- Detta ämne har 115 svar, 18,109 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 7 månader sedan av roadie.
-
FörfattareInlägg
-
20 april, 2017 kl. 07:27 #284074FladricDeltagare
Snyggt felsökt! Inte helt lätt att hitta ett sådant fel :p
25 april, 2017 kl. 16:29 #284146roadieDeltagareNu fungerar lådan som den ska igen.
Dags att lägga lite tid på mappning.
https://youtu.be/_ddU7l3WktwInstallerade även Btssm på en gammal 7″ surfplatta.
25 april, 2017 kl. 17:39 #284092IggeDeltagareNice!
Funkar appen bra? 🙂
25 april, 2017 kl. 17:45 #284147roadieDeltagareNice!
Funkar appen bra? 🙂
Har bara använt den en liten stund men den känns lätt värt pengarna. Kör den med tactrixkabeln. Kan logga och visa lv samt varnar om den upptäcker spikning.
25 april, 2017 kl. 17:58 #284093IggeDeltagareHar bara använt den en liten stund men den känns lätt värt pengarna. Kör den med tactrixkabeln. Kan logga och visa lv samt varnar om den upptäcker spikning.
Nice!
Bara att få hem en OTG-kabel då 🙂
25 april, 2017 kl. 21:15 #284075FladricDeltagareNice!
Bara att få hem en OTG-kabel då 🙂
Jag använder den i min Outback också, funkar riktigt bra! 🙂 är smidig att logga med om man inte har med sig datorn d—0.o—b
EDIT: glömde kommentera filmen, grymt klipp i växlingarna! Slår det mycket i drivlinan? Växlar den fortfarande mjukt när man kör lugnt?
26 april, 2017 kl. 04:36 #284094IggeDeltagareJag använder den i min Outback också, funkar riktigt bra! 🙂 är smidig att logga med om man inte har med sig datorn d—0.o—b
EDIT: glömde kommentera filmen, grymt klipp i växlingarna! Slår det mycket i drivlinan? Växlar den fortfarande mjukt när man kör lugnt?
Hur länge har den funnits?
Efterlyste det förut utan napp, men det är väl något år sedan 😛Sorry för trådkapning
26 april, 2017 kl. 06:04 #284076FladricDeltagareHur länge har den funnits?
Efterlyste det förut utan napp, men det är väl något år sedan 😛Sorry för trådkapning
Vet inte, ett tag 🙂 Är en användbar app i alla fall, definitivt värd pengarna som roadie sa!
26 april, 2017 kl. 07:13 #284148roadieDeltagareVet inte, ett tag 🙂 Är en användbar app i alla fall, definitivt värd pengarna som roadie sa!
Vet inte hur länge den funnits. Hade tänkt skaffa en laddtrycksmätare men nu skippar jag det.
26 april, 2017 kl. 07:17 #284149roadieDeltagareJag använder den i min Outback också, funkar riktigt bra! 🙂 är smidig att logga med om man inte har med sig datorn d—0.o—b
Ja den går mjukt och fint förutom vid wot då det blir ett litet ryck!
26 april, 2017 kl. 08:22 #284077FladricDeltagareJa den går mjukt och fint förutom vid wot då det blir ett litet ryck!
Kul 🙂 Blev stor skillnad vid wot i alla fall 😎
30 april, 2017 kl. 21:59 #284150roadieDeltagareBörjar få lite ordning på mappningen nu. Både spridare och turbo är bottnade. Men det blir garanterat mer loggning och justering framöver.
Gjorde även lite dissasembly på romen så att jag kunde få fram adresser till saker som inte var definierade i romraider/ecuedit. Läsa assembler är inte riktigt min grej…
Hittade iallafall 105km spärren för farthållaren så att den blev ändrad.
Hittade även timing retard som används när lådan växlar men har inte hunnit testa att ändra.Insugsslangen till turbon som går under insuget är för lång och böjer sig lite olämpligt så jag har beställt en ny som är till twinscrollimpreza. Hoppas bara att det passar.
22 oktober, 2017 kl. 19:52 #284151roadieDeltagareBilen har rullat hela sommaren utan problem. Har blivit ganska många flashningar.
Nya insuggslangen passade dåligt på min setup så det slutade med att jag köpte en perrin istället. Med den blev det bättre och inget veck innan turbon vilket gjorde att turbon nu sjunker till 1,1 bar vid varvstopp. Tidigare tog det stopp redan på ca 0,95.
Passade även på att pressa i lite nya bussningar i främre bärarmar.
Skulle montera vinterhjulen idag men då upptäckte jag en kass drivknutsdamask. Ny är påväg.
Funderar på om jag ska bromsa bilen inom kort. Vore kul att veta effekten på naven.
Blir lite småprojekt nu i vinter.
Tänkte bygga om till toppmatat samt 1000cc spridare. Eventuellt E85 nästa sommar….
Ny soppapump.
Dubbeldin stereo samt 8″bas i orginaluttaget.
Nya Ksport coilovers till våren (gruppköp)22 oktober, 2017 kl. 21:49 #284057LegacyLarsaKeymasterFränt! Ser ut som du också är sysselsatt..
Skickat från min SM-C115 via Tapatalk
31 oktober, 2017 kl. 07:27 #284078FladricDeltagareFörjäkla snygg bil detta 🙂 Kul att du fortsätter jobba med den, gillar dina klurigheter 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.