- Detta ämne har 763 svar, 86,588 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
24 september, 2013 kl. 12:52 #209486GilarskiDeltagare
Har nu haft tid att fundera lite på framtiden med denna bil. Den kommer ställas undan som den är tills sommaren nästa år då kommer motorn att plockas ur och undersökas närmare. Sen kommer det förhoppningsvis byggas ihop ett nytt block osv till säsongen 2015.
Känner att ja behöver lite tid att få ihop suget och framförallt pengarna att göra det bra redan från början utan att snåla.
Faan va trist, här skjuts det motorer & vevlager till höger o vänster, helt galet !!:eek:
24 september, 2013 kl. 12:58 #209864goffemannenDeltagareÄh..vafan de finns ett liv utanför bilen ;). Ja har börjat cykla nu. Köpte en scott räcer i juli. Cyklat som en tok hela sommaren 😉
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
24 september, 2013 kl. 17:55 #209487GilarskiDeltagareÄh..vafan de finns ett liv utanför bilen ;). Ja har börjat cykla nu. Köpte en scott räcer i juli. Cyklat som en tok hela sommaren 😉
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Hehe, helt rätt. Jag gjorde samma sak fast det blev en italiensk räcer av märket Viner 🙂
8 mars, 2014 kl. 11:46 #209865goffemannenDeltagareEfter vintern gång så har jag funderat mycket på hur jag ska göra med bilen och har nu kommit fram till att det blir ett semi closed deck block med smidda prylar i. Kommer köpa ett färdigbyggt från UK.
Kommer inom några veckor att riva ur motorn och skruva isär den för att se hur det verkligen ser ut nu. Är det bara en stake som gått av och att de är hål i blocket kommer nytt beställas. Så bilen kommer nog ihop igen framåt sommaren.
17 mars, 2014 kl. 17:43 #209866goffemannenDeltagareSuttit och mailat mycket med olika företag och just nu lutar det åt AS Performance eller WMS/Williams Racing.
2545 pund hos WMS Racing med följande spec på en 2.1L semi closed deck
block border and faces skimmed
new heat treated sti crank
acl race bearings
Williams rods
Mahle 4032 pistons
genuine subaru 11mm oil pump
new front and rear crank seals/block seals
RCM High Performance headgaskets 1.1mm for approx 8:5:1 compressionSen kommer ja såklart köpa allt som man behöver runt om.
Vattenpump
tändstift
ventilkåpspackningar
kamaxeltätningar
ventiltätningar
kamremskit – vet ej vilken rem jag ska ha
insugspackningar
avgaspackningar
topplocksbultar – arp
ac, servo remmar – standard funkar väl?Motorn kommer att plockas ut om ca 2v, sen ska den plockas isär så fort det går för att inspektera vad som exakt är sönder.
17 mars, 2014 kl. 19:59 #210054emilboylarssonDeltagareSuttit och mailat mycket med olika företag och just nu lutar det åt AS Performance eller WMS/Williams Racing.
2560 pund hos WMS Racing med följande spec på en 2.1L semi closed deck
block border and faces skimmed
new heat treated sti crank
acl race bearings
Williams rods
Mahle 4032 pistons
genuine subaru 11mm oil pump
new front and rear crank seals/block seals
RCM High Performance headgaskets 1.1mm for approx 8:5:1 compressionSen kommer ja såklart köpa allt som man behöver runt om.
Vattenpump
tändstift
ventilkåpspackningar
kamaxeltätningar
ventiltätningar
kamremskit – vet ej vilken rem jag ska ha
insugspackningar
avgaspackningar
topplocksbultar – arp
ac, servo remmar – standard funkar väl?Motorn kommer att plockas ut om ca 2v, sen ska den plockas isär så fort det går för att inspektera vad som exakt är sönder.
Trevlig botten, liknande min! 🙂
17 mars, 2014 kl. 21:16 #209867goffemannenDeltagareja jag hoppas det blir bra. Blir en botten som är god för 500hk. Det borde räcka för mitt mål på 400hk och lite till :).
18 mars, 2014 kl. 08:42 #209868goffemannenDeltagareFått pris från AS Performance nu också.
2600 pund + frakt
genuine Subaru heat treated 2.5 STi crankshaft and all seals/gaskets
ACL bearings
Manley H rods
Mahle 4032 stroker pistons
ACL duraglide or ACL Race bearings
block border and faces skimmedUtan frakt så blir detta nästan samma pris som från WMS Racing. Dock ingår inte oljepump eller topplockspackningar. Då får jag köpa till det och då kostar det ca 300 pund(ca 3100kr). Så totalt blir det 3100kr dyrare plus va nu frakten kostar.
30 mars, 2014 kl. 13:51 #209869goffemannenDeltagareIdag har jag varit nere vid bilen och förberett för motorlyftet på tisdag. Plockat bort allt som behövs som man kommer åt uppifrån. När jag plockade bort ac-pumpen såg jag lite mer hål i blocket. Ni kan se själv på bilderna :). Man kan ju undra hur mycket som är sönder egentligen.
30 mars, 2014 kl. 14:28 #209382TurbovinDeltagareAjaj, mappad över gränsen? Eller strul med spridare/soppapump?
30 mars, 2014 kl. 14:31 #209870goffemannenDeltagareVet faktiskt inte vad det är som är orsaken till det hela. Sönder är det iaf. Och det ska dit starkare saker block. Spridare och bränslepump ska med bytas då det ska köras e85 så i vilket fall blir det byte av de sakerna.
30 mars, 2014 kl. 16:00 #209351GT99DeltagareJa ska man rasa en motor ska det göras ordentligt 😉
Denna och e85 skulle kunna bli trevligt 😀30 mars, 2014 kl. 16:52 #209871goffemannenDeltagareNjae. Ja kommer nog nöja mig med ca 450hk :). Smidd ej207 med en sc42+ osv på e85 lär bli kanon 🙂
30 mars, 2014 kl. 18:37 #209435Fricke.wDeltagareNjae. Ja kommer nog nöja mig med ca 450hk :). Smidd ej207 med en sc42+ osv på e85 lär bli kanon 🙂
en sc42 med e85, blir nog en riktigt jäkla rolig bil 🙂
GRYM botten men ändå rolig topp effekt.30 mars, 2014 kl. 19:57 #209872goffemannenDeltagareen sc42 med e85, blir nog en riktigt jäkla rolig bil 🙂
GRYM botten men ändå rolig topp effekt.sc42 + blir ännu bättre =)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.