Visar 15 inlägg - 436 till 450 (av 764 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #209771
    goffemannen
    Deltagare

      jo det verkar ju som ja har det.

      Den hade börjat släppa innan jag tvättade dem. Det va bubblor liksom. Och när man drog bort färgen så va det helt blankt under. Grunden va liksom inte slipad.

      Varför skulle den släppa för de enbart va dukade? Det ska väl räcka att duka ner färgen när det är helt ny lack som är på grejorna? Nej det ska det inte va för vi slipade ner lite precis bredvid där det släppt då kom den guldiga/gröna original färgen fram under den nya guldiga. Och slipade man på den grunden som syntes där det släppt kom ingen gammal färg fram.

      Jo det är vislanda. De som lackat där har varit nöjda och ja lämnade mina breddade plåtfälgar till golfen där och det blev bra.

      Var rekomenderar du att ja lämnar dem på pulverlack ??

      #210039
      Sjögren Racing
      Deltagare

        Okej, då verkar det som att det är under den 1:a grunden som det har släppt. Jädrigt synd för den nya lacken såg jädrigt bra ut!

        Jag har sett 2 uppsättningar fälgar lackade därifrån.
        Pulverlack är pulverlack, jag menar mest att du inte ska förvänta dig lika slät och fin yta som du har på dina våtlackade fälgar.
        Dom fälgarna jag såg va bla ett par med bred fälgkant, det såg ut som det va rollat.

        Det bästa jag har sett pulverlackat va allt som vi lackade till bakvagnen på Vios impreza, men det gjordes på hennes jobb. Där ser ytan lika bra ut som en våtlackad yta. Synd bara att det ska sitta under bilen 😛

        Men jag har hört många som har varit nöjda med Vislanda med, kanske bara jag som är skadad 🙂

        #209772
        goffemannen
        Deltagare

          Ja precis. men ja kör på vislanda nu. 600kr liksom. Skulle ja inte va nöjd så är de bara att lacka om dem i vinter =)

          Var jobbar hon då?

          #210040
          Sjögren Racing
          Deltagare

            600 är det ju lätt värt, jag menar inte negativ så utan bara att det inte ger lika bra yta som den lacken du har nu.

            Hon jobbar som svetsare nere på Jitech i Tingsryd.
            Det kommer en projekttråd på hennes bil framöver, den har spårat ur lite sen jag sålde allt til mitt bygge och fokuserade på hennes bil ist..:D
            Det är därför jag hänger här inne för jag är med och bygger hennes Impreza nu.

            mvh

            #209773
            goffemannen
            Deltagare

              Okej. Nej det förstår jag. Men det får bli så så länge. 600kr liksom

              Annars kan du gärna kolla med henne om det skulle gå lacka dem där och vad det skulle kosta isf. Och när de skulle ha tid.

              Ja de va länge sen man såg den bilen kan ja säga…

              #210041
              Sjögren Racing
              Deltagare

                Dom har väldigt begränsat med färger där hon jobbar.
                Enbart mattsvart, grå matt solid & gul. Sen får hon handblästra fälgar och det tar för lång tid.
                Därför 600 är svinbilligt, jag hade inte ens ställt mig och blästrat en fälg för det.

                Ja, den har stått länge.
                Nu är det bara en tom kaross utan tak med lite rör i;)
                Ska lägga upp lite bilder framöver.

                #209774
                goffemannen
                Deltagare

                  aah okej. då vet jag det.

                  okej.gött

                  #209775
                  goffemannen
                  Deltagare

                    Idag ska de som sagt valsas skärmkanter bak.

                    Men innan min kompis kommer med verktyget så fixade ja med lite annat.

                    Oljetempsensor till styrsystemet monterat. Nu ska de bara kalibreras riktigt så de visar rätt temp.

                    / David J – Superior Media

                    #209776
                    goffemannen
                    Deltagare

                      Puhh..nu är bilen fit for fight igen. Camber bultarna kom idag på morgonen. Så hämta dem sen åka bort till jobbet å börja skruva.

                      Först skulle stötfångare osv i fronten dit. Kapat och målat lite där framme. Bland annat kapat bort en del plåt framför luftfiltret för att det ska få lite mer luft.

                      Sen monterades camber bultarna där bak, i det ÖVRE hålet! Viktigt för er som ska använda sånna bultar. Ner med bilen och kontroll mäta höjden bak och fram. Sen upp med bilen på hjulinställningslyften.

                      Som ni ser på bilden hade ja ganska mycket camber bak även om jag justerat in stagen ca 1.5-2cm.

                      Fick justera in dem så långt det gick nästan vilket är skit bra för då får ja in hjulen mer så verkligen inte drivaxeln hoppar ut igen :).

                      Här är iaf resultatet på hur det blev.

                      Rätt fin ökning av camber och caster sen förra året.

                      Förra året:

                      Nuvarande:

                      / David J – Superior Media

                      #209777
                      goffemannen
                      Deltagare

                        Varit ute och gasat lite nu. Testade köra med en gtech som vi på jobbet brukar använda för att jämföra mot varandra.

                        I vilket fall så gick ja i laddtrycksspärren. Okej tänkte jag. Det är rätt svalt ute och ja har ju flyttat ner filtret så de får kallare luft. Hade tagit bort dimljuskåpan nu också. Jag justerade ner laddet lite för den insugstempen ja har men ingen skillnad. Justerade på generella laddtryckstabellen och ingen skillnad. hmm..satte alla värden på 0 på laddtryckstabellen, den laddar typ 1.2-1.3 bar iaf, bara det att den tar längre tid på sig, segare i laddet liksom. WTF!

                        Kopplar ur laddtrycksstyrningen(tror ja iaf, de blåa saken som har vakumslangar till insuget och kompressorhuset på turbon. Samma fenomen som innan, laddar likförbannat 1.2 bar men då seg på laddet.

                        Är det nån som har tipps på va det kan vara? Wastegate armen rör sig lätt. Men kan de va att den måste justeras lite? Att den inte öppnar tillräckligt som det är nu? Eller är det nått fel inne i turbon som gör att den laddar på för mycket?

                        Sen känns det som den laddar på liiite mer om man kör den hårt under en stund. typ köra gärnet mellan 3 rondeller så laddar den på mer i slutet.

                        Ja har min laddtrycksspärr på 1.5 bar och har justerat(innan) att den ska liggar på ca 1.35-1.4 som max.

                        #209310
                        Kvarnis
                        Deltagare

                          Vileken turbo har du?

                          Boost creep är väldigt vanligt på VF aggen.
                          Lösning är att porta wg’n lite större men framförallt få ett mjukare flöde ut från wg’n så avgaserna tar den vägen ut.

                          #209778
                          goffemannen
                          Deltagare

                            Vileken turbo har du?

                            Boost creep är väldigt vanligt på VF aggen.
                            Lösning är att porta wg’n lite större men framförallt få ett mjukare flöde ut från wg’n så avgaserna tar den vägen ut.

                            Det är väl en VF28 orginal på min har ja för mig.

                            Okej så enda lösningen är att plocka bort turbon och porta wg’n då? Får bli att göra det nästa vecka då. Nått speciellt att tänka på när man ska bort med turbon?

                            / David J – Superior Media

                            #209311
                            Kvarnis
                            Deltagare

                              Skulle med största sannolikhet gissa på att det är problemet om den kryper upp på trycket på högre varv, på högre växlar lär det komma tidigare.

                              #209779
                              goffemannen
                              Deltagare

                                Ja precis. Höga varv. Kommer vid typ 5000-6000 varv nånting beroende på växel.

                                Nått speciellt man behöver tänka på eller några speciella saker man behöver när man ska ha bort turbon?

                                Och exakt hur ska mm göra när man portar? Hur mycket större ska man göra hålet?? Blir ju inte bra om man tar för mycket.

                                / David J – Superior Media

                                #209484
                                Gilarski
                                Deltagare

                                  Att plocka av grejerna är rätt lungt, ha bara koll på slangen med T korset (den ena anslutningen har en restriktorkula)

                                  Oljereturen är lite trixig, se till att ha en lång näbbtång så du kommer åt klämmorna när du ska trä på slangen på motorn. (när monterar på turbon)

                                Visar 15 inlägg - 436 till 450 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.