Visar 14 inlägg - 751 till 764 (av 764 totalt)
  • Författare
    goffemannen
    Deltagare

Dags för en uppdatering nu!

Sandåsen har identifierat och åtgärdat felet med det höga oljetrycket. Det va så att de va tryckventilen i oljepumpen som flera trodde och även jag. Jimmy sa att de va e85 klet osv som gjort det. Så tipset han gav mig va. Kör oftare och byt olja mitt i sommaren(halva säsongen). Så nu ska han bara beställa hem turbo, grenrör och allt annat som behövs från RCM. Siktet står inställt på att den ska vara mappad och klar i mitten av april.

goffemannen
      Deltagare

Då va det dags för en uppdatering igen.

Nu är äntligen bilen färdig hos Sandåsen. Bilen mappades under påskhelgen med fint resultat. Jimpa va väldigt nöjd med hur bilen svarade och hur kurvan blev.

60hk till men inte så jätte stor skillnad på max vrid mot innan, dock är kurvan desto bättre. Över 400nm på hjulen från 3500varv hela vägen upp till strax över 6500varv. Max effekt vid ca 6500varv. Klar skillnad i hur motorn orkar hela vägen nu med nya turbon mot innan när det satt original där. Det som han tror sätter begränsningarna nu är topparna som fortfarande är helt original. Men jag tror denna effekt kommer bli perfekt för min körning på gatan och eventuellt nån körning på bana då och då. Och motor, turbo osv frestas inte allt för mycket heller vilket är bra för hållbarheten.

372hk/435nm på hjulen. – ska få en utskrift på kurvan så ja kan fixa bättre bild.

313hk/404nm på hjulen. Gamla mappen med original turbo och grenrör(i övrigt samma delar)

Gloremir
        Deltagare

Då va det dags för en uppdatering igen.

Nu är äntligen bilen färdig hos Sandåsen. Bilen mappades under påskhelgen med fint resultat. Jimpa va väldigt nöjd med hur bilen svarade och hur kurvan blev.

60hk till men inte så jätte stor skillnad på max vrid mot innan, dock är kurvan desto bättre. Över 400nm på hjulen från 3500varv hela vägen upp till strax över 6500varv. Max effekt vid ca 6500varv. Klar skillnad i hur motorn orkar hela vägen nu med nya turbon mot innan när det satt original där. Det som han tror sätter begränsningarna nu är topparna som fortfarande är helt original. Men jag tror denna effekt kommer bli perfekt för min körning på gatan och eventuellt nån körning på bana då och då. Och motor, turbo osv frestas inte allt för mycket heller vilket är bra för hållbarheten.

372hk/435nm. – ska få en utskrift på kurvan också så ja kan lägga upp en bättre bild.

313hk/404nm på hjulen. Gamla mappen med original turbo och grenrör(i övrigt samma delar)

Fasiken så härligt för dig. bara ut och njut åka nu då!

Igge
          Deltagare

Gött!
            Dock funkar inte första bilden i inlägget. Bara jag?

goffemannen
            Deltagare

Fungerar utmärkt för mig. Dock så va de nått fel på länken första gången jag postade men åtgärdade det tidigare idag.

Igge
              Deltagare

Fungerar utmärkt för mig. Dock så va de nått fel på länken första gången jag postade men åtgärdade det tidigare idag.

Försöker jag gå in på länken (“öppna bild i ny flik”) säger dropbox “It seems you don’t belong here!”

goffemannen
                Deltagare

Okej de va lustigt.

Funkar detta bättre för dig då :)? Bilden ska ligga synlig här i tråden direkt, ska inte behöva trycka på nått för att se den.

Igge
                  Deltagare

Okej de va lustigt.

Funkar detta bättre för dig då :)? Bilden ska ligga synlig här i tråden direkt, ska inte behöva trycka på nått för att se den.

Tyvärr inte, samma fenomen. Får en symbol som visar att bilden inte kan laddas och samma text om jag högerklickar som tidigare.

Samma från telefonen på annat internet genom både webläsare och tapatalk :/

goffemannen
                    Deltagare

Hör blev de fel..ta bort tqck

goffemannen
                      Deltagare

Nu aka de banne mig funka 🙂

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

goffemannen
                        Deltagare

Liten update igen. Bilen gick igenom besiktningen utan anmärkning vilket va skönt. Men under besiktningen så ville bilen helt plötsligt inte starta. Ingenting hände osv. Ström fanns osv men den gick inte runt. Sen helt plötsligt startade den och gick som den skulle. Körde en bit och stängde av. Efter det helt död igen.

Startade datorn och kopplade in den för att se om man kunde se nått men fick ingen kontakt med styrboxen alls.

Nån enstaka gång gick den runt när man försökte starta men inget liv i maskin. Kollade runt på säkringar och hittade då att huvudsäkringen på 80a va helt sönder. Hade ärgat som fasen och gått sönder helt.

Beställde en ny och köpte en provisorisk säkring på mekonomen. I med den och den går runt som aldrig förr men startar inte. Fortsätter felsöka och kommer fram till att det måste va styrboxen som inte funkar som den ska. Så jag gräver fram den och upptäcker då att det är en komponent på den som har brunnit sönder.

Efter konferering med Jimmy på Sandåsen så tror han att nån ingång/utgång i boxen blivit överbelastad pga dålig kontakt/ström för säkringen va så dålig. Och att detta då gjort att den brunnit lite.

Så planen är nu att boxen skickas ner till Jimmy sen så tar han kontakten med Link i Nya Zeeland så de får ta den till sig och kontrollera och reparera den om det går.

Sen ska jag sätta dit nya originalsäkringen efter det kontrollera så det är rätt ström fram till matningen för styrboxen och att jorden är ok. Är den det så borde bilen fungera som den ska när jag fått tillbaka boxen.

Så vi får hoppas att det är detta relativt enkla felet men tråkigt att den ska behöva stå några veckor till nu när den precis blivit redo.

Fladric
                          Deltagare

Tråkigt, vad jag kan minnas har du haft rätt mycket strul under resans gång med denna bil? Trasiga lamelldiffar och oljetryck mm! Kul att du kämpar på och inte ger upp d—0.o—b Förövrigt en riktigt fin bil!

goffemannen
                            Deltagare

Jo man har ju haft det. Men ingen mening att ge upp :). Bara att köra på

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Kvarnis
                              Deltagare

Fy f-n vad tråkigt 🙁

Men bra att du försöker hålla modet uppe, ingen mening att ge upp även om man får lust i bland….

Visar 14 inlägg - 751 till 764 (av 764 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.