- Detta ämne har 763 svar, 86,588 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
14 juni, 2012 kl. 09:31 #210011adam.b.wDeltagare
jag vet inte om jag komenterat innan men BLÄ va avundsjukt rå het din bil är 🙂 GC8 har helt klart en av dom karosser som tilltalar mig mäst:) fast dock är 2 dörrars lite snyggared—0.o—b
14 juni, 2012 kl. 10:11 #209729goffemannenDeltagarejag vet inte om jag komenterat innan men BLÄ va avundsjukt rå het din bil är 🙂 GC8 har helt klart en av dom karosser som tilltalar mig mäst:) fast dock är 2 dörrars lite snyggared—0.o—b
tack tack…ja 2dr GC8 är nice =)
26 juni, 2012 kl. 21:50 #209730goffemannenDeltagareDå har det skruvats lite till. Bytte tank idag igen. Denna gången till en med rätt skvalpplåt runt pumpen. Inte kunnat testa det riktigt då det va blött ute idag. Men förhoppningsvis går det imorgon.
Fixade även till avgassystemet. Så nu sitter hela remus systemet på plats och låter rätt lagom. Mer än innan och annorlunda än innan. Märkte också att bilen är piggare framför allt att den drar bättre efter 7000varv mot va den gjorde innan med zero sport systemet. Så detta nya flödar mycket bättre.
30 juni, 2012 kl. 15:21 #209731goffemannenDeltagareVa och körde på Kinnekulle lite igår. Passade på att köra 3 korta pass. Filmade ju hela dagen också då det va fösta deltävligen i Timeattack.nu. Timeattack.nu är förövrigt en ny svensk motorsport då den godkänts av SBF. Finns att läsa mer om det på timeattack.nu för den som är intresserad.
Iaf så funkade bilen kanon bra. Den kändes ganska neutral och balanserad, ingen dunder överstyrning eller understyrning. Det va inget som strulade. Körde som bäst 1.05.489. Fast då hade de koner utsatta vid start/mål linjen för att hålla nere hastigheten för gatbilarna utan bur som körde. Hade en hastighet på 150km/h igenom dessa så förlorade väl 1.5-2sekunder. Svårt att säga. Men gämfört med förra året så körde jag då 1.09-1.10 tider utan några koner.
2 juli, 2012 kl. 19:37 #209732goffemannenDeltagareHar funderat lite på vad ja ska göra med bilen tills nästa säsong. Först hade jag tänkt att endast köpa nya r-däck och kanske gatdäck, sen spara pengar för att köra mycket bana. Men nu går tankarna runt bur, montera 1 race stol till och sen riktiga 3″ fia godkända bälten. Hade kanske varit en bra grej att göra om man ska köra mer bana framöver. Säkerheten är nått som man tänker på allt för lite.
Hittat en skruvbur på customcages som ser rätt så vettig ut eller vad tycker ni??
Sen finns ju denna från safety devices.
http://www.safetydevices.com/motorsport/products/roll-cage/Subaru+Impreza+GC8+WRX+Turbo+STI-1993-2001/468/%5Dde är ungefär samma förutom att safety devices buren har krysstag vid dörrarna och att den går fram mot fjäderbenstornen fram.
2 juli, 2012 kl. 19:43 #209733goffemannenDeltagareja den verkar vara lite stabilare om man tittar på bilderna iaf. ser ut att vara bra passform också.
2 juli, 2012 kl. 19:53 #209734goffemannenDeltagaregår de föresten bara att regga bilen med bur bara sådär? Eller krävs de å göra nått mer?
2 juli, 2012 kl. 20:00 #209735goffemannenDeltagarenej min är ju import så har inget helbilsgodkännande. Ja får fråga kompisen som jobbar på bilprovningen. han borde veta hur det är.
föresten oskar. priset du fått på safety device buren. är det 995+195 i frakt. är det plus vat på både bur och frakt eller bara bur?
3 juli, 2012 kl. 12:56 #210037Sjögren RacingDeltagareFiness i sverige har SBF godkända svetsburar till GC8.
Men är ju inte precis bara att bulta in som en skruvbur.Vi köpte från finess. Men det är ju motorsportgrejer och inte gatburar iofs.
Kan ju vara värt att tänka på om nu timeattack ska köra under SBF´s reglemente så kan det ju ändras i framtiden. Bygger man en godkänd bur för vagnbok i banracing så lär det ju inte vara några bekymmer i framtiden.
MEN, det är ett j*vla jobb att sätta i en svetsbur.
3 juli, 2012 kl. 12:59 #209736goffemannenDeltagareJa ja får ta mig en redig funderar på hur ja ska göra. Åt vilket håll jag ska gå med bilen så att säga. Om ja ska behålla den som gatbil eller gå mer åt endast reace/bana.
Eller kanske gå den lite enklare och billigare vägen och bara köpa en halvbur, en skruvad sådan. En sådan bur borde ju göra bilen säkrare än utan iaf.
4 juli, 2012 kl. 11:30 #209737goffemannenDeltagareSenast på kinnekulle så kändes bromsarna lite klena. Så de får bli en uppdatering. Får köpa nya fälgar igen!!!
Carbon ceramic skivor. Fram är de 380x34mm och bak är de 350x34mm. 6 kolvs brembo ok både fram och bak. Tror ni detta kommer funka bra??
/ David J – Superior Media
4 juli, 2012 kl. 13:24 #209343GT99DeltagareFina doningar men ska du använda dessa så kanske det är läge att kolla över om huvudcylindern orkar med så pass stora ok. Annars blir det kanske bara bortkastade pengar/tid.
4 juli, 2012 kl. 13:27 #209738goffemannenDeltagareÄääsch…de funkar nog bra ska du se ;):)
/ David J – Superior Media
4 juli, 2012 kl. 13:35 #209344GT99DeltagareBlir det 19″ bling fälgar också 🙂
4 juli, 2012 kl. 13:35 #209739goffemannenDeltagareNej nej. Ferrari original 🙂
/ David J – Superior Media
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.