Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 105 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #42986
    Kvarnis
    Deltagare

      har du provat 042-4904900?

      #42987
      Kvarnis
      Deltagare

        Står det subaru så är det ju orginal…hur svårt är det att förstå???
        Det är 4-kolv på sti.

        Systemet får du som sagt skylla dig själv 😉 :D, man ska inte utmana ödet vid regning.

        #43064
        Deleterious
        Deltagare

          Fick alla papper som enligt utsago ska behövas från http://birf.org/ för 800:-, sen återstår det att se om det stämmer 🙂
          (Buller etc är dock med.)

          Lutar nog åt att man själv kommer att utmana ödet när det är dags, tänkte hävda att det är lite mer special på en bil som det bara finns 555 ex av, samt peka på japanska speccen… återstår att se hur långt det håller.

          Håller tummarna att det löser sig för dig på smidigaste sätt ivf.

          #43026
          NickeH
          Deltagare

            Fick alla papper som enligt utsago ska behövas från http://birf.org/ för 800:-, sen återstår det att se om det stämmer 🙂
            (Buller etc är dock med.)

            Lutar nog åt att man själv kommer att utmana ödet när det är dags, tänkte hävda att det är lite mer special på en bil som det bara finns 555 ex av, samt peka på japanska speccen… återstår att se hur långt det håller.

            Håller tummarna att det löser sig för dig på smidigaste sätt ivf.

            Kan du tänka dig sälja en kopia av dina papper för en rinlig peng, birf verkar ju vilja ha 3500:- för intygen vilket verkar lite dyrt.

            Jag skulle tänka mig att besiktningskillen läst denna text:

            “För personbilar från 19961001 och nyare behövs endast bullerintyg under förutsättning att det finns en MPV-klisterlapp i förardörren. Om klisterlappen saknas krävs även intyg på bromsar och stöld.”

            #43065
            Deleterious
            Deltagare

              Visst, dock är det bundet till mitt chassinr vilket kanske inte hjälper dig så mkt? (Fick dubbla uppsättningar endå pga slarv från deras sida)

              Maila dem, jag betalade “bara” 800:- för mina papper.

              Har blivit nojig efter din historia och jagar nu avgassystem, verkar dock svårt o få tag på OEM. Tips välkomnas 🙂

              #42988
              Kvarnis
              Deltagare

                Låna av någon i närheten, är bästa tips

                #43066
                Deleterious
                Deltagare

                  Har PMat en användare i tråden, även ringt Subaru som inte kunde göra mycket då deras system inte gillade mitt japanska chassinr.

                  Antar att samtliga system för GC8 skulle fungera? 🙂

                  #42989
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    Jeep 🙂 GC8 är samma lika

                    #43027
                    NickeH
                    Deltagare

                      har du provat 042-4904900?

                      042-4904900 fungerar och Jan Steen är pensionerad och heter numera Niklas Gustafsson 🙂

                      Birf.org skulle ha 3500kr för 3 intyg medans subaru ska ha 3000:- så jag beställer från subaru.

                      #43037
                      hellebjork
                      Deltagare

                        Ska regga en Impreza på fredag nästa vecka. Har jag fattat det rätt om jag bara behöver ha med mig pappret från ursprungskontrollen och uppgifter på längd, effekt osv (regnr på annan bil)?

                        #43028
                        NickeH
                        Deltagare

                          Ska regga en Impreza på fredag nästa vecka. Har jag fattat det rätt om jag bara behöver ha med mig pappret från ursprungskontrollen och uppgifter på längd, effekt osv (regnr på annan bil)?

                          Beror helt på om bilen är från japan ursprungligen eller såld ny i EU.

                          Om den inte är såld ny i EU är det väl ursprungskontroll, engelskt reg bevis(kopia) kan vara bra, även om dom redan har det, samt som du säger ev intyg.

                          Effekt, vikt, årsmodell brukar dom vilja veta, dom mätade min bil med laser för att kolla längd, bredd samt hjulaxelavstånd. Så har du uppgifter på det slipper ni säkert mäta.

                          Bra om du fixar intyg som inte baseras på andras reg nr utan på ditt chassinr/modellkod.

                          Jag åkte dessutom på intyg för buller, stöldskydd och bromsar.

                          Sen så bör så mycket som möjligt, helt allt vara orginal på bilen inklusive avgas. Jag täknte vanlig besiktning och behöll mitt 3″ och det gick inte alls 🙂

                          #43038
                          hellebjork
                          Deltagare

                            Beror helt på om bilen är från japan ursprungligen eller såld ny i EU.

                            Om den inte är såld ny i EU är det väl ursprungskontroll, engelskt reg bevis(kopia) kan vara bra, även om dom redan har det, samt som du säger ev intyg.

                            Effekt, vikt, årsmodell brukar dom vilja veta, dom mätade min bil med laser för att kolla längd, bredd samt hjulaxelavstånd. Så har du uppgifter på det slipper ni säkert mäta.

                            Bra om du fixar intyg som inte baseras på andras reg nr utan på ditt chassinr/modellkod.

                            Jag åkte dessutom på intyg för buller, stöldskydd och bromsar.

                            Sen så bör så mycket som möjligt, helt allt vara orginal på bilen inklusive avgas. Jag täknte vanlig besiktning och behöll mitt 3″ och det gick inte alls 🙂

                            Den är i princip original så det ska inte vara nån fara på den punkten. Det är en UK-bil. Får ringa tekniska supporten imorn och höra vad jag ska ha med mig.

                            #43029
                            NickeH
                            Deltagare

                              Den är i princip original så det ska inte vara nån fara på den punkten. Det är en UK-bil. Får ringa tekniska supporten imorn och höra vad jag ska ha med mig.

                              Om bilen var såld ny i England så behöver du inga intyg då finns allt på det engelska reg beviset men är bilen från Japan står nästan ingenting på reg beviset V5 pappret.

                              Sent from my Xperia Ray using Tapatalk

                              #43039
                              hellebjork
                              Deltagare

                                Var och gjorde min regbes idag. Det gick bra, behövde inte visa några papper eller intyg. Släppte igenom trots 3″ och öppen dumpventil. Fick pilla ur en lampa ur dimljuset bak bara.

                                #43030
                                NickeH
                                Deltagare

                                  Var och gjorde min regbes idag. Det gick bra, behövde inte visa några papper eller intyg. Släppte igenom trots 3″ och öppen dumpventil. Fick pilla ur en lampa ur dimljuset bak bara.

                                  Livet är orättvist 🙂

                                  Jag har krånglat med avgas, bränsle rör, dump, vevhus vent och lite till sen dög inte ens intyget från subaru nej jag var tvungen att be subaru modifiera intyget för att bilprovningen skulle godkänna det och så åker du rakt igenom. Din besiktningskille har uppenbarligen inte följt reglerna jag får åka till Sandviken nästa gång!

                                  Sent from my Xperia Ray using Tapatalk

                                Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 105 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.