- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
4 februari, 2011 kl. 15:17 #196622TurbovinDeltagare
Be han skicka dig en faktura via paypal då, det var så jag betalade iaf? Jag betalade ca 70 pund INKL frakt så mer än så ska du inte betala. Naturligtvis ska du ha gruppköpspriset på 59 pund 🙂
7 februari, 2011 kl. 07:17 #196568tendencyDeltagareBe han skicka dig en faktura via paypal då, det var så jag betalade iaf? Jag betalade ca 70 pund INKL frakt så mer än så ska du inte betala. Naturligtvis ska du ha gruppköpspriset på 59 pund 🙂
Sådärja, nu var det beställt. £69,48 blev ca 760kr med nuvarande växelkurs. Har inte paypal, så han la in dämparna med rätt pris på hemsidan, så kunde jag shoppa med kortet. Tackar för hjälpen! 🙂
7 februari, 2011 kl. 10:48 #196623TurbovinDeltagareHärligt, rätt ska va rätt 🙂
7 februari, 2011 kl. 11:31 #196569tendencyDeltagareKollade precis kontot och 737kr blev det t.o.m. 🙂
8 april, 2011 kl. 23:10 #196624TurbovinDeltagareBilen besiktigad idag utan anmärkningar, tack för det SBP i Tidaholm 😉
Har dock ett lite konstigt men irriterande problem. Efter ett gaspådrag på tvåan så dog bilen tidigare och gick ej att starta med en gång. Hände mig nån gång innan avställning i höstas också. Ibland är den även segstartad om bilen stått en liten stund men fortfarande är varm.
Låter det som vevaxelgivare eller kan det va nåt med Simteket?
12 april, 2011 kl. 11:02 #196685GilarskiDeltagareGött att SBP inte satte käppar i hjulet 🙂
Om kamaxelgivaren spökar borde det inte vara kopplat till en viss växel. Har du kvar problemet med att bilen dör ?
12 april, 2011 kl. 11:14 #196625TurbovinDeltagareTror inte det är kopplat till en viss växel utan mest slumpen att jag släppt av efter att ha gasat på tvåan. Skulle ju kunna va nåt med tomgångsmotorn eller liknande eftersom den dör när jag kopplar.
Förklarar dock inte varför den kan va seg att starta när den är varm.
Har inte kört den mer så jag vet inte, detta har dock bara hänt mig två ggr.
12 april, 2011 kl. 12:52 #196686GilarskiDeltagareTror inte det är kopplat till en viss växel utan mest slumpen att jag släppt av efter att ha gasat på tvåan. Skulle ju kunna va nåt med tomgångsmotorn eller liknande eftersom den dör när jag kopplar.
Förklarar dock inte varför den kan va seg att starta när den är varm.
Har inte kört den mer så jag vet inte, detta har dock bara hänt mig två ggr.
Ok, kanske dumpen (om du hade öppen) som var lite kinkig.
Vill inte måla faan på väggen men det kan vara ett tidigt tecken på att vevlagrena börjar ledsna. Min började bli svårstartad samt gå lite tungt. Kolla så oljetrycket verkar normal, det kan börja bli lågt om du har vevlager problem pga av att ‘de läcker’.
Kolla också så inte undertrycket ligger närmare noll när du kör utan belastning, för om det ligger närmare noll, då är det ett tecken på att motorn går tungt.
12 april, 2011 kl. 16:10 #196626TurbovinDeltagareDen är hur lättstartad som helst när den är kall och oljetrycket är som det ska och motorn går tyst och fint. Dumpen är en återcirkulerande Saab/Bosch.
12 april, 2011 kl. 19:12 #196687GilarskiDeltagareDen är hur lättstartad som helst när den är kall och oljetrycket är som det ska och motorn går tyst och fint. Dumpen är en återcirkulerande Saab/Bosch.
Ja då har jag ingen bra teori på roten till ‘din händelse’. Låter som nåt tillfälligt helt klart 🙂
15 april, 2011 kl. 12:31 #196627TurbovinDeltagareJa med tanke på hur få ggr det hänt så kanske det är så.
För övrigt funderar jag på att sälja och ta hem en 2005 STI Spec C istället. Då får jag skottsäker motor och låda med en gång.
17 april, 2011 kl. 13:48 #196666NickeHDeltagareJa med tanke på hur få ggr det hänt så kanske det är så.
För övrigt funderar jag på att sälja och ta hem en 2005 STI Spec C istället. Då får jag skottsäker motor och låda med en gång.
Eller så köper du en 6vxl låda och slänger i din type-r du har ju redan snyggaste modellen 🙂
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
17 april, 2011 kl. 13:59 #196628TurbovinDeltagareJo fast motorn ligger på gränsen också så det blir mycket pengar som ska läggas ut. Men vi får se 🙂
18 april, 2011 kl. 10:43 #196688GilarskiDeltagareJo fast motorn ligger på gränsen också så det blir mycket pengar som ska läggas ut. Men vi får se 🙂
Hehe, men glöm inte att GC8 är lättare än de efterföljande så handling/prestanda är ju rätt bra även om du inte har samma effekt & framförallt moment i en GC8 som i en Newage med 2,5L. Gillar Newage för de ser fetare ut, men din är bland de finare/välskötta Classic Imprezorna jag sett här 🙂
18 april, 2011 kl. 16:11 #196629TurbovinDeltagareSpec c har dock 2.0 twinscroll och är överlag rejält bättre och lättare än en vanlig STI, sen är ju karossen på en newage väldigt mycket vridstyvare. Men det får lugna sig lite, Subban får agera bruksbil ett tag då Bmwn fått för sig att kissa olja från nivåregleringen 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.