Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 415 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #222198
    iron m///
    Deltagare

      inga bilder med positions ljusen tända?

      mvh

      #221988
      Gilarski
      Deltagare

        inga bilder med positions ljusen tända?

        mvh

        Så här blir det vid mörker med pos.ljusen på

        Måste säga att det är mycket snyggare i verkligheten, det ser riktigt nice ut enligt mig (nu när man vant sig…). Har fått endel positiva kommentarer, tom från Evo ägare 🙂

        #221989
        Gilarski
        Deltagare

          Pos ljusen ger nog lite ‘Pimp my Volvo 855 a la US ljus-varning’ tycker vissa men jag gillar dem :rolleyes:

          Börjat planera resten av årets hyss och de stora puckarna ser ut som följer:
          * 6 petad drivlina
          * Lustgas-kit
          * Mappning
          * Nya framstolar
          * Glasfiberdörrar

          Tyvärr räcker inte penganra till allt utan jag kommer få prioritera, vet ännu ej vad det blir av ovan innan året är slut men ambitionen är minst 2 saker.

          Kommer resten av året spara endel av budgeten men under Juli skall en Shift Light och extra bagagelucka inhandlas. Kommer bli lite viktminsknings aktiviteter under Juni/Juli givetvis 🙂

          #222157
          Niklas
          Deltagare

            Skall du behålla vita blinkers fram och på sidorna? Annars har jag orangea liggande om du vill ha.

            #222193
            Eiiiiik
            Deltagare

              Släng på orangea där med tycker jag! 😀

              #221990
              Gilarski
              Deltagare

                Skall du behålla vita blinkers fram och på sidorna? Annars har jag orangea liggande om du vill ha.

                Tack för erbjudandet Niklas men det blir nog lagom med bara de som sitter framtill nu 🙂

                #221834
                Kvarnis
                Deltagare

                  Öhh…vad ska du ha Nos till??

                  Det är inte det bästa iden på en övrigt standard bil, större turbbo är en klart bättre idé för bankörning.

                  Nos är bra pä 201/402m och i rena racing när man jaggar bäst tid och är villig att frra livslängd på motorn.

                  Det är inte snällt mot mtrn på någssätt än vad du läst, jag känner ju dom sm kört med Ns i Uk i x antal år och det är inga hooobby maskiner vi pratar om utan +600bhp bilar.
                  Det är inte problem fritt, solenoiderna jävlas för att tala klarspårk.
                  Det brukar leda till tråkigheter…som är hyfsat dyar att åtgärda 😉 😀

                  #221991
                  Gilarski
                  Deltagare

                    Öhh…vad ska du ha Nos till??

                    Det är inte det bästa iden på en övrigt standard bil, större turbbo är en klart bättre idé för bankörning.

                    Nos är bra pä 201/402m och i rena racing när man jaggar bäst tid och är villig att frra livslängd på motorn.

                    Det är inte snällt mot mtrn på någssätt än vad du läst, jag känner ju dom sm kört med Ns i Uk i x antal år och det är inga hooobby maskiner vi pratar om utan +600bhp bilar.
                    Det är inte problem fritt, solenoiderna jävlas för att tala klarspårk.
                    Det brukar leda till tråkigheter…som är hyfsat dyar att åtgärda 😉 😀

                    Hehe, vart lite sugen på detta som ett komplement till min turbo. 😉 Jag är inte ute efter +250hk utan snarare +50 vid enstaka tillfällen. Jo jag vet, det där med solenoider är lite lurigt så jag funderar på att ha 2 i serie. Mappningen är nog också lite trixig men det skall gå att lösa. Enklast är nog egentligen att ha en sensor som läser av gaspedalens läga (>90% tps) över en viss nivå så kommer lustgasen, varpå motorstyr vet detta och då anpassar soppan.

                    Sen får man nog funder på hur effekten skall hanteras på låga varv, då oljetrycket är lägre (har förvisso uppgraderad oljepump), så oljefilmen kring veven räcker till vid belastning. Spridare måste bytas också, har nu 550, så det är mycket som drar iväg ifall jag kör på detta alternativet.

                    Sitter en VF34 i kärran nu som jag är väldigt nöjd med. Större turbo ger oftas mer turbolag, lustgas jmf med kompressor känns som ett enklare mekaniskt ingrepp.

                    Jag vet, lustgas känns ovant på en Impreza och allt är ju bara tankar än så länge, men det är lite lockade skall erkännas 🙂

                    #221835
                    Kvarnis
                    Deltagare

                      Mappa på E85, det ger dig mer 🙂

                      Nos är inte en bra ide tro mig, sen väger ju flaskan m.m en hel del 😉

                      #221992
                      Gilarski
                      Deltagare

                        Mappa på E85, det ger dig mer 🙂

                        Nos är inte en bra ide tro mig, sen väger ju flaskan m.m en hel del 😉

                        Hehe, ok, kommer fundera vidare.

                        Blir dock inget i år, handpenning på din 6-petade drivlina kommer i slutet på månaden enligt ö.k 🙂

                        #221836
                        Kvarnis
                        Deltagare

                          Jag talar utav erfarenhet då det gäller subaru.

                          50bhp åp orginal effekt är en ganska stor effektökning, turbo kommer ta stryk m.m

                          Sen bör man ha ett riktigt bra sprut som styr det hela.

                          Köp strörre spridare och mappa för E85 kommer ge runt 20-30bhp mer än vad du har nu bättre vrid tidigare spool.

                          Dvs samma sak som ett lustgas kit skulle göra, skillnaden är att det sker i kontrollerad form.

                          #221993
                          Gilarski
                          Deltagare

                            Jag talar utav erfarenhet då det gäller subaru.

                            50bhp åp orginal effekt är en ganska stor effektökning, turbo kommer ta stryk m.m

                            Sen bör man ha ett riktigt bra sprut som styr det hela.

                            Köp strörre spridare och mappa för E85 kommer ge runt 20-30bhp mer än vad du har nu bättre vrid tidigare spool.

                            Dvs samma sak som ett lustgas kit skulle göra, skillnaden är att det sker i kontrollerad form.

                            Tack Kvarnis, man får ju lyssna lite på de gamla i gården som har erfarenhet & jag har även funderat på E85 tidigare så då börjar jag där (blir under våren 2012) och så får vi se om det blir lustgas därefter 😉

                            #221837
                            Kvarnis
                            Deltagare

                              Tillsamans med en smidd motor en störe snurra, vassare kammar så visst fyller nos sin funktion.

                              Men det är inte en billig genväg till effekt tyvärr.

                              #221994
                              Gilarski
                              Deltagare

                                Tillsamans med en smidd motor en störe snurra, vassare kammar så visst fyller nos sin funktion.

                                Men det är inte en billig genväg till effekt tyvärr.

                                Hehe, ok. Motorn kanske inte är nåt monster skall erkännas men har kvitton på ~75k bara på bygget av motorn. TCL som byggt den hävdare att den skall klara 450, har dock inga ambitioner att ligga över 350-375 kusar på lite sikt, tar hellre av vikten för att öka effekt/vikt-förhållandet än att ligga på marginalen i effektuttag på motorn & risk för haveri. :rolleyes:

                                Har inte hela specen i huvet men vet att där sitter CP kolvar, crowder-stakar, V9-vev, honad 2 steg, flödesoptimerade toppar, bättre oljepump och så en del annat bra & ha’.

                                Ska kolla på det där med E85 efter nyår, fuelrail & spridare hamnar då på inköpslistan. Pumpen är nån bättre historia så den skall räcka men får räkna på det där när det blir dax 🙂

                                #221838
                                Kvarnis
                                Deltagare

                                  20G på E85, en motorsport walbro 740cc’s spridare på 4bafr grundtryck, så har du en vinnande koncept 🙂

                                Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 415 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.