- Detta ämne har 310 svar, 70,247 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av Javiisst.
-
FörfattareInlägg
-
10 juli, 2014 kl. 18:32 #270498JaviisstDeltagare
beror på att det är ett företag i sverige, dom lägger ju alltid på minst 20-25% jämfört med samma pryl i england 😉
kittet till min tar dom 3700:- för, i england går det på runt 2000-2500:- så det beror helt och hållet på var man köper det.ja jo du har helt rätt allt ska vara svin dyrt här. ibland tjänar man på de med tull och frakt tom än att köpa här.
Vad heter din kit?10 juli, 2014 kl. 18:42 #270402TomKDeltagareja jo du har helt rätt allt ska vara svin dyrt här. ibland tjänar man på de med tull och frakt tom än att köpa här.
Vad heter din kit?Du vet väl att från England är det inga extra kostnader.
10 juli, 2014 kl. 19:06 #270499JaviisstDeltagareDu vet väl att från England är det inga extra kostnader.
ja det vet jag 🙂 bara frakten 😉
Tom, min dump hks har get upp, köpte bilen med den på så jag tror de är en kopia.
har läst lite på olika forum och folk verkar inte gilla dump utöver original.
vilka rekommendera du?10 juli, 2014 kl. 19:12 #270403TomKDeltagareja det vet jag 🙂 bara frakten 😉
Tom, min dump hks har get upp, köpte bilen med den på så jag tror de är en kopia.
har läst lite på olika forum och folk verkar inte gilla dump utöver original.
vilka rekommendera du?Inte en aning faktiskt, själv så kör jag utan.
Men den kan väl inte bara ha gått sönder?
Säker så kärvar den lite. Plocka isär och gör rent och smöj upp dom rörliga delarna.10 juli, 2014 kl. 21:39 #270500JaviisstDeltagareInte en aning faktiskt, själv så kör jag utan.
Men den kan väl inte bara ha gått sönder?
Säker så kärvar den lite. Plocka isär och gör rent och smöj upp dom rörliga delarna.men kör du utan då alltså återcirkulerande ?
ewg?jo jag kommer göra det imorgon ta den i bitar o rengöra
10 juli, 2014 kl. 21:53 #270404TomKDeltagaremen kör du utan då alltså återcirkulerande ?
ewg?jo jag kommer göra det imorgon ta den i bitar o rengöra
Nej alltså jag har ingen dumpventil alls varken atmosfärisk eller årercirkulerande 🙂
Kör med IWG.11 juli, 2014 kl. 00:50 #270501JaviisstDeltagareNej alltså jag har ingen dumpventil alls varken atmosfärisk eller årercirkulerande 🙂
Kör med IWG.men det är väl inte så bra för turbon? den bromsar ju ner..?
11 juli, 2014 kl. 05:08 #270441IggeDeltagaremen det är väl inte så bra för turbon? den bromsar ju ner..?
Det är väl lite elakare mot turbon men du håller ju trycket mellan växlingarna bättre. Snabbt på racebanan 🙂
11 juli, 2014 kl. 07:01 #270405TomKDeltagaremen det är väl inte så bra för turbon? den bromsar ju ner..?
Nej det är inte elakt mot turbon.
Möjligtvis om man har en glidlagrad men jag kör med dubbel kullagrad.
Responsen mellan växlingarna är så grymt mycket bättre.11 juli, 2014 kl. 10:22 #270502JaviisstDeltagareNej det är inte elakt mot turbon.
Möjligtvis om man har en glidlagrad men jag kör med dubbel kullagrad.
Responsen mellan växlingarna är så grymt mycket bättre.okej så det är inte alls elakt ? för min turbo som kommer är också dubbel kullagrad o alla säger typ inte snällt för turbon… men om man har EWG så är det bra och bättre än dump…
mycket jag har o lära mig märker jag 🙂
11 juli, 2014 kl. 10:26 #270406TomKDeltagareokej så det är inte alls elakt ? för min turbo som kommer är också dubbel kullagrad o alla säger typ inte snällt för turbon… men om man har EWG så är det bra och bättre än dump…
mycket jag har o lära mig märker jag 🙂
Nu är grejen den att en EWG och en dump är två helt olika saker dom har ingenting med varandra att göra.
Men på en gatbill så finns det ingen anledning till att inte ha en dumpventil, better safe then sorry när det kommer till bruksbilen.11 juli, 2014 kl. 10:27 #270407TomKDeltagareTa du och meka isär din dumpventil så ska du se att det fungerar sen. 🙂
11 juli, 2014 kl. 10:34 #270503JaviisstDeltagareNu är grejen den att en EWG och en dump är två helt olika saker dom har ingenting med varandra att göra.
Men på en gatbill så finns det ingen anledning till att inte ha en dumpventil, better safe then sorry när det kommer till bruksbilen.all right then 🙂 men då undrar jag vart tar all övertryck vägen när du växlar ?
11 juli, 2014 kl. 10:35 #270504JaviisstDeltagareTa du och meka isär din dumpventil så ska du se att det fungerar sen. 🙂
Yes box ska bara vakna till lite lol 🙂
11 juli, 2014 kl. 10:42 #270505JaviisstDeltagareJa juste angående APEXI AVCR boost control som jag har och tänkt lägga in, stämmer det att man måste mappa/kalibrera det efter installation ?
eller är det bara koppla och följa inställningarna i enheten ?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.