- Detta ämne har 763 svar, 86,588 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
2 maj, 2012 kl. 06:06 #209678goffemannenDeltagare
Bild på bakdiffen
/ David J – Superior Media
2 maj, 2012 kl. 08:53 #209679goffemannenDeltagareJa ja har ju faktiskt det 🙂
2 maj, 2012 kl. 12:50 #209680goffemannenDeltagareHade bilen innne på lunchen för en hjulinställning idag. Det är lite krångligt och ttrångt i att justera där bak så vi bara hade tid för bak och toe fram. Men vi kommer att ta in den nästa vecka också för att justera klart fram.
Här är resultatet. Den andra bilden är hjulinställning från förra året, före alla ändringar.
Cambern där bak är lite för mycket mot vad ja hade tänkt. Den vänstra sidan var redan -1,9 när vi började så vi justerade bara på höger sida för att matcha. Jag kommer att justera cambern fram och har tänkt ca -2,1 – -2,2. Men jag har en trevlig ökning på castern efter mina ändringar. Förra året hade jag bara 2,9 som ni kan se och nu har jag ca 5. Jag kommer få en lite mer efter nästa hjulinställning eftersom jag har vänt camber plattorna för att justera camber och caster på samma gång.
3 maj, 2012 kl. 11:12 #209681goffemannenDeltagareFick mina nya fälgar idag efter 2 månaders väntan men lyckan va kortvarig. Så fort jag tog upp första fälgen så såg jag att det va nått som va fel. Färgen är inte guld utan guld/grön och färgen är så tunn så tunn. Insidan är knappt lackad alls. Sen är det märken längst ute på kanterna på 2 fälgar. Har redan tagit kontakt med de ja köpt fälgarna av och mailat en massa bilder.
De skulle ta 3-4 veckor för dem att bli tillverkade men efter 3 veckor fick ja besked om att 3 av fälgarna inte hade blivit godkända vid kvalitetskontrollen. Det va väl helt ok om än lite synd att ja skulle få vänta ännu längre. Men de va väl ett täcken på att de har en ganska bra och noga kvalitetskontroll tänkte jag. Att de inte släpper igenom vilken skit som helst. Tydligen va det helt fel med tanke på hur dessa ser ut. Så man kan ju undra hur de 3 som ej blev godkända första gången såg ut.
Sen fattar jag inte varför de har satt några balanseringsvikter och storleken på fälgen på utsidan där det verkligen syns. INTE snyggt.
Titta själva på bilderna så ser ni hur de ser ut, även om det är svårt att få med på bilder hur dem verkligen ser ut i verkligheten när man tittar på dem.
3 maj, 2012 kl. 12:03 #210052csjovoldDeltagareva ledsamt! 🙁
3 maj, 2012 kl. 12:06 #209979ErokDeltagareOj det där var ju sinnessjukt dåligt! Som du själva sa, undra hur dem som inte klarade kontrollen såg ut?
Hoppas det löser sig utan några större komplikationer!
3 maj, 2012 kl. 12:06 #209682goffemannenDeltagareJa tycker verkligen inte de ska va såhär även om det är “tävlingsfälgar”. Tittar man bilder på nätet så ser de ju bra ut på andra som har sånna fälgar. Även de som fälgarna som Ralphs däck hade i sin monter på elmia såg bra ut.
Funderar på om jag ska försöka få tillbaka 1500-2000kr och få de lackade här på jobbet istället så det blir riktigt gjort. Och ja kan bestämma nyans helt själv. Då kanske ja slipper vänta upp till 2 månader till för att kanske få lika dåliga fälgar igen.
3 maj, 2012 kl. 12:33 #209683goffemannenDeltagareJag pratade nyss med Ralphs Däck och han sa att det händer att de också får fälgar som ser ut såhär, speciellt de i guld. Och om det inträffar så skickar de tillbaka dem. Nån gång har Team Dynamics frågat om inte Ralphs Däck själva kan få dem lackade. Då sa Ralph att de kräver tillbaka hälften av priset på fälgarna. Så ja tänkte kolla om ja får tillbaka halva pengarna och fixar lack själv. För risken verkar stor att jag inte kommer bli nöjd med nästa uppsättning heller som jag får.
3 maj, 2012 kl. 12:50 #209684goffemannenDeltagareRingde revolution247 igen och berättade att ja pratat med ralphs däck om kvalitén osv och att ja kan tänka mig att lacka om dem själv. Så han killen skulle ta tag i det direkt och kontakta team Dynamics.
3 maj, 2012 kl. 13:49 #209338andreaswrxDeltagaretävlingsfälgar är för funktion inte utsende det ska man lära sig, guld fälgar är värst helt klart, bästa tävlingsfälgsfärgen är vit
3 maj, 2012 kl. 17:54 #209355Nikke McRaeDeltagareTråkigt.
Man förväntar sig dock mer av dessa fälgars lack, eftersom de verkar ju vara nogranna med kvalitetskontroller. Mina fastnade i kontrollen för något dammkorn som fastnat på ett ställe.
Lackeringen var mycket bättre på mina Inovit Tarmac guld för 800kr st, snygg och tålig lack.4 maj, 2012 kl. 07:52 #209685goffemannenDeltagareJa. Brukar se bättre ut på bilder. Svårt att få rätt nyans också. Sen är alla skärmar olika osv.
4 maj, 2012 kl. 15:07 #209686goffemannenDeltagareringde och pratade med revolution idag igen. De hade varit i telefonkontakt med Team Dynamics igår. De påstod bl.a att de har automatiserad lackering och att de bara lackar utsidan. De hade inte sett mina bilder ännu och skulle återkomma till revolution när de hade gjort det. Förhoppningsvis redan idag annars kanske först tisdag/onsdag.
Men när jag sökte runt på nätet idag så ser man väl att andra fälgar Pro Race 1.2 fälgar är lackade både på framsidan och baksidan..
Kolla själva.
http://forums.neons.org/viewtopic.php?f=49&t=319586&view=next
4 maj, 2012 kl. 15:34 #209429Fricke.wDeltagareSurt med fälgarna, hur mycket fick du ge för fälgarna allt som allt.
4 maj, 2012 kl. 15:51 #209687goffemannenDeltagarebetalade 6600kr för fälgarna. frakten kostar 1000kr ungefär.
Ralphs Däck tar 2495:- per fälg som jämförelse
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.