• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 164 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #196689
    Gilarski
    Deltagare

      Spec c har dock 2.0 twinscroll och är överlag rejält bättre och lättare än en vanlig STI, sen är ju karossen på en newage väldigt mycket vridstyvare. Men det får lugna sig lite, Subban får agera bruksbil ett tag då Bmwn fått för sig att kissa olja från nivåregleringen 🙂

      Hahaha, ja du ser vad påläst jag är på motorer 😮 Jepp, chassiet i GC8 är väll inte det vridstyvaste.

      #196630
      Turbovin
      Deltagare

        Då var det roliga över för den här säsongen. Efter några gaspådrag började något skallra/rassla från motor/låda. Märkte att CE lampan började blinka till vilket Simteket gör när den upptäcker spikningar.

        Är lite osäker på om ljudet kommer från blocket eller lådan, ljudet är ju kvar när jag trycker ner kopplingen vilket borde peka på blocket men samtidigt går den tyst och fint i motorn i övrigt. Dock har det skorrat en hel del vid motorbroms senaste tiden. Får lyssna mer med stetoskop imorgon, åkte bara ut å ställde skiten nu.

        Låter lite för oregelbundet för att va typiskt lagerknack. Vet inte om det skulle kunna va nån vevstake som gett sig eller nåt?

        #196631
        Turbovin
        Deltagare

          http://www.youtube.com/watch?v=CFoOgdMqUoQ

          Ljudet påminner lite om det där, är väl förmodligen en krökt vevstake.

          #196574
          roadtip85
          Keymaster

            Riktigt tråkigt att höra! 🙁
            Hoppas det inte är så farligt som man tror!

            #196632
            Turbovin
            Deltagare

              Har startat bilen idag. Nu är det nog hyfsat säkert att det är det gamla vanliga vevlagerraset som hänt.

              Kommer handla ett shortblock från UK när jag sparat ihop pengar. Får fundera på spec men det ska palla 500+ iaf. 2.5:orna verkar få lite problem med topplockspackningarna på de nivåerna så det blir väl 2.1 eller 2.35.

              Funderar även på att skaffa AVCS-toppar istället och kommer nog då sälja mitt Simtek för att skaffa Syvecs istället.

              En sak är säker iaf, det kommer ta tid innan den här bilen är ute på vägarna igen.

              #196690
              Gilarski
              Deltagare

                Oerhört tråkigt 🙁

                Här är en bra illustration av problemet som du verkar råkat ur för:

                http://www.youtube.com/watch?v=2gNToFY_bqQ&feature=related

                http://www.youtube.com/watch?v=7wFak0MFxOs&feature=related

                Detta är egentligen inte själva ‘vevlagret’ utan snarare det du var inne på, dvs. kolvens infästning, men så in i helsike trist 🙁

                #196673
                Jonas.L
                Deltagare

                  Jag lider med dig, fan va trist :/

                  #196702
                  TomK
                  Deltagare

                    Fan va tråkigt! 🙁

                    #196699
                    goffemannen
                    Deltagare

                      mkt tråkigt. men tänk såhär..nu fick du en anledning att uppgradera motorn rejält =)

                      #196633
                      Turbovin
                      Deltagare

                        Absolut nu är det ju bara att trimma rejält. Synd att det ska va så förbannat dyrt med allt till de här bilarna bara men det är bara att jobba på sakta men säkert 🙂

                        #196700
                        goffemannen
                        Deltagare

                          Precis…=)

                          #196576
                          specialized
                          Deltagare

                            Riktigt trist Juha =(
                            Men nu får du ju orsak att bygga en värstingmotor 🙂

                            OT :

                            Oerhört tråkigt 🙁

                            Detta är egentligen inte själva ‘vevlagret’ utan snarare det du var inne på, dvs. kolvens infästning, men så in i helsike trist 🙁

                            Vevlagren är de som sitter mellan vevstake och vev.
                            Ramlager är de som veven är lagrade med 🙂

                            #196691
                            Gilarski
                            Deltagare

                              Vevlagren är de som sitter mellan vevstake och vev.
                              Ramlager är de som veven är lagrade med 🙂

                              Tackar, hehe, jag har ännu mycket att lära 😮

                              #196712
                              Jocke.T
                              Deltagare

                                Fan va tråkigt! 🙁
                                Precis innan sommaren med.

                                #196634
                                Turbovin
                                Deltagare

                                  Tack för alla sympatier, här är film på eländet ifall nån är nyfiken på hur det låter http://www.youtube.com/watch?v=WS29WcEh8_Y

                                  Ja jag vet att det vore bättre att bara ha stängt av motorn med en gång och låtit den stå tills man rev ner den men struntar fullständigt i det här blocket då jag inte ska använda det (open deck) 😉

                                  Skulle va kul att bygga motorn själv då jag bygger 13l raka sexor på jobbet varje dag men tycker boxern verkar lite meckig trots allt och sen ska jag ju ändå ha tag på ett nytt block som är semi closed eller closed deck, så jag får nog höra mig för hos motorbyggarna i England när pengabufferten ser lite bättre ut.

                                Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 164 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.