- Detta ämne har 763 svar, 86,588 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
14 april, 2014 kl. 12:44 #209888goffemannenDeltagare
Med den setupen bord ja få iaf 450hk. En SC42+ ska kunna leverera 450hk på v-power i uk. Så med e85 borde det va säkra 450hk. Jag är iaf nöjd om jag får 450hk.
14 april, 2014 kl. 12:47 #210059GloremirDeltagareMed den setupen bord ja få iaf 450hk. En SC42+ ska kunna leverera 450hk på v-power i uk. Så med e85 borde det va säkra 450hk. Jag är iaf nöjd om jag får 450hk.
Nice. Får bli senare i framtiden. Med det jag har nu är jag nöjd om jag landar på 320 i motorn. Vilket inte ska vara något problem
14 april, 2014 kl. 12:48 #209889goffemannenDeltagareJa. Jag kommer inte köpa ny turbo förens tidigast till nästa år. Iår hoppas ja hamna på ca 350-360hk med e85.
14 april, 2014 kl. 12:51 #210060GloremirDeltagareBör ju inte vara några problem alls. Jag kommer köra 98 eller v-power. Är väll ingen skillnad imellan dom egentligen. Står ju 98 oktan på båda. Sen har jag en vf34 turbo. Vet inte vad skillnaden är emot en vf28/29. Men vad jag läst ska den klara 350 på bensin.
14 april, 2014 kl. 13:09 #209890goffemannenDeltagareJa de borde det. Turbovin körde 374hk med e85 och vf28. dock annat grenrör. Men original grenrör ska väl klara upp till 400hk iaf.
14 april, 2014 kl. 13:19 #210061GloremirDeltagareLåter fint det. Du kommer återigen ha en rolig bil.
14 april, 2014 kl. 16:02 #209385TurbovinDeltagare370 för att va exakt 😉 Hur mycket extra blev det med toppar inkluderat?
14 april, 2014 kl. 17:16 #209891goffemannenDeltagareAh okej. Hade för mig de va 374 :).
Priset med toppar är 3545 pund inkl frakt.
14 april, 2014 kl. 17:44 #209974TomKDeltagareKommer bli fin fint det här!
En sån här fin bil ska ha fina bitar 🙂14 april, 2014 kl. 18:38 #209892goffemannenDeltagareJa de hoppas jag =). Ja det ska den.
15 april, 2014 kl. 20:18 #209893goffemannenDeltagareArbetet på motorn är nu på gång. Andy har kollat igenom lite delar och tyckte att cylinderloppen va så fina på blocket så att det känns dumt att borra dem. Så det blir att han kommer köra med mahles 2.0L kolvar och hans egna i-profils stakar som är -2mm. Han har gjort detta för och har bl.a det i motorn han har i sin rally bil. En positiv sak med detta är att stakarna av designen i-profil är starkare än h-profil. Så det är ju bra.
Plockade även isär det sista på gamla motorn idag. Plockade bort de krökta ventilerna för att undersöka om styrningarna spruckit osv. Men det såg bra ut där. Så topparna kommer läggas ut för försäljning som de är. Så är nån sugen på ett par v5-v6 sti topppar där det behövs 3-4 nya ventiler så skicka ett pm.
För de som vill se lite fler bilder så är här en länk istället för att bomba tråden med massa fler bilder.
16 april, 2014 kl. 06:32 #210055emilboylarssonDeltagareArbetet på motorn är nu på gång. Andy har kollat igenom lite delar och tyckte att cylinderloppen va så fina på blocket så att det känns dumt att borra dem. Så det blir att han kommer köra med mahles 2.0L kolvar och hans egna i-profils stakar som är -2mm. Han har gjort detta för och har bl.a det i motorn han har i sin rally bil. En positiv sak med detta är att stakarna av designen i-profil är starkare än h-profil. Så det är ju bra.
Plockade även isär det sista på gamla motorn idag. Plockade bort de krökta ventilerna för att undersöka om styrningarna spruckit osv. Men det såg bra ut där. Så topparna kommer läggas ut för försäljning som de är. Så är nån sugen på ett par v5-v6 sti topppar där det behövs 3-4 nya ventiler så skicka ett pm.
För de som vill se lite fler bilder så är här en länk istället för att bomba tråden med massa fler bilder.
Blir nog kalas det där!
17 april, 2014 kl. 07:18 #209894goffemannenDeltagareKikade närmare på den gamla veven idag. Är det nån som vet om de är balanserade från fabrik i dessa bilar? För det är borrat hål i båda endarna av den. Borde väl va tecken på att den är balanserad eller varför skulle det annars va borrat i den?
17 april, 2014 kl. 07:33 #210027IggeDeltagareSer ut som balansering ja
29 april, 2014 kl. 12:54 #209895goffemannenDeltagareMotorbygget är i fullgång och borde vara klart vilken dag som. Det har även börjat trilla in lite delar. Nu börjar julafton igen 😀
Supertech ventiltätningar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.