- Detta ämne har 763 svar, 86,588 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
16 juli, 2012 kl. 08:24 #209761goffemannenDeltagare
Nu är diffen nere men det är inga synliga skador på splinesen på varken drivaxlar eller diff. Dock va det en hel del små metallspån i oljan. Och de är lite skador i ytterkanten där drivaxlarna sitter så kanske de spånen är ifrån.
Ser lamellerna ut som de ska?
Ska man fortsätta plocka isär diffen eller tror ni det är i lådan det har pajjat? Mittendiffen alltså.
Föresten det ska väl vara omöjligt att hålla fast ena drivaxeln när man snurrar på den andra iom det är lamelldiff och den har en förspänning. Right?
/ David J – Superior Media
16 juli, 2012 kl. 08:33 #209375TurbovinDeltagareNja omöjligt är det väl inte, förspänningen ligger väl nånstans kring 60-120 Nm, det måste ju gå att att snurra lite trots allt, annars vore det ju som att åka svetsdiffat.
Men är den fortfarande skum att köra alltså? Och beter den sig värre när det svänger eller är det lika illa rakt fram?
16 juli, 2012 kl. 08:35 #209762goffemannenDeltagareKan ja ringa dig istället?
/ David J – Superior Media
16 juli, 2012 kl. 09:24 #209763goffemannenDeltagareEfter ett samtal med Turbovin så ska jag börja med att testa en annan bakdiff. Blir det inte bättre så är det ju nått i växellådan och troligen mittendiffen.
16 juli, 2012 kl. 09:37 #209453Christian SDeltagareFöresten det ska väl vara omöjligt att hålla fast ena drivaxeln när man snurrar på den andra iom det är lamelldiff och den har en förspänning. Right?
/ David J – Superior Media
ja men det beror ju på vilken typ av lamelldiff det är, finns ju antingen med förspänning eller en som går in när det blir belastning på den (så kallad huggdiff).
16 juli, 2012 kl. 09:39 #209764goffemannenDeltagarejag har en vanlig lamell diff. jag satte fast ena drivaxeln i skruvstäd och vred på den andra och det går vrida på den men det är ju trögt och det beror ju på förspänningen i diffen..
16 juli, 2012 kl. 09:46 #209454Christian SDeltagaretestade du det någon gång när den va monterad på bilen genom att hissa upp ena bakdäcket och sen försöka snurra på det? om det är en med förspänning så låser den tills man kommer över förspänningstrycket, är det en huggdiff så går det lätt att snurra på däcket förhand.
16 juli, 2012 kl. 09:48 #209765goffemannenDeltagarenej det testade jag inte. men det bli ju samma sak det jag gjort nu med diffen lös.
17 juli, 2012 kl. 09:33 #209766goffemannenDeltagareFick nya diffen idag. Lossade gaveln och kilade lite och jämförde med min gamla.
Lanellplattorna ser lite annorlunda. På den nya sitter den vänstra på andra hållet t.ex. Och på den gamla ser den vänstra rätt sleten ut.
Gamla
Nya
/ David J – Superior Media
17 juli, 2012 kl. 12:09 #209767goffemannenDeltagareWohooo. The car is Rolling ;)!!!!!
Ska plocka isär den gamla sen idag när ja besiktigat brukisen
/ David J – Superior Media
17 juli, 2012 kl. 12:14 #209347GT99DeltagareFan va du skruvar på!
Får ju dåligt samvete för att min har stått på pallbockar i snart 2v för ett hjullager byte 🙂17 juli, 2012 kl. 12:15 #209768goffemannenDeltagareHaha. Har man semester och tillgång till en hel verkstad så går de undan. Beställde camber bultar nu med. Så när de kommer blir det hjulinställning.
/ David J – Superior Media
17 juli, 2012 kl. 13:56 #209769goffemannenDeltagareUpptäckte dessvärre att annat litet fel när ja tvättade fälgarna. Lacken släpper på insidan. De visar sig vara så att tillverkaren inte har slipat grundfärgen,iaf på insidan, innan de lackade dem. Tråkigt som fan. Men ja löser det genom att de kommer pulverlackas om 2-3 veckor. Kostar mig bara 600kr :). Vilken färg det blir får vi se. De hade två olika guld iaf. Är de ingen av dem ja gillar blir det nån grå färg.
Imorn ska skärmkanterna bak valsas också.
/ David J – Superior Media
17 juli, 2012 kl. 15:06 #209770goffemannenDeltagareJaha. Då har vi delat på gamla diffen och kollt. Det enda jag kunde se som såg fel ut va lamellplattorna. Det va 3-4st som såg dåliga ut.
Här är lite bilder.
17 juli, 2012 kl. 19:37 #210038Sjögren RacingDeltagareDu verkar ha mkt strul med färgen på dina fälgar 🙁
Det låter ju ganska så sjukt att färgen släpper när du tvättar dom men den släppte inte när du slipade dom med slipduk inför lacken?
Borde ju va den nya färgen som släpper då iom att dom enbart va slipade med slipduk?Jag förmodar att det är i Vislanda som du ska pulverlacka för det priset, har du sett finnishen på deras fälglacker? Det har jag..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.