› SSC › Allmänt snack › Projekt › Busbil STI Type R V5
- Detta ämne har 763 svar, 86,588 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 6 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
21 juni, 2013 kl. 12:31 #209851
goffemannen
Deltagarevi får se om vi går den enkla vägen med att stoppa i standard semi closed från newage eller om vi uppgraderar med kolvr,stakar turbo och hela fadderullan. Stor skillnad i pris och tid. Alltid kul med mer effekt men de kostar ju.
21 juni, 2013 kl. 16:48 #210044Sjögren Racing
DeltagareTråkigt med ras:(
En EJ207 JDM v8 hade ju varit helrätt men då åker du ju på AVCS med och det kan inte det Linket du har styra så då tillkommer pengar för nytt sprut med..
Bygga ny motor drar iväg i pengar 😮
Men sen samtidigt med att åka med hög effekt på en standardmotor är en stor risk, nu har du ju en ursäkt att bygga nytt.
Finns fina fodrade block i USA d—0.o—b21 juni, 2013 kl. 17:03 #209852goffemannen
DeltagareAvcs måste ja väl inte ha om ja bara byter blocket?
Ja ska ta en funderare på hur ja ska göra.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
21 juni, 2013 kl. 19:23 #210003Gyver
DeltagareBara o fråga mig om du undrar något över byte till JDM ej207 block d—0.o—b
21 juni, 2013 kl. 19:25 #210045Sjögren Racing
DeltagareIngen aning om hur de gamla topparna passar ett nyare block.
Är dock roligt med AVCS och twinscroll snurra.Är väl hyffsat safe att åka 400 på en sådan iaf.
Men passar dina toppar mm på det blocket så är det ju en enkel väg att gå.21 juni, 2013 kl. 19:38 #209853goffemannen
DeltagareVa ja vet så ska de passa bolt on.
Jo de är det. Men de kostar ju lite mer 🙂
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
22 juni, 2013 kl. 10:43 #209982Gystompa
Deltagareöhhmm hur kunde det där hända?
22 juni, 2013 kl. 10:45 #209854goffemannen
DeltagareVet inte vad orsaken är faktiskt. Men de bara rassla till när ja körde på en liten väg och gasade ut på en raka. Stake som gett sig kanske?
22 juni, 2013 kl. 10:54 #209983Gystompa
Deltagaredet såg ju inge vidans ut iallafall.
Men det är bara att bryta ihop o komma igen 🙂
23 juni, 2013 kl. 00:27 #209855goffemannen
DeltagareNä..men detta ger mig tillfälle att fixa de där 400hk ja önskat till verklighet. Annars hade det tagit mycket längre tid.
23 juni, 2013 kl. 00:59 #209379Turbovin
DeltagareVi kanske kan ha gruppköp på shortblock från UK i vinter 😛 Börjar väl bli dags att ta tag i min häck 🙂
Här finns lite att välja på t.ex. Funderar på en 2.1 SCDB stroker själv.
http://www.advancedautomotives.com/subaru-performance-engine-kits-189-c.asp23 juni, 2013 kl. 01:04 #209856goffemannen
DeltagareHehe ja kanske det. Vi får se hur jag gör med allt.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
23 juni, 2013 kl. 09:24 #209857goffemannen
Deltagareja ska inte ha i en standard motor igen. Det har jag bestämt. För ja har haft en önskan sedan länge att komma upp på 400hk. Så nu när ja väl måste ha ny motor så är de lika bra att göra det riktigt med en gång och bygga för mitt mål. Visst det kommer kosta och ta tid men de kommer va värt det.
23 juni, 2013 kl. 16:59 #209380Turbovin
DeltagareHar pm:at lite med WMS-Racing / Williams Motorsport på Scoobynet och en 2.1 stroker byggd semi closed deck block uppborrat för 14mm topplocksskruvar skulle gå på ungefär £3300 inkl skruven, £4000 som long engine. Antar att det är med original V5 STI toppar men ska dubbelkolla.
Tänkte bara om du var nyfiken på prisbilden. Går ju att få det gjort billigare om man håller sig till OBD-block, skippar 14mm osv. Själv vill jag ha nåt som är stadigt för 500 hk iaf, gärna lite överdimensionerat. Tror inte CDB behövs men 14mm topplocksskruv är nog inte fel.
23 juni, 2013 kl. 17:05 #210004Gyver
DeltagareCosworths starkaste 12mm bultar räcker med god marginal för 500hk 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
