Visar 15 inlägg - 466 till 480 (av 764 totalt)
  • Författare
    goffemannen
    Deltagare

Okej. Jo de ska ju va sti botten iom det är en sti :). Men stakarna pallar väl inte så mycket eller? Sen är väl inte laddtrycket allt när de gäller va kolvar och stakar pallar?

Hmm…funkar allt annat med sprit då? Slangar pump osv? Ja har en walbro 255 nu.

Annars är det en grej ja kan fixa till nästa år kanske. Sparar hellre pengar och kör mer resten av säsongen.

Så i vinter kan ja isf byta spridare och fixa paralellmatat med justerbar btr. Om de nu är värt det att lägga 10-15k på att få 20-30hk och 60-70nm till.

Spridare kostar väl ca 5000kr? Fuelrails,slangar och btr kostar några tusingar. Sen en mappning på det för 5000kr.

Sen är de ju inte så roligt att ligga på gränsen heller av va motorn pallar. Kanske bättre att skita i det och satsa direkt på new age sti block/förstärka nuvarande block, matchande turbo m.m. för strax över 400hk.

/ David J – Superior Media

Kvarnis
      Deltagare

Jo då slangar funkar med sprit en walbro pallar väl runt 400 på E85.

Stakarna är väl den svaga länken, men 380bhp funkar utan större problem 🙂
        Hur elak man är med mitten virdet får en viss betydelse, men så länge det inte är över 550Nm är det hyfsat lungt 🙂

Men en mindre koll av mappen behöver väl knappast kosta 5000:-, är väl bara drygt en timmes jobb skulle jag säga, dvs se över den efte dina ändringar.
        Den kan vissa sig vara den billigaste pengen du lägger på bilen 🙂

Har du planer på strax över 400, så vänta med E85 etc tills dess 🙂

goffemannen
        Deltagare

Okaj.. Jo det blir inte 5000 om de bara ska justeras lite. Men ska de mappas till E85 så tar det ju längre tid.

Maxxtuning tar 1200kr i uppställningsavgift(på rullarna) sen 1000-1200kr per timme. Så ja kommer väl undan med typ 2200kr för det.

Jo ja tror de blir bäst att vänta. Kan ju försöka få ut lite till med det grejorna ja har nu. Borde ju kunna få ut 10-15hk till då vi va ganska lugna förra gången pga lådan.

Kvarnis
          Deltagare

Jag ska ju inte bestämma…men en justering kan helt klart vara ide att lösa, om det inte är för mycket bök för dig dvs 🙂

goffemannen
            Deltagare

Nej de är de inte. Har bara 7mil till mapparen så de e lugnt 🙂

goffemannen
              Deltagare

Har turbon borta nu men jag får inte isär den. Har aldrig delat på en turbo innan.

Visst ja kommer åt allt utan att dela. Men ja vill ju inte ha massa metallspån inne i turbon.

Det är väl här man ska dela?

goffemannen
                Deltagare

Har värmt och slagit men den vill inte dela på sig…grrr

goffemannen
                  Deltagare

Sket i att dela. Körde dammsugare och tryckluft.

Såhär blev det. Rundade av kanterna in i wg hålet och gjort det liite större. Portade upp inloppet i avgashuset lite också.

goffemannen
                    Deltagare

Fan va trångt det är att få dit turbon. Hade ett helvete med oljereturen först. Men nu är den där. Nu får ja dock inte dit insugsslangen till turbon. Det är typ som den är för kort. Va ett helvete att få dit den förra gången också kommer ja ihåg, jag bytte den slangen förra vintern för original hade pajjat.

Kvarnis
                      Deltagare

Jag skulle allt slippat mer(rundad kant in), så att du fått en mjuk fin bana in i wg’n… Men men det blir säkert bra.

Turbon byte är lite speciellt, men lossa på lite av rör/filter så ordnar det sig säkert 🙂

Turbon kan vara luriga att dela, man måste slå med mejsel så den hoppar i sär 🙂

goffemannen
                        Deltagare

Okej..ja tycker jag tog tillräckligt. Rundare än innan iaf. Men ja kan ta bort den igen och slipa bort mer om du tycker de behövs.

Jag ger upp för idag iaf. Den där jävla slangen får jag fixa dit imorn. Den rör sig ingenting så ja får säkert lossa insuget för att kunna få dit den. Ett jävla helvete är de iaf. Cp konstruktion!!!

goffemannen
                          Deltagare

Satt å kollade lite på spacers till insuget. Är det nått man ska satsa på?? Gör det nån märkbar skillnad?

Kvarnis
                            Deltagare

Nja, är väl för att slipap lite värmestrålning från motor in i insuget.
                              SC har med infrästa o-ringar vet jag.

Det duger säkert det du gjort, du hade ju inte problem förut så det räcker nog 🙂

Använd ett brytjärn/don och sätt i mellan servo alt insug och tryck in den på plats, helst får någon dra fast klammret i samma veva 🙂

goffemannen
                              Deltagare

Ok

Ja rundade kanterna lite till. svårt att fota det riktigt.

Nu ska den dit 🙂

goffemannen
                                Deltagare

Woho. Snart dags för uppstart. Avgassystem och tryckrör kvar nu.

Visar 15 inlägg - 466 till 480 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.