- Detta ämne har 763 svar, 86,588 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
4 juli, 2014 kl. 14:10 #209439Fricke.wDeltagare
Grattis 🙂
4 juli, 2014 kl. 14:26 #209921goffemannenDeltagareJa de gör jag. Ja ska satsa på en sc42+ och blir nog ej twin-scroll. Jag funderar nämligen på att köpa killer b motorsports grenrör. Och ja tror inte dem gör till twin-scroll turbos. Men med den setupen lär de va bra spool och respons även om det inte är twin-scroll.
Det ser ut att vara ett riktigt fint grenrör som kostar därefter 🙂
5 juli, 2014 kl. 13:08 #209440Fricke.wDeltagareJa de gör jag. Ja ska satsa på en sc42+ och blir nog ej twin-scroll. Jag funderar nämligen på att köpa killer b motorsports grenrör. Och ja tror inte dem gör till twin-scroll turbos. Men med den setupen lär de va bra spool och respons även om det inte är twin-scroll.
Det ser ut att vara ett riktigt fint grenrör som kostar därefter 🙂
Ser fint ut.
Ett equal utan twin-scroll ger vell bättre mellan register och topp än ett un equal, medans ett un equal ger lite bättre botten och vrid vad man förståt.
Medan equal twin-scrool ger de bästa av båda världar 🙂just saying och de har jag gjort för också vet ja.
men sjuk kvalitet och genom gående bra grejer till oslagbara priser TOMEI!!!!http://www.tomeiusa.com/_2003web-catalogue/000_expreme/each-product/gc8-gdb_exhaust-manifold_en.php
http://www.tomeiusa.com/_2003web-catalogue/000_expreme/expreme_gd-gr-gv_exmani-e.html
http://www.tomeiusa.com/_2003web-catalogue/000_expreme/each-product/gdb-cde_exhaust-manifold_en.html
5 juli, 2014 kl. 13:38 #209387TurbovinDeltagareÄr de där SC-snurrorna äkta twinscroll som original eller är det bara twin entry i avgashuset? Om det är det senare fallet är det väl lite bortkastat att bygga om.
Personligen tycker jag Killer B-grenröret låter rätt tråkigt, då låter original JDM STI twinscroll bättre.
https://www.youtube.com/watch?v=j3PB83pFdxo
https://www.youtube.com/watch?v=pMVT9zZsxb4
Sen låter ju Tomei/Tomeikopiorna som är unequal sjukt gött också med lite mos, betydligt varvvilligare än original:
5 juli, 2014 kl. 16:19 #209976TomKDeltagareÄr de där SC-snurrorna äkta twinscroll som original eller är det bara twin entry i avgashuset? Om det är det senare fallet är det väl lite bortkastat att bygga om.
Personligen tycker jag Killer B-grenröret låter rätt tråkigt, då låter original JDM STI twinscroll bättre.
https://www.youtube.com/watch?v=j3PB83pFdxo
https://www.youtube.com/watch?v=pMVT9zZsxb4
Sen låter ju Tomei/Tomeikopiorna som är unequal sjukt gött också med lite mos, betydligt varvvilligare än original:
SC aggen är riktiga twinscroll.
5 juli, 2014 kl. 17:22 #209922goffemannenDeltagareJa vi får se hur det blir. Killer b motorsports ska va riktigt bra iaf. Kanske inte låter bäst. Med det är ju 321 stainless istället för 304 så det lär hålla bättre.
Men det kostar ju det dubbla mot tomei t.ex.
5 juli, 2014 kl. 18:12 #209923goffemannenDeltagareTillbringar ju helgen på mantorp med Timeattack.nu. Passade på att köra några snälla varv på slutet på dagen. Den ligger riktigt fint med alla chassi modifikationer som är gjorda. Tog det hyffsat lugnt pga att man precis fått ihop bilen.
5 juli, 2014 kl. 19:20 #209388TurbovinDeltagareDet låter trevligt. De där grenrören kan man ju kosta på sig att byta varannan säsong om de spricker, det är ingen skillnad på ett äkta Tomei och GT Spec, Kakumei mfl som jag har förstått det så det är ju inga stora pengar att byta om det skulle spricka.
Mitt svindyra Maxim Works har också spruckit vid nåt fäste men det är ju det sämre materialet i det också. Reparerbart dock.
5 juli, 2014 kl. 19:22 #209924goffemannenDeltagareInte kul att behöva byta grenrör varannan säsong liksom :). Killer b motorsports är dyrare mycket pga 321 stålet som är ett dyrare material i sig.
5 juli, 2014 kl. 19:49 #209389TurbovinDeltagareHaha hellre det än vevlager iaf 😉
5 juli, 2014 kl. 19:58 #209925goffemannenDeltagareJa det är sant haha
6 juli, 2014 kl. 08:45 #209926goffemannenDeltagareFick i en transponder i bilen idag och testade ett varv på lite små attack. Vill inte pusha för hårt nämligen.
Men fick en tid på 1:38.912 med gatdäcken. Så de finns nog en hel del att hämta med r-däck, de andra beläggen och sen mer attack.
11 juli, 2014 kl. 16:54 #209927goffemannenDeltagareFick lite mer gjort på bilen idag. Började med montering av surge tanken i bagaget. Har 2 slangar, montera tanken riktigt och dra elen sen är det klart. Fick catch tanken till vevhusventilationen idag med. När ja är klar med surge tanken ska ja montera denna. Ska sätta den i framkant av höger fjäderbens torn. Får tillverka nått fäste till den bara.
Blir smidig montering som inte tar så mycket utrymme från bagaget så man fortfarande kan lasta lite om man behöver.
13 oktober, 2014 kl. 07:38 #209928goffemannenDeltagareGått ett tag sedan jag uppdaterade här ser jag nu. Men surgetanken blev inkopplad och klar på semestern och har funkat kanon sedan dess. Nu har man inga bekymmer med att man måste hålla sig över halv tank :).
Bilen har funkat kanon och bara rullar på. Snart är det dock dags att ställa av den för detta året. Förhoppningsvis får man ihop pengar till en sc42 twin-scroll och ett passande grenrör till den inför nästa år.
Blivit några foton på bilen på sensommaren och nu hösten.
13 oktober, 2014 kl. 13:53 #209441Fricke.wDeltagareDu kan då de där med att hantera en kammera 🙂
Riktigt riktigt fina bilder. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.