- Detta ämne har 414 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 1 år, 10 månader sedan av gilarski2.
-
FörfattareInlägg
-
17 juni, 2011 kl. 12:51 #222199iron m///Deltagare
740cc spridare på e85 räcker ju knappt över 350hk.hur tänkte du kvarnis? borde han inte ha minst 1000cc i alla fall?
17 juni, 2011 kl. 12:59 #222162TomKDeltagare740cc spridare på e85 räcker ju knappt över 350hk.hur tänkte du kvarnis? borde han inte ha minst 1000cc i alla fall?
740cc är vid 3bar. kör man då med 4bar grundtryck som Kvarnis skrev så flödar dom strax över 850cc så det borde räcka.
17 juni, 2011 kl. 13:01 #221874TurbovinDeltagareRäckte till 370hk utan problem på min bil och den fanns marginaler att feta på AFR rätt rejält när jag testade i sprutet.
Har även kört 630cc på 421hk på E85 i en Saab men de har inte lika känsliga motorer iofs.
17 juni, 2011 kl. 14:35 #222200iron m///Deltagaremen man kan la inte bara skruva upp trycket!? finns ju ett flödes max och vad som e optimalt för spridarna att öppna.
17 juni, 2011 kl. 15:56 #221875TurbovinDeltagareNej det är sant, vissa spridare reagerar inte så bra på ökat tryck men Kvarnis har säkert testat detta.
17 juni, 2011 kl. 17:04 #221839KvarnisDeltagareJeep 740cc’s har räckt till över 400 tidigare på E85 men en walbro tom. på en kokare så no P där 🙂
Vill man vara överjävligt på den säkra sidan så moddar man dom så får mman ut strax över 900cc.
17 juni, 2011 kl. 18:05 #222201iron m///Deltagaresorry för ot!
men hur moddar man dom för 900cc?
min motor setup. ny vev nitrerad 2,5L smida airas kolvar i profils pauter stakar acl lager 20g utan intern wg. rs2 wg portad periini grenrör med egen byggd upp pipe. bosch 040 pump 740cc denso spridare styrsestem vipec och sen 3″ avgas stor 4″ ic fram. tänkte plockat ur 450hk på v-power. sti v5 toppar portade och mira frästa säten
men nu när du säger de går bygga om 740cc spidare så kanske jag skulle satsa på 500hk e85?
sidomatade spridare.
mvh
17 juni, 2011 kl. 19:45 #221840KvarnisDeltagareMark på lateral moddar spridare och flödes matchar dom vilket är hyfsat viktigt.
500 ur en 20g blir inte lätt, runt 400 på vpower är inga problem dock
För 500 så behöver man enstörre kompressor sida, det är bara att kolla på flödesschema på en 20G så ser du att nå mycket mer än en 450 blir väldigt svårt.Max jag set från en 20G är 440 då pratar vi om en TD05-20G
Om du inte byter till en billet 20G dvs 😉 :D, den kan nog nå 500 på E85
17 juni, 2011 kl. 19:54 #222202iron m///DeltagareMark på lateral moddar spridare och flödes matchar dom vilket är hyfsat viktigt.
500 ur en 20g blir inte lätt, runt 400 på vpower är inga problem dock
För 500 så behöver man enstörre kompressor sida, det är bara att kolla på flödesschema på en 20G så ser du att nå mycket mer än en 450 blir väldigt svårt.Max jag set från en 20G är 440 då pratar vi om en TD05-20G
Om du inte byter till en billet 20G dvs 😉 :D, den kan nog nå 500 på E85
jag har en td06 20G.
något nummer till denna killen?
mvh
17 juni, 2011 kl. 20:25 #221995GilarskiDeltagareHehe, här bär det iväg men även jag kanske kan lära mig nåt på köpet så det är lungt med lite OT 🙂
Tror att mindre spridare ger finare stråle/dimma, som därmed mixas bättre med luften när den sugs in varpå förbrännignen blir bättre (mer andel bränsle som antänds), är dock ingen expert på området 😮
17 juni, 2011 kl. 21:09 #221841KvarnisDeltagareNja moderna spridare är inte samma sak.
Högre trycke ger finare dimma som nu ~ 😉 😀
18 juni, 2011 kl. 15:59 #221996GilarskiDeltagareNu har jag monterat spakförlängarna, för att summera:
– Mycket fin finnish, fasad nedtill så den gick över orginalspaken varpå damasken ‘klättrade’ upp på förlängaren så att orginalspaken inte syns
– Sitter gängor mot orginalspaken och mot knoppen
– Sitter stabilt som f@n. (massor med gängor)
– Slagen (sträckan knoppen färdas) blev längre men långt ifrån som jag föreställt mig
– Sjukt skön känsla att få upp spaken >10 cm.18 juni, 2011 kl. 16:23 #222163TomKDeltagareFår man fråga vart du köpte förlängaren?
Skulle helt klart vara bra att få upp spaken en bit. 🙂18 juni, 2011 kl. 18:13 #221997GilarskiDeltagareFår man fråga vart du köpte förlängaren?
Skulle helt klart vara bra att få upp spaken en bit. 🙂Kolla på http://www.tegiwaimports.com De finns även på Ebay 🙂
Förresten, APR-vingen kommer till Göteborg kring 22’a Juli 🙂
18 juni, 2011 kl. 18:33 #222164TomKDeltagareKolla på http://www.tegiwaimports.com De finns även på Ebay 🙂
Förresten, APR-vingen kommer till Göteborg kring 22’a Juli 🙂
Tackar ska kolla där!
Hur blev slaget då? Marginellt längre?Kommer bli fin fint med den på! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.