Visar 15 inlägg - 331 till 345 (av 764 totalt)
  • Författare
    goffemannen
    Deltagare

Fick sista grejorna till bytet av lådan.

Kartboy bussningarna och avgaspackningar.

/ David J – Superior Media

goffemannen
      Deltagare

Revolution ringde innan idag och det verkar vara avklarat till 90% nu ungefär. Väntar på besked från chefen på Team Dynamics om de går med på beloppet jag vill ha tillbaka.

Fick iaf ett färgprov idag på en Fiat färg. Va ute hos kille som köpte mina gamla färger och jämförde. Färgprovet ja hade stämde till ca 98% så ja har hittat en bra färg.
        Som ni ser så är nya färgen lite lite mörkare och mkt mer guld. Inte så grönaktig som fälgarna är i nu. Svårt att se på bilderna iofs.

Här är killens bil föresten. Rätt hårig 🙂

Fladric
        Deltagare

Härligt att det verkar lösa sig!

Den Golfen var inte lugn!!! 😉

goffemannen
          Deltagare

Ja de är skönt.

den låter rätt gott kan jag säga 🙂

goffemannen
            Deltagare

I like!!! 🙂

Allt sitter på plats och lådan funkar fint. Växellägena känns fasta å fina med nya bussningarna :). Det är dock nått som slår/klonkar under bilen precis under handbromsen typ. Ska kolla på det imorn på lunchen. Är nog nått som inte är helt åtdragit eller nått.

Det tog ca 6-6.5 timmar att byta allt. Vi va dock två man.

goffemannen
              Deltagare

Har varit ute och testat nya lådan idag och den funkar kanon fint. Den drar på riktigt fint genom växlarna. Fortsätter dra på femman även vid 200. Ja har 2300-2400rpm i 100km/h på sexan. Vid 3200rpm har jag ca 130km/h. Den gamla lådan hade 3200rpm i 100km/h på femman och den nya har 2900rpm. Så ja har fått ner varvet vid motorvägsfart en hel del. Innan toppade jag ut bilen i ca 240-245km/h på femman vid 7500-7700rpm.

Idag drog ja ur den på femman till 7500rpm och fick då 240km/h. Så utväxlingen på femman verkar rätt lik den gamla. Vägen va inte tillräckligt bra för att fortsätta på sexan utan det får bli en annan gång isf. På övriga växlarna verkar det skilja ca 200rpm(den nya lägre). Jag är riktigt nöjd iaf.

Justerade även en del i sprutet. Justerade till bränslet för warm up. Den har fått lite mycket soppa innan och drog ner det en del så det inte rinner igenom soppa i onödan =). Sen justerade jag lite closed loop lambda vid fiskörning i gämna hastigheter.

I övrigt funkar bilen riktigt bra och är riktigt roliga att köra =). Nästa på listan blir att byta de bakre bussningarna till diffen och de i främre bakvagnsbalken(den diffen också är monterad i)

goffemannen
                Deltagare

Va ute och gjorde några repor idag för att jämföra med förra lådan. Tiderna är tagna från loggar i styrsystemet.

Orginal 5vxl:
                  100-150km/h på 4an 4.4sek

Nya 6vxl STI:
                  50-150km/h på 2-3an 8sek
                  100-150km/h: 4.3sek på 3an, 5sek på 4an

goffemannen
                  Deltagare

Håller på att duka och våtslipa nya fälgarna nu. I veckan ska de lackeras. Så nästa vecka ska jag montera dem. ÄNTLIGEN!!

Blir även mer små justeringar på låglast i mappen för att få bättre bränsleförbrukning.

goffemannen
                    Deltagare

Igår blev det mekande igen. Blev byte av sista bussningarna och byte av belägg och bromsvätska.

Sista bussningarna som va kvar att byta va bakre och främre bussningarna till diffen. Så nu sitter diffen fast riktigt. Klonkar inget längre som det kunde göra innan.

Bromsvätskan byttes från ATE Super Blue Racing till Performance Friction RH665.

Bromsbeläggen jag monterade va mina Performance Friction 01(race belägg för bana osv). Bytte dem nu för att köra in dem tills Emmaboda nästa helg. Under första inkörningen skulle de först bromsas lätt ca 10 gånger. Öka fart och pedaltryck för varje inbromsning. Sen skulle skivorna upp i arbetstemp och sen kylas ner helt. Kan säga att jag bromsade aldrig fullt men tryckte till lite iaf. Och jävlar va dessa belägg bettar!!! Ska bli kul att testa dem fullt ut sen.

Såg även att de lackat mina fälgar idag på morgonen. Så färgen ska få härda till riktigt så ska det krängas på däck på fredag. Sen är de redo att monteras på bilen. Bilder kommer på det…

Kan förövrigt säga att jag är riktigt riktigt nöjd med bilen, speciellt nu efter alla uppgraderingar jag gjort iår.

goffemannen
                      Deltagare

Wohoo..Nya fälgarna är lackade nu. Fan va bra det blev. Nu är det ordentligt med färg och rätt nyans på färgen. Kanon nöjd. Imorn ska det krängas på däck =).

Svårt att få det bra på bild men ni borde se skillnaden.

Gamla:

Nya:

Gamla:

Nya:

Gamla:

Nya:

Kvarnis
                        Deltagare

blev inte så dåligt 😉

goffemannen
                          Deltagare

Nu sitter de nya gatfälgarna på bilen. Tog några snabba bilder på den för att visa er andra. Ska bättre bilder sen.

GT99
                            Deltagare

Stiligt d—0.o—b

Mumin
                              Deltagare

Snygg “drift” apa 🙂 haha! Men jävla bra det blev med ny färg på fälgarna 😉

goffemannen
                                Deltagare

Haha. De är min maskot :).

Oja det blev stor skillnad.

Visar 15 inlägg - 331 till 345 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.