Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 764 totalt)
  • Författare
    Gilarski
    Deltagare

Ruskigt snygg kärra Goffemannen!!!

goffemannen
      Deltagare

Tack tack. Rätt nöjd med bilen hittils :).

/ David J – Superior Media

goffemannen
        Deltagare

Idag så va det dags att montera oljekylaren som jag köpte för 2 veckor sedan. Allt gick smidigt och den verkar fungera som den ska. Va ut och pressade en rätt bra stund och oljan gick aldrig över 100grader.

goffemannen
          Deltagare

Hittade en “rundstav” i ett hörn här på jobbet härom dan. Tänkte den skulle man kunna göra en växelspaksknopp av. Hela biten på 15cm lång och 4-5cm i diameter vägde 1.6kg. Det blir nog bra tyngd i den om man gör den ca 8cm lång.

En på jobbet svarvade till den idag. Blev rätt så fräck. Men när jag vägde den så stannade vågen på hela 0.9kg. Tror det blir liiite väl tungt tror jag.

Men jag ska ta å testa den iaf. Blir de för tung så får jag försöka hitta en liknande bit i aluminium istället..

goffemannen
            Deltagare

Test monterat den i bilen nu. Ser ju rätt fräckt ut :). Ska provköra en runda senare för å känna hur de känns å hur de funkar. Skulle nog behöva ta bort en hel del vikt till tror jag….

johan_gt
              Deltagare

Test monterat den i bilen nu. Ser ju rätt fräckt ut :). Ska provköra en runda senare för å känna hur de känns å hur de funkar. Skulle nog behöva ta bort en hel del vikt till tror jag….

Haha såg riktigt ball ut.
                Blir snabba växlingar på vintern annars fryser du fast 😛

goffemannen
                Deltagare

Haha såg riktigt ball ut.
                  Blir snabba växlingar på vintern annars fryser du fast 😛

bilen körs inte på vintern

goffemannen
                  Deltagare

Testade ordentligt inatt på de tomma gatorna och de funkar kanon bra med att ha vxlspaksknoppen som den är. men ja ska ändå borra ut den mer i botten. Har borrat 3cm in med ett 20mm borr redan nu och ska fortsätta en bit till så får ja bort lite vikt till.

Gilarski
                    Deltagare

Tummen upp, är själv inne på att inhandla nåt liknande (gärna 15 cm).

goffemannen
                      Deltagare

Hittade en annons på en Spacro Corsa idag. En stol som jag funderat ett tag på att köpa. En annan som är lite smalare sitter kanon bra i den.

Denna är från 2008 men är oanvänd och har stått i orginal plasten sen den va ny. Fick den till mycket bra pris så kunde inte låta bli att köpa den =).

Den kommer bli perfekt i Imprezan tillsammans med 4pkt bältet.

Gilarski
                        Deltagare

Kommer bli kanon det där Goffemannen. Har själv provsuttit några stolar och just Corsa satt fenomenalt fint! Skulle välja Corsa istället för Evo om det var samma peng, får se vilka det blir när plånboken skall öppnas så småningom :rolleyes:

goffemannen
                          Deltagare

Kommer bli kanon det där Goffemannen. Har själv provsuttit några stolar och just Corsa satt fenomenalt fint! Skulle välja Corsa istället för Evo om det var samma peng, får se vilka det blir när plånboken skall öppnas så småningom :rolleyes:

Japp. Corsan sitter jag riktigt bra i. Även min sambo så de är en perfekt stol. Corsa å evo kostar väl samma? En corsa kan man köpa för 4300kr ny nu.

Den ja köpte fick ja ge 2300kr för =)

Gilarski
                            Deltagare

Corsa å evo kostar väl samma? En corsa kan man köpa för 4300kr ny nu.

Den ja köpte fick ja ge 2300kr för =)

Åhhh faan, hade för mig de låg en lapp över Evo, bra för mig då 🙂

Du gjorde ett bra köp 😎

goffemannen
                              Deltagare

googla sparco corsa så hittar du några sidor som säljer dem.

Gilarski
                                Deltagare

googla sparco corsa så hittar du några sidor som säljer dem.

Tackar, ska kolla runt lite 🙂

Det är mycket man vill ha men man får ta det pö om pö 😮

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.