- Detta ämne har 414 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 1 år, 9 månader sedan av gilarski2.
-
FörfattareInlägg
-
13 juni, 2011 kl. 20:43 #222198iron m///Deltagare
inga bilder med positions ljusen tända?
mvh
14 juni, 2011 kl. 21:12 #221988GilarskiDeltagareinga bilder med positions ljusen tända?
mvh
Så här blir det vid mörker med pos.ljusen på
Måste säga att det är mycket snyggare i verkligheten, det ser riktigt nice ut enligt mig (nu när man vant sig…). Har fått endel positiva kommentarer, tom från Evo ägare 🙂
15 juni, 2011 kl. 08:28 #221989GilarskiDeltagarePos ljusen ger nog lite ‘Pimp my Volvo 855 a la US ljus-varning’ tycker vissa men jag gillar dem :rolleyes:
Börjat planera resten av årets hyss och de stora puckarna ser ut som följer:
* 6 petad drivlina
* Lustgas-kit
* Mappning
* Nya framstolar
* GlasfiberdörrarTyvärr räcker inte penganra till allt utan jag kommer få prioritera, vet ännu ej vad det blir av ovan innan året är slut men ambitionen är minst 2 saker.
Kommer resten av året spara endel av budgeten men under Juli skall en Shift Light och extra bagagelucka inhandlas. Kommer bli lite viktminsknings aktiviteter under Juni/Juli givetvis 🙂
15 juni, 2011 kl. 09:35 #222157NiklasDeltagareSkall du behålla vita blinkers fram och på sidorna? Annars har jag orangea liggande om du vill ha.
15 juni, 2011 kl. 09:41 #222193EiiiiikDeltagareSläng på orangea där med tycker jag! 😀
15 juni, 2011 kl. 11:40 #221990GilarskiDeltagareSkall du behålla vita blinkers fram och på sidorna? Annars har jag orangea liggande om du vill ha.
Tack för erbjudandet Niklas men det blir nog lagom med bara de som sitter framtill nu 🙂
15 juni, 2011 kl. 18:22 #221834KvarnisDeltagareÖhh…vad ska du ha Nos till??
Det är inte det bästa iden på en övrigt standard bil, större turbbo är en klart bättre idé för bankörning.
Nos är bra pä 201/402m och i rena racing när man jaggar bäst tid och är villig att frra livslängd på motorn.
Det är inte snällt mot mtrn på någssätt än vad du läst, jag känner ju dom sm kört med Ns i Uk i x antal år och det är inga hooobby maskiner vi pratar om utan +600bhp bilar.
Det är inte problem fritt, solenoiderna jävlas för att tala klarspårk.
Det brukar leda till tråkigheter…som är hyfsat dyar att åtgärda 😉 😀16 juni, 2011 kl. 04:38 #221991GilarskiDeltagareÖhh…vad ska du ha Nos till??
Det är inte det bästa iden på en övrigt standard bil, större turbbo är en klart bättre idé för bankörning.
Nos är bra pä 201/402m och i rena racing när man jaggar bäst tid och är villig att frra livslängd på motorn.
Det är inte snällt mot mtrn på någssätt än vad du läst, jag känner ju dom sm kört med Ns i Uk i x antal år och det är inga hooobby maskiner vi pratar om utan +600bhp bilar.
Det är inte problem fritt, solenoiderna jävlas för att tala klarspårk.
Det brukar leda till tråkigheter…som är hyfsat dyar att åtgärda 😉 😀Hehe, vart lite sugen på detta som ett komplement till min turbo. 😉 Jag är inte ute efter +250hk utan snarare +50 vid enstaka tillfällen. Jo jag vet, det där med solenoider är lite lurigt så jag funderar på att ha 2 i serie. Mappningen är nog också lite trixig men det skall gå att lösa. Enklast är nog egentligen att ha en sensor som läser av gaspedalens läga (>90% tps) över en viss nivå så kommer lustgasen, varpå motorstyr vet detta och då anpassar soppan.
Sen får man nog funder på hur effekten skall hanteras på låga varv, då oljetrycket är lägre (har förvisso uppgraderad oljepump), så oljefilmen kring veven räcker till vid belastning. Spridare måste bytas också, har nu 550, så det är mycket som drar iväg ifall jag kör på detta alternativet.
Sitter en VF34 i kärran nu som jag är väldigt nöjd med. Större turbo ger oftas mer turbolag, lustgas jmf med kompressor känns som ett enklare mekaniskt ingrepp.
Jag vet, lustgas känns ovant på en Impreza och allt är ju bara tankar än så länge, men det är lite lockade skall erkännas 🙂
16 juni, 2011 kl. 07:03 #221835KvarnisDeltagareMappa på E85, det ger dig mer 🙂
Nos är inte en bra ide tro mig, sen väger ju flaskan m.m en hel del 😉
16 juni, 2011 kl. 07:38 #221992GilarskiDeltagareMappa på E85, det ger dig mer 🙂
Nos är inte en bra ide tro mig, sen väger ju flaskan m.m en hel del 😉
Hehe, ok, kommer fundera vidare.
Blir dock inget i år, handpenning på din 6-petade drivlina kommer i slutet på månaden enligt ö.k 🙂
16 juni, 2011 kl. 10:42 #221836KvarnisDeltagareJag talar utav erfarenhet då det gäller subaru.
50bhp åp orginal effekt är en ganska stor effektökning, turbo kommer ta stryk m.m
Sen bör man ha ett riktigt bra sprut som styr det hela.
Köp strörre spridare och mappa för E85 kommer ge runt 20-30bhp mer än vad du har nu bättre vrid tidigare spool.
Dvs samma sak som ett lustgas kit skulle göra, skillnaden är att det sker i kontrollerad form.
16 juni, 2011 kl. 21:37 #221993GilarskiDeltagareJag talar utav erfarenhet då det gäller subaru.
50bhp åp orginal effekt är en ganska stor effektökning, turbo kommer ta stryk m.m
Sen bör man ha ett riktigt bra sprut som styr det hela.
Köp strörre spridare och mappa för E85 kommer ge runt 20-30bhp mer än vad du har nu bättre vrid tidigare spool.
Dvs samma sak som ett lustgas kit skulle göra, skillnaden är att det sker i kontrollerad form.
Tack Kvarnis, man får ju lyssna lite på de gamla i gården som har erfarenhet & jag har även funderat på E85 tidigare så då börjar jag där (blir under våren 2012) och så får vi se om det blir lustgas därefter 😉
17 juni, 2011 kl. 06:20 #221837KvarnisDeltagareTillsamans med en smidd motor en störe snurra, vassare kammar så visst fyller nos sin funktion.
Men det är inte en billig genväg till effekt tyvärr.
17 juni, 2011 kl. 08:52 #221994GilarskiDeltagareTillsamans med en smidd motor en störe snurra, vassare kammar så visst fyller nos sin funktion.
Men det är inte en billig genväg till effekt tyvärr.
Hehe, ok. Motorn kanske inte är nåt monster skall erkännas men har kvitton på ~75k bara på bygget av motorn. TCL som byggt den hävdare att den skall klara 450, har dock inga ambitioner att ligga över 350-375 kusar på lite sikt, tar hellre av vikten för att öka effekt/vikt-förhållandet än att ligga på marginalen i effektuttag på motorn & risk för haveri. :rolleyes:
Har inte hela specen i huvet men vet att där sitter CP kolvar, crowder-stakar, V9-vev, honad 2 steg, flödesoptimerade toppar, bättre oljepump och så en del annat bra & ha’.
Ska kolla på det där med E85 efter nyår, fuelrail & spridare hamnar då på inköpslistan. Pumpen är nån bättre historia så den skall räcka men får räkna på det där när det blir dax 🙂
17 juni, 2011 kl. 12:00 #221838KvarnisDeltagare20G på E85, en motorsport walbro 740cc’s spridare på 4bafr grundtryck, så har du en vinnande koncept 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.