- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
6 november, 2010 kl. 19:31 #196696MyzkooDeltagare
Man hade ju brunnit av om man spräckt tråget :O tur att ditt klarade sig då..
VF28 :O den måste vara ganska stressad då du pumpar ut 370hk ur den? 😀
6 november, 2010 kl. 19:32 #196615TurbovinDeltagareJo den ligger lite lätt över gränsen. Men E85 är ju rena raketbränslet 🙂
6 november, 2010 kl. 19:36 #196697MyzkooDeltagareJo den ligger lite lätt över gränsen. Men E85 är ju rena raketbränslet 🙂
hehe, lite lätt bara 🙂 Har ju VF34an på min, och nu när motorn blir smidd och strokad och förmodligen i behov av en ny mappning, så funderar jag på fixa 650-750cc spridare och mappa på E85..
Några nackdelar tycker du? Kör du din bil på vintern?
6 november, 2010 kl. 19:44 #196616TurbovinDeltagareJag kommer inte köra min på vintern, har vart lite seg med att ställa av bilen i år bara p.g.a. allt strul. Det krävs en hel del jobb för att få E85 att starta någorlunda smidigt under 10 grader har jag märkt. Skulle nog inte orka på E85 på vintern iaf. Sen sätter ju färgämnet igen spridare, insugskanaler mm men Redlines tillsats hjälper ju till att motverka det.
Jag skulle nog inte köra på E85 utan möjlighet till dubbla mappar så jag kan köra bensin också.
6 november, 2010 kl. 19:59 #196698MyzkooDeltagareJag kommer inte köra min på vintern, har vart lite seg med att ställa av bilen i år bara p.g.a. allt strul. Det krävs en hel del jobb för att få E85 att starta någorlunda smidigt under 10 grader har jag märkt. Skulle nog inte orka på E85 på vintern iaf. Sen sätter ju färgämnet igen spridare, insugskanaler mm men Redlines tillsats hjälper ju till att motverka det.
Jag skulle nog inte köra på E85 utan möjlighet till dubbla mappar så jag kan köra bensin också.
Okej.. Får nog bli BF98 igen åtminstone till våren då, tänkte jag skulle ploga lite snö i vinter med min! Ecuteken stöder ju inte 2 mappar. dock så stöder den 2st mappar för laddtrycksstyrningen men vad hjälper de 🙂
Vad ligger du på för laddtryck?
6 november, 2010 kl. 20:50 #196617TurbovinDeltagareMax 1,5-1,6 bar, går väl ner till ca 1,2 på höga varv.
19 december, 2010 kl. 22:54 #196618TurbovinDeltagareHänder inte så mycket, har väl tröttnat lite igen som vanligt, men passade på att byta ut lite skruv i motorrummet till rostfria idag iaf 🙂 Modellanpassade för V5-V6 från gruppköpet på Scoobynet. La på lite aluminiumpasta på skruvarna också så det inte blir tråkigheter efter några år.
2 februari, 2011 kl. 01:59 #196619TurbovinDeltagareLite smågodis bara; fick hem mina huvdämpare i kolfiberlook från UK, gött att slippa den fula pinnen 🙂
Sedan har jag också skaffat original STI stänksskydd som fanns som tillbehör. Är inget fan av vanliga mudflaps men dessa tycker jag är helt okej. Ska dock lackas så bara provmonterat för att tillverka fästen som jag ej fick med.
2 februari, 2011 kl. 07:01 #196680SnofiDeltagareRiktigt snyggt !
2 februari, 2011 kl. 07:22 #196553KvarnisDeltagareSnyggt, den där bilen forsätter att vara fin 🙂
2 februari, 2011 kl. 15:32 #196565tendencyDeltagareTjusigt. Är stänkskydden i hårdplast? Jag har också några originalstänkisar (till GT gissar jag), men de är i gummi, så de går inte att lackera.
Var har du köpt dämparna? Och behöver man fixa nya hål i huv/kaross för att fästa dom?
2 februari, 2011 kl. 19:17 #196620TurbovinDeltagareNej de är också tillverkade av gummi men ganska klossiga och stadiga så de ska nog gå att lacka om man har mjukmedel eller nåt. Många i UK kör med lackade såna iaf, men man får nog va beredd på att lacka om dem rätt ofta. Kanske om man kör med nån genomskinlig stenskottsfilm i framkant för att spara på lacken.
Dämparna tog jag hem från ett gruppköp på Scoobynet, gick på ca 750 inkl frakt. Inga nya hål behövs.
4 februari, 2011 kl. 01:46 #196566tendencyDeltagareAh, okej. Men om man inte lackar dom i framkant, så slipper man stenskottbekymret där. Men det kanske skulle se konstigt ut? Men att lacka dom vita i framkant kanske å sin sida stör helhetsintrycket då hjulhuset i övrigt är mörkt, tänkte jag.
Tack för länken! Hur tycker du att motorhuven ligger an mot karossen nu då? Om dämparna har “satt sig” efter lite användning. Blev lite sugen nu.. Pundet ligger ju rätt lågt dessutom. 871 pix med frakt var inte jättesvettigt.
4 februari, 2011 kl. 12:20 #196621TurbovinDeltagareHar inte vart ute i garaget och kollat om de satt sig än, men nu har den stått med stängd huv i flera dagar med dämparna ihoptryckta så det borde ju blivit lite bättre. 871? Har du inte räknat på ordinarie pris nu? Borde hamna en bit under 800 kr 🙂
4 februari, 2011 kl. 13:18 #196567tendencyDeltagare871? Har du inte räknat på ordinarie pris nu? Borde hamna en bit under 800 kr 🙂
Jo, £69.99 + 9.99 i frakt.
Eller hur funkar detta gruppköp. Erbjudandet gäller till 1 mars, men ett gruppköp är väl redan gjort? Eller är det bara att knappa in koden i “utcheckningen” vid enskilda beställningar och man får rabatt ändå?Edit: Jag la till dämparna i varukorg, kollade på ordern och knappade in rabattkoden – den fungerar, men bara om man väljer leverans inom UK? Väljer man EU-leverans så fungerar inte koden..
Och utan rabatten hamnade priset på 914kr, eftersom frakten var £11.70 och skatten/VAT högre.
Skrev i tråden och frågade. 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.