• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 164 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #196622
    Turbovin
    Deltagare

      Be han skicka dig en faktura via paypal då, det var så jag betalade iaf? Jag betalade ca 70 pund INKL frakt så mer än så ska du inte betala. Naturligtvis ska du ha gruppköpspriset på 59 pund 🙂

      #196568
      tendency
      Deltagare

        Be han skicka dig en faktura via paypal då, det var så jag betalade iaf? Jag betalade ca 70 pund INKL frakt så mer än så ska du inte betala. Naturligtvis ska du ha gruppköpspriset på 59 pund 🙂

        Sådärja, nu var det beställt. £69,48 blev ca 760kr med nuvarande växelkurs. Har inte paypal, så han la in dämparna med rätt pris på hemsidan, så kunde jag shoppa med kortet. Tackar för hjälpen! 🙂

        #196623
        Turbovin
        Deltagare

          Härligt, rätt ska va rätt 🙂

          #196569
          tendency
          Deltagare

            Kollade precis kontot och 737kr blev det t.o.m. 🙂

            #196624
            Turbovin
            Deltagare

              Bilen besiktigad idag utan anmärkningar, tack för det SBP i Tidaholm 😉

              Har dock ett lite konstigt men irriterande problem. Efter ett gaspådrag på tvåan så dog bilen tidigare och gick ej att starta med en gång. Hände mig nån gång innan avställning i höstas också. Ibland är den även segstartad om bilen stått en liten stund men fortfarande är varm.

              Låter det som vevaxelgivare eller kan det va nåt med Simteket?

              #196685
              Gilarski
              Deltagare

                Gött att SBP inte satte käppar i hjulet 🙂

                Om kamaxelgivaren spökar borde det inte vara kopplat till en viss växel. Har du kvar problemet med att bilen dör ?

                #196625
                Turbovin
                Deltagare

                  Tror inte det är kopplat till en viss växel utan mest slumpen att jag släppt av efter att ha gasat på tvåan. Skulle ju kunna va nåt med tomgångsmotorn eller liknande eftersom den dör när jag kopplar.

                  Förklarar dock inte varför den kan va seg att starta när den är varm.

                  Har inte kört den mer så jag vet inte, detta har dock bara hänt mig två ggr.

                  #196686
                  Gilarski
                  Deltagare

                    Tror inte det är kopplat till en viss växel utan mest slumpen att jag släppt av efter att ha gasat på tvåan. Skulle ju kunna va nåt med tomgångsmotorn eller liknande eftersom den dör när jag kopplar.

                    Förklarar dock inte varför den kan va seg att starta när den är varm.

                    Har inte kört den mer så jag vet inte, detta har dock bara hänt mig två ggr.

                    Ok, kanske dumpen (om du hade öppen) som var lite kinkig.

                    Vill inte måla faan på väggen men det kan vara ett tidigt tecken på att vevlagrena börjar ledsna. Min började bli svårstartad samt gå lite tungt. Kolla så oljetrycket verkar normal, det kan börja bli lågt om du har vevlager problem pga av att ‘de läcker’.

                    Kolla också så inte undertrycket ligger närmare noll när du kör utan belastning, för om det ligger närmare noll, då är det ett tecken på att motorn går tungt.

                    #196626
                    Turbovin
                    Deltagare

                      Den är hur lättstartad som helst när den är kall och oljetrycket är som det ska och motorn går tyst och fint. Dumpen är en återcirkulerande Saab/Bosch.

                      #196687
                      Gilarski
                      Deltagare

                        Den är hur lättstartad som helst när den är kall och oljetrycket är som det ska och motorn går tyst och fint. Dumpen är en återcirkulerande Saab/Bosch.

                        Ja då har jag ingen bra teori på roten till ‘din händelse’. Låter som nåt tillfälligt helt klart 🙂

                        #196627
                        Turbovin
                        Deltagare

                          Ja med tanke på hur få ggr det hänt så kanske det är så.

                          För övrigt funderar jag på att sälja och ta hem en 2005 STI Spec C istället. Då får jag skottsäker motor och låda med en gång.

                          #196666
                          NickeH
                          Deltagare

                            Ja med tanke på hur få ggr det hänt så kanske det är så.

                            För övrigt funderar jag på att sälja och ta hem en 2005 STI Spec C istället. Då får jag skottsäker motor och låda med en gång.

                            Eller så köper du en 6vxl låda och slänger i din type-r du har ju redan snyggaste modellen 🙂

                            Sent from my HTC Desire using Tapatalk

                            #196628
                            Turbovin
                            Deltagare

                              Jo fast motorn ligger på gränsen också så det blir mycket pengar som ska läggas ut. Men vi får se 🙂

                              #196688
                              Gilarski
                              Deltagare

                                Jo fast motorn ligger på gränsen också så det blir mycket pengar som ska läggas ut. Men vi får se 🙂

                                Hehe, men glöm inte att GC8 är lättare än de efterföljande så handling/prestanda är ju rätt bra även om du inte har samma effekt & framförallt moment i en GC8 som i en Newage med 2,5L. Gillar Newage för de ser fetare ut, men din är bland de finare/välskötta Classic Imprezorna jag sett här 🙂

                                #196629
                                Turbovin
                                Deltagare

                                  Spec c har dock 2.0 twinscroll och är överlag rejält bättre och lättare än en vanlig STI, sen är ju karossen på en newage väldigt mycket vridstyvare. Men det får lugna sig lite, Subban får agera bruksbil ett tag då Bmwn fått för sig att kissa olja från nivåregleringen 🙂

                                Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 164 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.