• Detta ämne har 310 svar, 70,247 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år sedan av Javiisst.
Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 311 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #270498
    Javiisst
    Deltagare

      beror på att det är ett företag i sverige, dom lägger ju alltid på minst 20-25% jämfört med samma pryl i england 😉
      kittet till min tar dom 3700:- för, i england går det på runt 2000-2500:- så det beror helt och hållet på var man köper det.

      ja jo du har helt rätt allt ska vara svin dyrt här. ibland tjänar man på de med tull och frakt tom än att köpa här.
      Vad heter din kit?

      #270402
      TomK
      Deltagare

        ja jo du har helt rätt allt ska vara svin dyrt här. ibland tjänar man på de med tull och frakt tom än att köpa här.
        Vad heter din kit?

        Du vet väl att från England är det inga extra kostnader.

        #270499
        Javiisst
        Deltagare

          Du vet väl att från England är det inga extra kostnader.

          ja det vet jag 🙂 bara frakten 😉

          Tom, min dump hks har get upp, köpte bilen med den på så jag tror de är en kopia.
          har läst lite på olika forum och folk verkar inte gilla dump utöver original.
          vilka rekommendera du?

          #270403
          TomK
          Deltagare

            ja det vet jag 🙂 bara frakten 😉

            Tom, min dump hks har get upp, köpte bilen med den på så jag tror de är en kopia.
            har läst lite på olika forum och folk verkar inte gilla dump utöver original.
            vilka rekommendera du?

            Inte en aning faktiskt, själv så kör jag utan.
            Men den kan väl inte bara ha gått sönder?
            Säker så kärvar den lite. Plocka isär och gör rent och smöj upp dom rörliga delarna.

            #270500
            Javiisst
            Deltagare

              Inte en aning faktiskt, själv så kör jag utan.
              Men den kan väl inte bara ha gått sönder?
              Säker så kärvar den lite. Plocka isär och gör rent och smöj upp dom rörliga delarna.

              men kör du utan då alltså återcirkulerande ?
              ewg?

              jo jag kommer göra det imorgon ta den i bitar o rengöra

              #270404
              TomK
              Deltagare

                men kör du utan då alltså återcirkulerande ?
                ewg?

                jo jag kommer göra det imorgon ta den i bitar o rengöra

                Nej alltså jag har ingen dumpventil alls varken atmosfärisk eller årercirkulerande 🙂
                Kör med IWG.

                #270501
                Javiisst
                Deltagare

                  Nej alltså jag har ingen dumpventil alls varken atmosfärisk eller årercirkulerande 🙂
                  Kör med IWG.

                  men det är väl inte så bra för turbon? den bromsar ju ner..?

                  #270441
                  Igge
                  Deltagare

                    men det är väl inte så bra för turbon? den bromsar ju ner..?

                    Det är väl lite elakare mot turbon men du håller ju trycket mellan växlingarna bättre. Snabbt på racebanan 🙂

                    #270405
                    TomK
                    Deltagare

                      men det är väl inte så bra för turbon? den bromsar ju ner..?

                      Nej det är inte elakt mot turbon.
                      Möjligtvis om man har en glidlagrad men jag kör med dubbel kullagrad.
                      Responsen mellan växlingarna är så grymt mycket bättre.

                      #270502
                      Javiisst
                      Deltagare

                        Nej det är inte elakt mot turbon.
                        Möjligtvis om man har en glidlagrad men jag kör med dubbel kullagrad.
                        Responsen mellan växlingarna är så grymt mycket bättre.

                        okej så det är inte alls elakt ? för min turbo som kommer är också dubbel kullagrad o alla säger typ inte snällt för turbon… men om man har EWG så är det bra och bättre än dump…

                        mycket jag har o lära mig märker jag 🙂

                        #270406
                        TomK
                        Deltagare

                          okej så det är inte alls elakt ? för min turbo som kommer är också dubbel kullagrad o alla säger typ inte snällt för turbon… men om man har EWG så är det bra och bättre än dump…

                          mycket jag har o lära mig märker jag 🙂

                          Nu är grejen den att en EWG och en dump är två helt olika saker dom har ingenting med varandra att göra.
                          Men på en gatbill så finns det ingen anledning till att inte ha en dumpventil, better safe then sorry när det kommer till bruksbilen.

                          #270407
                          TomK
                          Deltagare

                            Ta du och meka isär din dumpventil så ska du se att det fungerar sen. 🙂

                            #270503
                            Javiisst
                            Deltagare

                              Nu är grejen den att en EWG och en dump är två helt olika saker dom har ingenting med varandra att göra.
                              Men på en gatbill så finns det ingen anledning till att inte ha en dumpventil, better safe then sorry när det kommer till bruksbilen.

                              all right then 🙂 men då undrar jag vart tar all övertryck vägen när du växlar ?

                              #270504
                              Javiisst
                              Deltagare

                                Ta du och meka isär din dumpventil så ska du se att det fungerar sen. 🙂

                                Yes box ska bara vakna till lite lol 🙂

                                #270505
                                Javiisst
                                Deltagare

                                  Ja juste angående APEXI AVCR boost control som jag har och tänkt lägga in, stämmer det att man måste mappa/kalibrera det efter installation ?

                                  eller är det bara koppla och följa inställningarna i enheten ?

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 311 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.