Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 764 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #209517
    goffemannen
    Deltagare

      Klart de är lika när RGII är efterföljaren. Evo 7.8.9 är ju rätt lika de också =)

      #209405
      Sternborn
      Deltagare

        Klart de är lika när RGII är efterföljaren. Evo 7.8.9 är ju rätt lika de också =)

        Sant 🙂

        #209518
        goffemannen
        Deltagare

          Beställde för ca 2 veckor sedan en AEM bredbandslambdamätare på ebay till mkt bra pris. Beställde i samma veva en mätarhållare till a-stolpen från scoobyparts i UK. Monterade detta förra tisdagen.

          La en beställning på lite nya grejor i fredags. Det blev 4a mätare från Summit Racing. En mätarhållare till instrumentbrädan och sen en monteringssats för oljetempgivare och oljetrycksgivare från scoobyparts.

          Autometer Phantom
          Oljetryck

          Oljetemp

          Vattentemp

          Turbotryck

          http://scoobyparts.co.uk/acatalog/BLACK_GRP_TRIPLE_CENTRE_GAUGE_POD_-_CLASSIC-_52mm.html

          #209461
          Gilarski
          Deltagare

            Nice 😎

            #209519
            goffemannen
            Deltagare

              Jag har suttit och kollat i programet till Link’s styrsystem i några dagar för att försöka lära mig lite hur det funkar osv. Blir nog att ja handlar ett styrsystem snart så kan dona me de lite i vinter. Är lite extra sensorer som ja ska koppla in å så.

              IAT sensor
              Bredbandslambda ska kopplas in via AEM mätaren jag har. Så kan ja köra closed loop lambda på låglast,så får ja bilen lite bränslesnålare vid landsvägskörning.
              Sen är det nog några andra sensorer som också ska kopplas eller configureras in.

              #209520
              goffemannen
              Deltagare

                I helgen har det mekats lite igen. Monterade de nya Autometer mätarna. Efter lite jordstrul så blev allt fint och de funkar kanon.

                Jag behöver köpa en adapter till vattentempgivaren. Nån som vet va de är för innerdiametern på den övre kylarslangen?

                #209977
                Zippo_
                Deltagare

                  blev riktigt tjusigt! 🙂

                  Hur går det med mappningen ?

                  #209521
                  goffemannen
                  Deltagare

                    det blir ingen mappning förens våren. Vad det blir för styrsystem då och vem som ska mappa får vi se.

                    ja kan gasa lite nu i dagsläget iaf. ja har koll med bredbandslambda. Ingen risk att den ska gå magert iaf.

                    #209462
                    Gilarski
                    Deltagare

                      Hur fäste du mätarpodden i mitt-konsolen, skruv, klips ?

                      #209522
                      goffemannen
                      Deltagare

                        Tog bort locket. Sen använde ja dubbelhäftande runt om. Sitter bra men går plocka bort om man skulle behöva. Vet inte hur ja skulle fästa den på annant vis.

                        #209523
                        goffemannen
                        Deltagare

                          Ingen kunde ge mig nått svar så ja fick blaska med vatten idag å fick fram att det ska vara 38mm i innerdiameter på övre kylarslangen. Så ja beställde en adapter som ja får i slutet på veckan.

                          #209524
                          goffemannen
                          Deltagare

                            Jaha. Här händer det inte mkt. Snart är året slut och våren närmar sig snabbt. Dags att beställa styrsystem snart. Lutar ju starkt åt Link G4 PnP.

                            Dock är jag osäker på om ja kan använda mig av orginal tempgivare till kylarvattnet/motor. Någon som vet om det går? Jag har skrivit till link men ja fick inget riktigt bra svar från dem. Det finns iaf några försinställda. Standard Bosch. Bosch 0 280 130 017, Hella 6PT 009 109 041, Delphi AC, KTY 83. Sen kan man såklart fylla i en tabell med egna värden man mätt ut.

                            Jag kan ju alltid skaffa en bosch givare men ja är osäker på om den passar i hålet där orginal sitter. Inte säkert de är samma gänga. Någon som vet?

                            Annars skulle ja ju kunna plocka bort orginal och jämföra motståndet i dem genom att koka upp vatten och kolla värdena när temperaturen på vattnet sjunker.

                            Såg nu på Link’s hemsida att de släppt en ny firmware som innehåller Closed Loop Boost Control. Det verkar vara en intressant grej. Borde ge fint å stabilt laddtryck.

                            #209525
                            goffemannen
                            Deltagare

                              Sådär ja =). Då är Link G4 PnP beställt från Motor Nord. Kommer väl i slutet på veckan skulle jag tro.

                              #209526
                              goffemannen
                              Deltagare

                                Idag anlände det nya styrsystemet. Link G4 PnP med tillhörande Bosch IAT sensor och Expansion connector. Finns mkt roliga inställningar som man kan göra =)

                                #209463
                                Gilarski
                                Deltagare

                                  Nice 😀

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.