Visar 15 inlägg - 601 till 615 (av 764 totalt)
  • Författare
    Gilarski
    Deltagare

Har nu haft tid att fundera lite på framtiden med denna bil. Den kommer ställas undan som den är tills sommaren nästa år då kommer motorn att plockas ur och undersökas närmare. Sen kommer det förhoppningsvis byggas ihop ett nytt block osv till säsongen 2015.

Känner att ja behöver lite tid att få ihop suget och framförallt pengarna att göra det bra redan från början utan att snåla.

Faan va trist, här skjuts det motorer & vevlager till höger o vänster, helt galet !!:eek:

goffemannen
      Deltagare

Äh..vafan de finns ett liv utanför bilen ;). Ja har börjat cykla nu. Köpte en scott räcer i juli. Cyklat som en tok hela sommaren 😉

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Gilarski
        Deltagare

Äh..vafan de finns ett liv utanför bilen ;). Ja har börjat cykla nu. Köpte en scott räcer i juli. Cyklat som en tok hela sommaren 😉

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Hehe, helt rätt. Jag gjorde samma sak fast det blev en italiensk räcer av märket Viner 🙂

goffemannen
          Deltagare

Efter vintern gång så har jag funderat mycket på hur jag ska göra med bilen och har nu kommit fram till att det blir ett semi closed deck block med smidda prylar i. Kommer köpa ett färdigbyggt från UK.

Kommer inom några veckor att riva ur motorn och skruva isär den för att se hur det verkligen ser ut nu. Är det bara en stake som gått av och att de är hål i blocket kommer nytt beställas. Så bilen kommer nog ihop igen framåt sommaren.

goffemannen
            Deltagare

Suttit och mailat mycket med olika företag och just nu lutar det åt AS Performance eller WMS/Williams Racing.

2545 pund hos WMS Racing med följande spec på en 2.1L semi closed deck
              block border and faces skimmed
              new heat treated sti crank
              acl race bearings
              Williams rods
              Mahle 4032 pistons
              genuine subaru 11mm oil pump
              new front and rear crank seals/block seals
              RCM High Performance headgaskets 1.1mm for approx 8:5:1 compression

Sen kommer ja såklart köpa allt som man behöver runt om.

Vattenpump
              tändstift
              ventilkåpspackningar
              kamaxeltätningar
              ventiltätningar
              kamremskit – vet ej vilken rem jag ska ha
              insugspackningar
              avgaspackningar
              topplocksbultar – arp
              ac, servo remmar – standard funkar väl?

Motorn kommer att plockas ut om ca 2v, sen ska den plockas isär så fort det går för att inspektera vad som exakt är sönder.

emilboylarsson
              Deltagare

Suttit och mailat mycket med olika företag och just nu lutar det åt AS Performance eller WMS/Williams Racing.

2560 pund hos WMS Racing med följande spec på en 2.1L semi closed deck
                new heat treated sti crank
                acl race bearings
                Williams rods
                Mahle 4032 pistons
                genuine subaru 11mm oil pump
                new front and rear crank seals/block seals
                RCM High Performance headgaskets 1.1mm for approx 8:5:1 compression

Sen kommer ja såklart köpa allt som man behöver runt om.

Vattenpump
                tändstift
                ventilkåpspackningar
                kamaxeltätningar
                ventiltätningar
                kamremskit – vet ej vilken rem jag ska ha
                insugspackningar
                avgaspackningar
                topplocksbultar – arp
                ac, servo remmar – standard funkar väl?

Motorn kommer att plockas ut om ca 2v, sen ska den plockas isär så fort det går för att inspektera vad som exakt är sönder.

Trevlig botten, liknande min! 🙂

goffemannen
                Deltagare

ja jag hoppas det blir bra. Blir en botten som är god för 500hk. Det borde räcka för mitt mål på 400hk och lite till :).

goffemannen
                  Deltagare

Fått pris från AS Performance nu också.

2600 pund + frakt
                    genuine Subaru heat treated 2.5 STi crankshaft and all seals/gaskets
                    ACL bearings
                    Manley H rods
                    Mahle 4032 stroker pistons
                    ACL duraglide or ACL Race bearings

Utan frakt så blir detta nästan samma pris som från WMS Racing. Dock ingår inte oljepump eller topplockspackningar. Då får jag köpa till det och då kostar det ca 300 pund(ca 3100kr). Så totalt blir det 3100kr dyrare plus va nu frakten kostar.

goffemannen
                    Deltagare

Idag har jag varit nere vid bilen och förberett för motorlyftet på tisdag. Plockat bort allt som behövs som man kommer åt uppifrån. När jag plockade bort ac-pumpen såg jag lite mer hål i blocket. Ni kan se själv på bilderna :). Man kan ju undra hur mycket som är sönder egentligen.

Turbovin
                      Deltagare

Ajaj, mappad över gränsen? Eller strul med spridare/soppapump?

goffemannen
                        Deltagare

Vet faktiskt inte vad det är som är orsaken till det hela. Sönder är det iaf. Och det ska dit starkare saker block. Spridare och bränslepump ska med bytas då det ska köras e85 så i vilket fall blir det byte av de sakerna.

GT99
                          Deltagare

Ja ska man rasa en motor ska det göras ordentligt 😉
                            Denna och e85 skulle kunna bli trevligt 😀

goffemannen
                            Deltagare

Njae. Ja kommer nog nöja mig med ca 450hk :). Smidd ej207 med en sc42+ osv på e85 lär bli kanon 🙂

Fricke.w
                              Deltagare

Njae. Ja kommer nog nöja mig med ca 450hk :). Smidd ej207 med en sc42+ osv på e85 lär bli kanon 🙂

en sc42 med e85, blir nog en riktigt jäkla rolig bil 🙂
                                GRYM botten men ändå rolig topp effekt.

goffemannen
                                Deltagare

en sc42 med e85, blir nog en riktigt jäkla rolig bil 🙂
                                  GRYM botten men ändå rolig topp effekt.

sc42 + blir ännu bättre =)

Visar 15 inlägg - 601 till 615 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.