Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 311 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #270424
    TomK
    Deltagare

      Här satte jag min IAT givare och det verkar funka bra.

      #270452
      Igge
      Deltagare

        Sen var det väl nån annan du hjälpte som helt enkelt inte trampade plattan i mattan “har jag hört”. Så den varianten förekommer ju trots allt ibland 🙂

        Ja just det, någon ja 😛

        lätthämtade hästar 🙂

        #270609
        Javiisst
        Deltagare

          Sen var det väl nån annan du hjälpte som helt enkelt inte trampade plattan i mattan “har jag hört”. Så den varianten förekommer ju trots allt ibland 🙂

          hehe aa då måste dem lägga lite mer vikter på fötterna

          #270610
          Javiisst
          Deltagare

            Här satte jag min IAT givare och det verkar funka bra.

            Jag tänkte på nå sån ställe med, men är det inte bättre på andra sidan av röret fast samma ställe? tänkte kanske längre ifrån turbon?

            #270611
            Javiisst
            Deltagare

              så ser OKen ut just nu 🙂

              #270612
              Javiisst
              Deltagare

                Angående IC röret med IAT sensor så tänkte jag någon av dessa platser:

                #270425
                TomK
                Deltagare

                  Angående IC röret med IAT sensor så tänkte jag någon av dessa platser:

                  Tror nog inte att det spelar så stor roll.

                  #270613
                  Javiisst
                  Deltagare

                    Tror nog inte att det spelar så stor roll.

                    Uppfattat! Ska ta den imorgon till en bekant för göra hålet, och läst många ställen där det sägs att sensorn borde komma in rätt långt i röret.

                    Testade skruva på sensorn men den kom inte långt in i själva “fästet” så funderar på kapa av lite på den så sensorn kommer in djupare

                    #270426
                    TomK
                    Deltagare

                      Uppfattat! Ska ta den imorgon till en bekant för göra hålet, och läst många ställen där det sägs att sensorn borde komma in rätt långt i röret.

                      Testade skruva på sensorn men den kom inte långt in i själva “fästet” så funderar på kapa av lite på den så sensorn kommer in djupare

                      Tog en bit alurör som svetsades på röret och som jag sen gängade för sensorn.
                      Då kunde man kapa den precis så lång som man ville ha den.

                      #270614
                      Javiisst
                      Deltagare

                        Tog en bit alurör som svetsades på röret och som jag sen gängade för sensorn.
                        Då kunde man kapa den precis så lång som man ville ha den.

                        Tanken är exakt som din 🙂 det följer med en liten alufäste för sensorn så ska kapa lite från den för att få sensorn djupare.

                        väntar dock på få svar ifall jag ska vänta med det eller göra det från Blivande mapparen =)

                        #270615
                        Javiisst
                        Deltagare

                          Det blev inte göra något hål för IAT idag då han jag brukar vända mig till inte kunde plus ska iväg och är tillbaka på Tisdag, då ska vi fixa det och eventuellt fixa detta:

                          som det syns så vinklar sig lite Downpipen och hamnar inte helt rätt mot resten av systemet vilket skapar läcka upptill mot kardanen, Downpipen är stum som bara den så den går inte röra på och det är de som pekar sig lite upp. antingen blir det kapa av lite och vinkla tillbaka den någon grad eller bygga en tunn vinklad packning av alu och sedan avgaspackning på vardera sida…
                          kanske inte så bra med allt värme från det som läcker rakt mot kardanen

                          #270616
                          Javiisst
                          Deltagare

                            Då var det byta belägg som stod på schemat:

                            jag kunde bara byta bak höger då vänster väntar på renoverings kittet och fram snurrar hjulen då den står på bockar…

                            dock stötte jag på detta:
                            inre kolv bak höger

                            Yttre kolv bak höger:

                            som ni ser så verkar den inre kolv packningen svält upp och typ inte sitter helt på plats… jag har försökt putta in den med gamla belägget kvar där och med en stark mejsel men den rör sig inte och läcker inget.
                            frågat några vänner dem säger så länge den är kvar och inte läcker in något eller smuts kommer in så låt det vara,

                            vad tycker folk här och kanske någon som är bättre än mig på bromsar.

                            #270395
                            Christian S
                            Deltagare

                              hur känns det om du känner med fingern då? den kanske bara inte är tillräckligt intryck i nederkant, om jag inte minns helt galet så är det en hård kant ytterst precis som på en packbox så prova att trycka in den, bytte dom på min men det var ju ett par år sedan.

                              #270595
                              Javiisst
                              Deltagare

                                hur känns det om du känner med fingern då? den kanske bara inte är tillräckligt intryck i nederkant, om jag inte minns helt galet så är det en hård kant ytterst precis som på en packbox så prova att trycka in den, bytte dom på min men det var ju ett par år sedan.

                                Ja det stämmer helt o hållet det är en hård kant som ska in i oken som har ett spår. Men den går inte trycka in. Som sagt la gamla belägget där för att få jämn tryck och trög med en kraftig mejsel men den rörde sig inte. Och det är den hårda som är ute en bit.

                                #270396
                                Christian S
                                Deltagare

                                  när jag bytte dom på min tryckte jag in dom för hand men iom att den sitter snett så går det väll rätt trögt.

                                Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 311 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.