- Detta ämne har 310 svar, 70,247 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av Javiisst.
-
FörfattareInlägg
-
11 juli, 2014 kl. 11:43 #270408TomKDeltagare
all right then 🙂 men då undrar jag vart tar all övertryck vägen när du växlar ?
In i motorn. Lightning fast you know 😎 :p
11 juli, 2014 kl. 12:09 #270506JaviisstDeltagareIn i motorn. Lightning fast you know 😎 :p
hahaha ja De e bra grejer då 🙂
hörde från din verkstads kille att du skulle in med en 6 cylinder motor i bilen?11 juli, 2014 kl. 12:10 #270507JaviisstDeltagareIn i motorn. Lightning fast you know 😎 :p
vet du något om boost control, apexi.
11 juli, 2014 kl. 14:04 #270409TomKDeltagarehahaha ja De e bra grejer då 🙂
hörde från din verkstads kille att du skulle in med en 6 cylinder motor i bilen?Båda ja och nej, ny motor ska det bli men inget är bestämt än.
11 juli, 2014 kl. 14:04 #270410TomKDeltagarevet du något om boost control, apexi.
Nej tyvärr inte.
11 juli, 2014 kl. 14:52 #270508JaviisstDeltagareBåda ja och nej, ny motor ska det bli men inget är bestämt än.
okej du vet inte vad du ska satsa på?
11 juli, 2014 kl. 14:57 #270509JaviisstDeltagareNej tyvärr inte.
okej. fixade dumpen 🙂 tacit lite bilder men vet inte hur man kan lägga upp här förutom att behöva en länk. men det var en sak där inne som hade släppt och superlim grejade det 😉
12 juli, 2014 kl. 22:18 #270510JaviisstDeltagarevar på kungens kurva träffen och körde lite och kopplingen verkar ha gjort sitt tyvärr, så hoppas dem kommer snart…
12 juli, 2014 kl. 22:20 #270511JaviisstDeltagarenågra säger de går några säger de inte går hur är det egentligen?
Och frågan är då…
när jag bytt alla delar
turbo, spridare, tändstift, FMICkan jag köra med bilen till mappning. 100km eller inte?
15 juli, 2014 kl. 15:14 #270512JaviisstDeltagareNo one?
15 juli, 2014 kl. 15:30 #270411TomKDeltagareJag skulle inte köra 10 mil med omappade 1000cc spridare iaf.
Allt annat går bra om du håller dig “off boost” så att säga.15 juli, 2014 kl. 15:36 #270513JaviisstDeltagareJag skulle inte köra 10 mil med omappade 1000cc spridare iaf.
Allt annat går bra om du håller dig “off boost” så att säga.jaha okej så det är spridarna man inte ska köra med?
en polare till mig sa att det är bara koppla och köra försiktigt och inte hålla på varva…
15 juli, 2014 kl. 19:50 #270369Nikke McRaeDeltagareYes om du har orginalspridare nu så kommer bilen skicka in soppa med samma dutycycle, dvs dubbelt så mycket. Bilen kommer drukna i soppa.
Antar att du har original ECU och ska mappa ecutek? Om du hade annan ECU hade du kunnat skickat mappen till tunern eller själv gått in och justera ner Master fuel trim, då kan man köra lugnt till mapparen.
15 juli, 2014 kl. 23:48 #270514JaviisstDeltagareYes om du har orginalspridare nu så kommer bilen skicka in soppa med samma dutycycle, dvs dubbelt så mycket. Bilen kommer drukna i soppa.
Antar att du har original ECU och ska mappa ecutek? Om du hade annan ECU hade du kunnat skickat mappen till tunern eller själv gått in och justera ner Master fuel trim, då kan man köra lugnt till mapparen.
All right, då har jag förstått det hela rätt och tack för förklarningen, ja det är original ECU. får väl byta dem innan mappningen precis.
angående ECU, min är redan Ecutek mappad i UK… måste man då igen betala licensen? och dem borde se det när dem ska mappa bilen, med tanke på jag inte har papper på det…
16 juli, 2014 kl. 06:27 #270390Christian SDeltagareangående ECU, min är redan Ecutek mappad i UK… måste man då igen betala licensen? och dem borde se det när dem ska mappa bilen, med tanke på jag inte har papper på det…
det ska inte behövas, eftersom den redan är mappad så är den ju redan upplåst.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.