- Detta ämne har 763 svar, 86,588 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
12 augusti, 2012 kl. 09:40 #209822goffemannenDeltagare
Haha. Yeah maybe. But the setup I got now works pretty good now.
/ David J – Superior Media
12 augusti, 2012 kl. 09:41 #210021TypeRDeltagarenps was thinking if you were going to add more in the future then it could be an option for you
12 augusti, 2012 kl. 10:58 #209823goffemannenDeltagarewhat more oil related readings do I need then oil temp and oil pressure in the ecu and gauges inside the car?? =)
12 augusti, 2012 kl. 19:05 #210022TypeRDeltagareTrue lol
16 augusti, 2012 kl. 21:24 #209824goffemannenDeltagareStay gold or go pink inför nästa säsong..??
Eller kanske lacka banfälgarna i rosa..??
/ David J – Superior Media
16 augusti, 2012 kl. 22:24 #210042Sjögren RacingDeltagareHaha, jag fick hem rosa färg till buren och fälgarna igår till Vios Impreza. Dock candy/pearl.
Men du kommer inte bli ensam om rosa fälgar isf här i trakten nästa år 😉
17 augusti, 2012 kl. 05:04 #209825goffemannenDeltagarefast ja tror ja kör banfälgarna i rosa och behåller dessa i guld eller om de blir nån grå. Beror på vilka färger de som ska lacka har.
17 augusti, 2012 kl. 05:19 #210001GyverDeltagareDu som har lagt ner så mycket möda för att få den där schyssta guldfärgen, låter bättre med rosa på banfälgarna då 🙂
17 augusti, 2012 kl. 05:22 #209826goffemannenDeltagareJa precis å den fina guld färgen har börjat släppa som satan på insidan av ena fälgen. Så de är väl bara en tidsfråga innan de börjar på de andra. Så fälgarna måste blästras och lackas om. Men ja tror ja behåller dem i guld. Å kör banfälgarna i rosa.
/ David J – Superior Media
4 september, 2012 kl. 21:37 #209827goffemannenDeltagareJaha. Dags för en liten update då.
Förra helgen va det sista deltävlingen i årets timeattack.nu serien. Den hölls på Mantorp Park med mycket lyckat resultat. Jag va på plats för att filma alltihop(Superior Media). Jag hade tagit imprezan denna gången för att den skulle få ut och röra lite på sig.
Bilen gick kanon fint hela vägen upp:). Men innan jag och Micke_J skulle åka hem så passade vi på att tanka inne i Mantorp. Det va nästa tomt i tanken på Imprezan så de behövdes.
Ca 80m innan macken började bilen gå riktigt illa, ingen ork alls, misstände osv. Stängde av motorn och det small till i avgassystemet och det sköt en flamma(Micke åkte bakom och såg det :)). Startade igen och bilen gick riktigt. “hmm mysko, säkert soppatorsk tänkte jag, trött som ja va. Kom precis bort till pumpen då börja den gå illa igen. Stängde av motorn. Började tanka och gick runt lite och märkte då olja på marken. Det va blött ute så det syntes väl. Olja kom från det hållet vi körde in.
Jag slog en kik bakom bilen och såg några oljefläckar, färskt varm olja va det när ja kände på den. Oohh skit tänkte jag och gick till fronten på bilen. Olja över stötfångaren och lysena. Stor pöl med olja under bilen och det rinner fortfarande. WTF!!!!
Öppnar huven och ser olja överallt framme vid kylaren och bakom strålkastaren. Ingenting vid motorn i sig. Första tanken som slog mig va. ” det måste hänt nått med oljekylaren”. Som alltid så har jag verktygssats i bilen. Började med att skruva bort höger strålkastare för att kunna se bättre. Mkt riktigt så hade ena slangen till en av oljekylarna släppt vid pressningen.
Så snabbt och enkelt beslut togs. Köpa ny olja och bogseringslina. Bogsera bort bilen till Mantorp Park där vi under helgen fått låna våran vän Alx Danielssons garage.
Hade dock problem att bogsera bort bilen då Mickes Soarer har ett jävla kjolpaket så de hade gått sönder om vi hade dragit med den.
Men som tur va så va Personalen på denna Shell mack otroligt snälla och erbjöd oss att låna deras hyrbil helt gratis. Vi tackade och bytte bil.
Två av dagens hjältar.
Väl borta i garaget skruvade jag bort filtret försiktigt. Lossade på oljekylarslangarna som sitter i plattan mellan oljefilter och motor. Skruvar bort plattan. Dit med filtret. Rengör så gott ja kan. I med ny olja. Startar upp och oljetryck finns. Motorn går fint och inget läckage. Kör lugnt och fint hemåt utan problem.
Det som räddade motorn från haveri va säkerligen det att jag kopplat in oljetryck i styrsystemet och lagt in att motorn stängs ner till max några hundra varv om oljetrycket blir för lågt. De va de som gjorde att bilen gick dåligt precis innan macken.
såhär såg det ut när jag plockade isär fronten.
Va hos min lokala slang nisse igår med slangen. Han frågade om ja haft högre temp än 100 grader. Visst har det varit det några gånger när man kört bana. Anledningen till att han frågade det va för att slangen jag kört med inte tål mer än 100grader.
Det va ändå han som rekommenderade och tillverkade slangarna för ca 1.5 år sedan. Han sa att han inte visste att ja skull nå sånna temperaturer.
I vilket fall så fixade han nya slangar till mig. Denna gången stålomspunna teflon slangar som ska klara minst 200grader och 200 bars tryck.
Nya slangarna monterades idag och allt funkar kanon.
Nya(de nedre) vs Gamla
Så ja hade lite tur med mig och allt slutade på ett bra sätt :).
Tack till de två snälla tjejerna/danerna på Shell macken och även Micke för all hjälp du bistod med. Utan er hade set inte gått lila smärtfritt.
/ David J – Superior Media
8 september, 2012 kl. 21:19 #209828goffemannenDeltagareDet va riktigt fint väder idag eftermiddag och jag fick en skvätt inspiration så ja tog en tur ut på några små vägar. Hade go pro kameror med mig så de kommer film innan.
Jag stannade även till på ett ställe och knäppte en bild.
10 september, 2012 kl. 07:53 #209829goffemannenDeltagareDet va riktigt fint väder i helgen, soligt och temperaturen va perfekt. Så jag överlät bilen till The Stig’s svenska kusin som tog bilen på en tur.
VIMEO – Subaru Impreza STI Type R – Weekend funDriver: The Stig’s Swedish cousin
Car: Subaru Impreza STI Type R v5
Power: 327hp/406nm
0-100: 4 seconds
Top Speed: 270km/hThe Stig’s svenska kusin sa att bilen har riktigt fin väghållning och har mer att ge. Han sa även att han inte va på full attack på de kurviga vägarna.
12 september, 2012 kl. 17:43 #210023TypeRDeltagareGreat vid mateyd—0.o—b
1 oktober, 2012 kl. 04:54 #209830goffemannenDeltagareJaha. Då va det oktober och säsongen är slut för min del.
Igår va det fint väder så jag passade på att tvätta av bilen en sista gång för att sen ställa in den för vinterfövaringen.
Va tvungen att göra några sista små ringar innan =).
Det kommer väl bli några små uppdateringar i vinter iaf…
1 oktober, 2012 kl. 10:21 #210049JoakimgabrielssonDeltagareJag vill ha din bil.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.