Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 311 totalt)
  • Författare
    Javiisst
    Deltagare

jag kör med 11mm i min.

Du har dock smidd maskin… undrar om det behövs till “original” maskin och 11 eller 12 när dem ändå kostar lika.

Jocke.T
      Deltagare

Men länken du skickade var för en EVO fram ok?
        Jag ska ha till brembo bak på STI:n 🙂

Missade att det var till bak ok du skulle ha :p
        Det är Brembo ok på Evosarna med, dvs samma sak.
        Den shoppen på Ebay har även passande till bak oken. Kolla bara så att det stämmer med kolvstorleken. (36mm)

Javiisst
        Deltagare

Missade att det var till bak ok du skulle ha :p
          Det är Brembo ok på Evosarna med, dvs samma sak.
          Den shoppen på Ebay har även passande till bak oken. Kolla bara så att det stämmer med kolvstorleken. (36mm)

Yes jag hittade 🙂 och behöver bara en sida så blir betydligt billigare, tack!

Javiisst
          Deltagare

då var belägg fram och bak beställda från MECA. bättre grejer kommer senare…
            och renoverings kittet till oken beställd me…

angående bromsvätska, kvittar det vilken eller finns det någon det rekommenderas köpa?

Och så hände det något konstigt idag i garaget, skulle logga med tändningen vriden till sista läge men inta starta bilen, och logga gasspjäll % o V.
            då upptäcktes att de inte kommer till 100% öppen fast gasen i botten, tog mot IC röret och kollade in i spjällhuset o allt såg ut som det skulle men loggning visar som högst 91,37%… något någon känner igen här?
            kanske så när bilen inte är igång?

Igge
            Deltagare

Motul rbf600 är en bra bromsvätska som man kan hitta till samma pris som vanlig vätska på macken, fast den har betydligt högre kokpunkt 🙂

Christian S
              Deltagare

Motul rbf600 är en bra bromsvätska som man kan hitta till samma pris som vanlig vätska på macken, fast den har betydligt högre kokpunkt 🙂

exakt, den är mycket bra och köps med fördel i en mc affär då jag har märkt att det är billigare att köpa den där jämfört med andra ställen.

Igge
                Deltagare

exakt, den är mycket bra och köps med fördel i en mc affär då jag har märkt att det är billigare att köpa den där jämfört med andra ställen.

Jag brukar köpa hos en lokal firma (racedesign) som har hållit schysst pris, kommer dock inte ihåg exakt. Har för mig 129kr/flaska (½liter)
                  Vad brukar du hitta dom för? 🙂

Javiisst
                  Deltagare

Titta där Tack för det 🙂 ska kolla runt här butiker nära mig annars beställa.

Ingen som kände igen det med gasspjällen?

Igge
                    Deltagare

En jag hjälpte logga hade problemet att golvmattan la sig under så han inte kunde gasa fullt, annars har jag inte hört om något liknande

Fredsson
                      Deltagare

Titta där Tack för det 🙂 ska kolla runt här butiker nära mig annars beställa.

Ingen som kände igen det med gasspjällen?

Du har för lätt fot! I med mer blytyngder i dojan!

Nä skämt o sido. Kan ju vara mattan som Igge säger eller kanske ligger något skit o är ivägen, ända jag kan tänka mig

Javiisst
                        Deltagare

En jag hjälpte logga hade problemet att golvmattan la sig under så han inte kunde gasa fullt, annars har jag inte hört om något liknande

Hehe nej jag hade datorn I motorutrymmet och gasa med handen på spjäll huset och det var samma resultat. Så jag vet inte 😛 får starta bilen o trycka plattan i mattan snabbt o kolla om den läser 100%

Turbovin
                          Deltagare

Kan va spjällägesgivaren.

Javiisst
                            Deltagare

Redig turbo du 🙂

Vet inte hur mycket du kikat på IAT men så här har jag tänkt försöka göra:
                              http://forums.nasioc.com/forums/showpost.php?p=40567640&postcount=8

Kör du original bränsleledningar?
                              Hur har du kopplat in BTRen på dessa isf? 🙂

Vad för effekt siktar du på?

Igge, jag kollade lite närmare på det du skicka om IAT och det hade varit en smart lösning för en som har sensorn med 1/8 anslutning men min är en 3/8 tror jag det var o den får inte plats där. Så jag har tagit bild på ic röret och kommer lägga upp o undra vart man ska göra hål för sensorn. En optimal plats är man ute efter

Igge
                              Deltagare

Helt klart efter intercoolern, men har hört så nära spjället som möjligt

Koffe
                                Keymaster

Sen var det väl nån annan du hjälpte som helt enkelt inte trampade plattan i mattan “har jag hört”. Så den varianten förekommer ju trots allt ibland 🙂

Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 311 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.