• Detta ämne har 310 svar, 70,247 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år sedan av Javiisst.
Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 311 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #270617
    Javiisst
    Deltagare

      när jag bytte dom på min tryckte jag in dom för hand men iom att den sitter snett så går det väll rätt trögt.

      Om man tar ut packningen och typ rengör, går det o återanvända det så länge den inte är sönder ?

      #270397
      Christian S
      Deltagare

        ja det ska det väll göra.
        jag bytte på min för att några var sönder.

        #270618
        Javiisst
        Deltagare

          lite update från garaget då:

          Där fick IAT fästet bli då det är enklast för kabeldragningen

          Renoveringskittet kom fram och det passade perfekt

          då försökte jag pressa ut den andra och rengöra o stoppa tillbaka men tyvärr så var packningens hårda del som åker in i spåret på oken var av någon anledning paj och vägrade sitta på plats trots djup rengöring av spåret osv så det blev beställa till den sidan med och bör dyka upp imorgon

          när jag väl fått dessa åtgärdat så blir det lufta och fixa klart bak helt sedan blir det ge sig på fram och hoppas på att man inte får några överraskningar där.
          och fixa kablarna för IAT och 3.5 BAR Map sensorn ska också fixas rätt snart…

          #270619
          Javiisst
          Deltagare

            då fick man ännu mer gjort och det närmar sig våren, plus 5 idag 😀

            bak oken blev klar och glad blev jag 🙂

            AEM 3.5 bar Map sensor med COBB anslutning PnP, sen så AEM IAT 😉



            sådär ser det ut och är jätte nöjd med hur det blev o ser Clean ut!
            ska lufta bak bromsarna när man har en extra fot 😛 sen blir det fram beläggen som ska bytas med och då ska jag försöka fixa avgasläckan mellan min downpipe och mitten rör, läckan är emot kardanen så vill åtgärda det och efter detta tror jag är det dags för olje, glykol byten inför mappningen 🙂
            oljan i lådan är bytt redan till Redline Shockproof med LS tillsats samma med bakdiffen.

            sen självklart har vi ett litet problem, besiktning lol

            #270620
            Javiisst
            Deltagare

              well well well när man trodde att allt gick åt rätt håll och mappning var nära så mötte jag på detta:




              totalt misshandlade är dem, så det blir renovera där framme med :@
              ännu längre fram blir detta nu med tryck testa bilen och mappa…

              #270368
              tendency
              Deltagare

                Asch, vad tråkigt att stöta på farthinder. Behövs kolvarna bytas ut eller räcker det att putsa upp och i med nytt gummi?

                #270621
                Javiisst
                Deltagare

                  Asch, vad tråkigt att stöta på farthinder. Behövs kolvarna bytas ut eller räcker det att putsa upp och i med nytt gummi?

                  Ja det blir inte kul när det skiter sig. Jag har ingen aning än så länge men dem ska ut väldigt snart så jag får kolla hur det ser ut.

                  #270622
                  Javiisst
                  Deltagare

                    Tog ut oken och kolvar som tur ingen av dem var skadad. Så det blir bara packningar som ska inhandlas. Spåren på oken där packningen ska sitta måste dock rengöras ordentligt, bildats massa korrosion eller vad de heter lol

                    #270623
                    Javiisst
                    Deltagare

                      liten uppdatering var det då:

                      gjorde klart oken fram och ena kolven var det jobbigt o få tillbaka in sen dem större kolvarna var det lite jobbigt med packningen ska sitta på plats på oken MEN till slut satt dem på plats, dock en av blödnings nippeln är halv kass men nu läcker den inte så den sitter men den ska bytas senare i framtiden…


                      som ni ser här så har förra ägaren gjort ett ordentligt jack för att antagligen få ut packningarna, hoppas det inte orsakar nå problem med nya packningen…

                      sen byttes avgassystemets gummiupphängning nu är det jävligt hårt 😀
                      Gamla:

                      Nya:

                      sen hade jag lite problem mellan Downpipen och mitten röret då dem inte gick helt ihop och läckte upptill så jag drog till en bekant som nämnt tidigare o tog med mig måtten o detta trollade han fram 🙂


                      i aluminium blev det och upptill är det 9mm o nertill 7mm sen packning på vardera sida o nu sitter den som bara den 🙂

                      har fått en mapp som ska in i bilen och återkommer med svar hur den lirar annars är det trycktesta samt på med däck o huven igen 🙂

                      #270624
                      Javiisst
                      Deltagare

                        Då var det dags för goda nyheter, för min del iallafall 😉
                        Trycktest lyckades till 1 bar sen allt därefter började slangar hoppa av :p men åtgärdade de och 2.1 bar (kompresson klarade inte med) höll systemet och jag kommer inte ligga där då enligt Patrick som ska nu mappa pärlan i slutet av månaden förhoppningsvis 🙂

                        Sen hade vi bråk mellan kardan och resonatorn men efter lite skruvande så slår inte det i längre där me och röd glykol samt ny termostat o destillerat vatten åkte in 😉

                        Blir kul med mappninen lääängtar!!!

                        #270673
                        Fredsson
                        Deltagare

                          Blir kul med mappninen lääängtar!!!

                          Härligt mannen! 🙂

                          #270625
                          Javiisst
                          Deltagare

                            Bilen blev besiktigad o de e skönt ha de överstökad och inte förstått vissa som säger det behövs lufta kylaren o vissa säger behövs inte… övre silikon slangen från kylaren till motorn är hård som fan när den är varm, misstänker luft…

                            Och så på söndag är det mappnings dags :)!!! O ska ställas på då me 😉

                            #270453
                            Igge
                            Deltagare

                              Jag behövde lufta, gick nog i ca 2 liter extra efter att jag monterat ihop allt

                              #270626
                              Javiisst
                              Deltagare

                                Jag behövde lufta, gick nog i ca 2 liter extra efter att jag monterat ihop allt

                                Nice igge,har du bytt till ALU kylare me? Vilken metod använde du för att lufta?

                                #270454
                                Igge
                                Deltagare

                                  Nice igge,har du bytt till ALU kylare me? Vilken metod använde du för att lufta?

                                  Nä, men tömde ut det i och med att jag lossade insuget 🙂

                                  Fyllde på så mycket jag kunde, sedan körde jag lite på neutralen och fyllde på eftersom.
                                  Gäller att hålla lite varv så att den spolar genom ordentligt.

                                  Manualen säger i stort sett:
                                  Fyll på fullt i behållaren på insuget och till markering på den andra.
                                  Varmkör ca 5 minuter och håll då varvet 2-3krpm
                                  svalna och fyll på.

                                  Borde funka ganska bra att ha locket öppet till att börja med och varva och hälla i allt eftersom, så jag gjorde i slutet då den bara svalde och svalde 😛

                                Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 311 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.