- Detta ämne har 763 svar, 86,588 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
4 juli, 2012 kl. 14:48 #210048JoakimgabrielssonDeltagare
Säljer du dina gamla framskivor nu då eller? PMa om pris i så fall! Tackar
4 juli, 2012 kl. 14:49 #209740goffemannenDeltagareHaha…
/ David J – Superior Media
5 juli, 2012 kl. 07:01 #209741goffemannenDeltagareJaha…snart är det semester, sista veckan nu.
I början av nästa vecka är det tänkt att jag ska göra hjulinställning igen. Jag har ju haft bakvagnsbalken lossad när jag bytt tank så det står nog lite galet nu.
Nu kommer jag ha flera timmar på mig så ska vara mycket mer noga nu. Tänkte även justera till lite mer camber. Jag kör inte så jätte mycket på gatan, jag skiter i om det sliter lite mer på insidan och jag har för lite camber för bana, det ser jag på r-däcken. Det sliter långt ut på kanten.
Så mer camber både fram och bak.
Just nu är det:
-2.2 fram
-2 bakTänkte köra såhär istället:
-2.7 fram
-2.5 bakToe-in ska ja behålla vid 2-3 som innan.
Under semestern kommer det även besiktnings katten svetsas till. Ska dit en fläns på den bara. Kanske man kollar över nån lösning på att få kallare luft till motorn…
6 juli, 2012 kl. 19:47 #209742goffemannenDeltagarePå väg till Falkenberg idag för lite media bevakning på TTA som körs imorn så hade jag lite brottom. Så på E4an drog jag på lite och enligt min gps styrda hastighetsmätare så toppar bilen ganska exakt 270km/h. Bilen kändes fortfarande ganska stabil. Det går hyfsat fort upp till 250 sen gick går det segare. Nu är det testat iaf och nästa gång lär nog dröja länge…
9 juli, 2012 kl. 10:15 #209743goffemannenDeltagareNy hjulinställning – check!
Aggresivare hjulvinklar – check!Såhär blev det denna gången. Drog på lite mer camber :).
Efter senaste hjulinställningen såg vinklarna ut såhär. Det va för lite camber för banan.
Edit: Har inte hunnit köra bilen så mycket än mindre för att testa nya hjulvinklarna. Men det lilla jag känt efter så känns det kanon. Den extra camber jag har nu verkar göra susen.
10 juli, 2012 kl. 15:13 #209744goffemannenDeltagarehar tänkt att montera en oljetempsensor extra som ja kan koppla till styrsystemet. Enda platsen jag kan komma på är att montera den på är nere i vid oljefiltret. Finns ingen annan plats då jag redan använder den vid treans cylinder till mätaren i bilen.
Så frågan är. Går det montera dubbla plattor(Har redan oljekylare) eller var kan man köpa en platta som har termostat och uttag för givare?
KG Trimning har en adapterplatta med 1 uttag för givare men det är tyvärr utan termostat. Känns som det är att föredra termostat när det är en gatbil(mestadels iaf)
10 juli, 2012 kl. 15:38 #209345GT99DeltagareVill minnas att det finns flera pluggar som den vid 3:ans.
Men om det är till olja eller vatten har jag ingen koll på och sitter kanske lite sämre till under insuget.10 juli, 2012 kl. 15:46 #209399MuminDeltagareJag har min vid 3 ans cylinder och funkar utmärkt. Lite bökigt att få dit men går;) blås rent insexan innan du lossar så slipper du risken att skit ramlar ner.
10 juli, 2012 kl. 16:00 #209745goffemannenDeltagaremumin läste dåligt =).
GT99 ja försökte hitta nån annan men hittade inget.
10 juli, 2012 kl. 16:45 #209346GT99Deltagare
Ser ut att finnas en plugg i mitten på andra blockhalvan samt i fram och bakkant.
Lär vara ett helvete att komma åt utan att lyfta insuget dock, om det ens är en oljekanal där.10 juli, 2012 kl. 16:49 #209746goffemannenDeltagarenr2 i framkant på vänster sida hittade jag men där sitter fästet till servopumpen ivägen. kommer ta i det när ja monterat sensorn.
jag får ta mig en kik igen..tack för bilden.
10 juli, 2012 kl. 17:31 #209747goffemannenDeltagareden i mitten på höger block halva sitter under de där platta vattenröret i aluminium. Den i framkant på höger sida ser jag inte så den sitter nog bakom fästet till ac-pumpen.
Skulle kanske gå att slipa bort lite på fästet till servopumpen. Då borde det gå att få dit den där. Det borde va en oljekanal där då oljetrycksensorn sitter bredvid.
10 juli, 2012 kl. 19:52 #209400MuminDeltagareMjo.. Läste mellan raderna 😉 vad har du på 3ans cyl då?
10 juli, 2012 kl. 20:48 #209748goffemannenDeltagareMjo.. Läste mellan raderna 😉 vad har du på 3ans cyl då?
Där har jag redan en sensor. Men den är till mätaren inne i bilen.
Ja har tänkt att få in oljetemp i styrsystemet för lite små funktioner.
10 juli, 2012 kl. 21:55 #209749goffemannenDeltagareHär är två bilder från kinnekulle när ja va där senast.
Slänger upp en på hur det ser ut med -3grader camber 🙂
Jag va föresten ute och testade nya hjulinställningen idag. Lite olika vägar i skogarna. Jävlar va det går att åka asså :).
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.