.w
                Deltagare

Ja får hoppas det. får se när det blir dags att ge sig på motorn. Aldrig pillat med motor innan så de ska bli kul. 370-380 driftsäkra hästar ska de väl bli iaf

Ja de är nog sunt att sikta på dom effekterna och som max runt 400hk.
                  De håller nog bäst så i längden, att inte sätta allt för mycket stress på grejerna 🙂
                  Blir de twinscroll på den? 🙂 får ju ett riktigt respons monster då, samt om du skulle köra ej257 vev på den 😀
                  Så skulle nog jag lagt upp bygget av en så pass grym bil i alla fall.

goffemannen
                  Deltagare

Ja twinscroll är helt klart lockande. Även ej257 vev som du säger. Kan nog bli riktigt grymt :). Det får dock vänta tills nästa säsong eller den efter det. Spara pengar så allt kan göras över en vinter. Sen tycker jag bilen går dom fan redan nu. Så dumt att trimma mer innan jag tröttnat på effekten 🙂

Fricke.w
                    Deltagare

Ett par saningens ord 🙂
                      Ja då är de ju bättre du utveklar den i stadier, om du inte tröttnat på den, än att få allt på engång, roligare om de görs allt efter som 🙂

goffemannen
                      Deltagare

Jag fick mina nya coilovers idag. Beställde dem i UK i onsdags och fick dem idag på morgonen. De är snabb leverans det =).

TomK
                        Deltagare

Ser riktigt trevliga ut!
                          Är dom mycket bättre än dom gamla?

goffemannen
                          Deltagare

dem är steget över de ja har nu så de borde ju vara bättre. De är ju nya till att börja med sen så kan man justera höjden på korrekt sätt utan att ändra på förspänningen på fjädern. Sen borde det va några skillnader inne i dämparen.

goffemannen
                            Deltagare

fan kan de inte bli helg snart =). skiftade sida på camberplattorna idag när ja kom hem iaf. Så nu är dem redo för montering.

Gilarski
                              Deltagare

Det blir kanon detta! Hade jag kunnat prioritera kärran skulle jag göra exakt samma som dig, kärran min ligger la dock på en 5’e plats i priolistan här hemma 😮

goffemannen
                                Deltagare

ja vi får hoppas det. det återstår att se.

Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.