- Detta ämne har 310 svar, 70,247 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av Javiisst.
-
FörfattareInlägg
-
28 april, 2016 kl. 14:58 #270627JaviisstDeltagare
Nä, men tömde ut det i och med att jag lossade insuget 🙂
Fyllde på så mycket jag kunde, sedan körde jag lite på neutralen och fyllde på eftersom.
Gäller att hålla lite varv så att den spolar genom ordentligt.Manualen säger i stort sett:
Fyll på fullt i behållaren på insuget och till markering på den andra.
Varmkör ca 5 minuter och håll då varvet 2-3krpm
svalna och fyll på.Borde funka ganska bra att ha locket öppet till att börja med och varva och hälla i allt eftersom, så jag gjorde i slutet då den bara svalde och svalde 😛
Jasså ja men då får man nog göra så med och lilla slangen som ska till expansions behållaren på vänster sida den har jag låtit hänga ute då de verkar komma ut en hel del när den är varm…
1 maj, 2016 kl. 21:39 #270628JaviisstDeltagareIdag var det dag 1 av mappning…
Det har hållits på jätte många timmar men det är i princip där vi va när jag och Patrick började dagen.Vid 2900-3600rpm bilen går hackigt och snålt o nej jag vet inte vad asså. Vi provade massa massa olika mappar osv men de verkar inte ge sig. Vi provade med maf rom med SD rom med carberry maf rom… Inger verkade löda eller lokalisera vad problemet är.
Nu ska Patrick forska vidare på det samma med mig och kolla ifall något dyker upp.
Någon här som har något klokt så dela gärna med er då detta sög.2 maj, 2016 kl. 04:57 #270455IggeDeltagareOavsett ladd vid de varven?
Visst var de sprit du körde på nu?
2 maj, 2016 kl. 09:42 #270629JaviisstDeltagareOavsett ladd vid de varven?
Visst var de sprit du körde på nu?
Laddet är precis vid 0 bar typ… även om det är plattan i mattan från typ 1500 rpm så just vid de intervallet där problemet är så går afr upp sen ner igen…
Nej jag kör 98 just nu.
2 maj, 2016 kl. 10:15 #270435Patrick P931DeltagarePrecis, 11 timmar igår… dock med en kortare lunchpaus. 😉
Det blir som resonans under ett litet register, det går att nästan tuna bort med maf rom under closed loop – men bara nästan. Open loop funkar inte alls.
Misstänkta anledningar (utan vidare djupgående studier) dålig maf sensor, eller mekniskt fel med luft eller bränsle. GR modellerna har problem med svängningar i bränslesystemet, kanske det är det som händer här?
Hur som helst så sammanställer jag loggar mm under dagen och ska fråga på andra forum om hjälp, för detta suger!
2 maj, 2016 kl. 11:23 #270630JaviisstDeltagarePrecis, 11 timmar igår… dock med en kortare lunchpaus. 😉
Det blir som resonans under ett litet register, det går att nästan tuna bort med maf rom under closed loop – men bara nästan. Open loop funkar inte alls.
Misstänkta anledningar (utan vidare djupgående studier) dålig maf sensor, eller mekniskt fel med luft eller bränsle. GR modellerna har problem med svängningar i bränslesystemet, kanske det är det som händer här?
Hur som helst så sammanställer jag loggar mm under dagen och ska fråga på andra forum om hjälp, för detta suger!
GR modellerna?
Ja asså Patrick gjorde verkligen allt haha han har en jävla tålamod… något jag inte har 🙁
2 maj, 2016 kl. 18:26 #270436Patrick P931DeltagareGR = köttbullen som kom 2008.
2 maj, 2016 kl. 20:15 #270631JaviisstDeltagareGR = köttbullen som kom 2008.
Jaha okej, tyvärr så funkade inte att gå tillbaka till original map sensor och köra på original iat/maf sensor.
Det måste väl vara något med luft eller bränsle eller har jag fel ?
4 maj, 2016 kl. 16:24 #270632JaviisstDeltagareDå lite up date…
Bytte btr vakuum slangen då den var mjuk och tänkte kanske den expanderar och så är den ungefär 1.2 meter lång… det hjälpte inte…
Testade lägga tillbaka original btr och då blev det massa komplikationer som tex ena bränsle slangen gick sönder o ringen gick sönder ja med mera men till Slut fixat och ut på runda men problemet är kvar… dock med mindre ryck och afr flyger inte som tidigare (afr på 16-18, nu vid full gas vid problem området så 13-15) och det är på lite högre rpm än tidigare. Ca 32-4000.
Allt detta sker med en maf rom och inte SD. Nästa steg blir att lägga tillbaka förra filter och lmm rör o testa…
Frågor då är toll kunniga:
Spelar det någon roll om vakuum slangen till nya btr (aeromotive) är lång ?
Hur mycket pallar original btr och behövs det ens bytas ut?
Någon som haft problem förr med aeromotive btr eller som har det och behövt tänka på något speciellt?
4 maj, 2016 kl. 16:37 #270456IggeDeltagareTråkigt med strul. :/
För de AFR-värdena är ju helt fel4 maj, 2016 kl. 17:30 #270633JaviisstDeltagareTråkigt med strul. :/
För de AFR-värdena är ju helt felJa nej detta är inte kul då man sett fram emot de här på aaaaap länge… hoppas bara man inte ger upp för det kan ske
13 maj, 2016 kl. 13:03 #270634JaviisstDeltagareJag blir gråhårig för varje dag med den här subban…
Jag vet inte hur många olika mappar vi har kört men problemet kvarstår där vid 2500 upp emot 3500 får den typ motstånd och afr går upp sen efter 4000 (beroende på olika mapp) flyger afr ännu mer eller går bra långt ner…Patrick letar o letar och detsamma med mig men hittar inte mycket.
Det jag hittat och Patrick det är att dem säger Walbro 400 behöver mer ström än vad fuel pump controller ger. Är det någon som ger mer ström till pumpen eller tagit bort den dosan helt?
13 maj, 2016 kl. 17:46 #270427TomKDeltagareJag blir gråhårig för varje dag med den här subban…
Jag vet inte hur många olika mappar vi har kört men problemet kvarstår där vid 2500 upp emot 3500 får den typ motstånd och afr går upp sen efter 4000 (beroende på olika mapp) flyger afr ännu mer eller går bra långt ner…Patrick letar o letar och detsamma med mig men hittar inte mycket.
Det jag hittat och Patrick det är att dem säger Walbro 400 behöver mer ström än vad fuel pump controller ger. Är det någon som ger mer ström till pumpen eller tagit bort den dosan helt?
Jag körde förut med direktkopplad walbro pump.
Då är det fullt sprut hela tiden.14 maj, 2016 kl. 11:50 #270635JaviisstDeltagareJag körde förut med direktkopplad walbro pump.
Då är det fullt sprut hela tiden.Okej men då körde du med relä istället för original bränsle pumps kontrollen ?
Det är det jag tänkt på göra. Skapa en egen med relä och prova där… vi höjde på tuning pump duty till 100% men inget hjälpte och läst på forum att det skiljer att ändra på duty cycle och göra om de till en relä…
Gärna mer folk som kan tänka sig vad de är så vore de guld!
14 maj, 2016 kl. 17:18 #270428TomKDeltagareJa jag körde med relä istället.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.