• Detta ämne har 310 svar, 70,247 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år sedan av Javiisst.
Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 311 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #270408
    TomK
    Deltagare

      all right then 🙂 men då undrar jag vart tar all övertryck vägen när du växlar ?

      In i motorn. Lightning fast you know 😎 :p

      #270506
      Javiisst
      Deltagare

        In i motorn. Lightning fast you know 😎 :p

        hahaha ja De e bra grejer då 🙂
        hörde från din verkstads kille att du skulle in med en 6 cylinder motor i bilen?

        #270507
        Javiisst
        Deltagare

          In i motorn. Lightning fast you know 😎 :p

          vet du något om boost control, apexi.

          #270409
          TomK
          Deltagare

            hahaha ja De e bra grejer då 🙂
            hörde från din verkstads kille att du skulle in med en 6 cylinder motor i bilen?

            Båda ja och nej, ny motor ska det bli men inget är bestämt än.

            #270410
            TomK
            Deltagare

              vet du något om boost control, apexi.

              Nej tyvärr inte.

              #270508
              Javiisst
              Deltagare

                Båda ja och nej, ny motor ska det bli men inget är bestämt än.

                okej du vet inte vad du ska satsa på?

                #270509
                Javiisst
                Deltagare

                  Nej tyvärr inte.

                  okej. fixade dumpen 🙂 tacit lite bilder men vet inte hur man kan lägga upp här förutom att behöva en länk. men det var en sak där inne som hade släppt och superlim grejade det 😉

                  #270510
                  Javiisst
                  Deltagare

                    var på kungens kurva träffen och körde lite och kopplingen verkar ha gjort sitt tyvärr, så hoppas dem kommer snart…

                    #270511
                    Javiisst
                    Deltagare

                      några säger de går några säger de inte går hur är det egentligen?

                      Och frågan är då…
                      när jag bytt alla delar
                      turbo, spridare, tändstift, FMIC

                      kan jag köra med bilen till mappning. 100km eller inte?

                      #270512
                      Javiisst
                      Deltagare

                        No one?

                        #270411
                        TomK
                        Deltagare

                          Jag skulle inte köra 10 mil med omappade 1000cc spridare iaf.
                          Allt annat går bra om du håller dig “off boost” så att säga.

                          #270513
                          Javiisst
                          Deltagare

                            Jag skulle inte köra 10 mil med omappade 1000cc spridare iaf.
                            Allt annat går bra om du håller dig “off boost” så att säga.

                            jaha okej så det är spridarna man inte ska köra med?

                            en polare till mig sa att det är bara koppla och köra försiktigt och inte hålla på varva…

                            #270369
                            Nikke McRae
                            Deltagare

                              Yes om du har orginalspridare nu så kommer bilen skicka in soppa med samma dutycycle, dvs dubbelt så mycket. Bilen kommer drukna i soppa.

                              Antar att du har original ECU och ska mappa ecutek? Om du hade annan ECU hade du kunnat skickat mappen till tunern eller själv gått in och justera ner Master fuel trim, då kan man köra lugnt till mapparen.

                              #270514
                              Javiisst
                              Deltagare

                                Yes om du har orginalspridare nu så kommer bilen skicka in soppa med samma dutycycle, dvs dubbelt så mycket. Bilen kommer drukna i soppa.

                                Antar att du har original ECU och ska mappa ecutek? Om du hade annan ECU hade du kunnat skickat mappen till tunern eller själv gått in och justera ner Master fuel trim, då kan man köra lugnt till mapparen.

                                All right, då har jag förstått det hela rätt och tack för förklarningen, ja det är original ECU. får väl byta dem innan mappningen precis.

                                angående ECU, min är redan Ecutek mappad i UK… måste man då igen betala licensen? och dem borde se det när dem ska mappa bilen, med tanke på jag inte har papper på det…

                                #270390
                                Christian S
                                Deltagare

                                  angående ECU, min är redan Ecutek mappad i UK… måste man då igen betala licensen? och dem borde se det när dem ska mappa bilen, med tanke på jag inte har papper på det…

                                  det ska inte behövas, eftersom den redan är mappad så är den ju redan upplåst.

                                Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 311 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.