Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 415 totalt)
  • Författare
    Gilarski
    Deltagare

Tackar ska kolla där!
      Hur blev slaget då? Marginellt längre?

Kommer bli fin fint med den på! 🙂

Jag tycker slaget blev marginellt längre.
      Var smått lyrisk när jag testade växlingen efter
      Att spaken förlängts, sjukt nice känsla och en mycket
      Bra investering om du frågar mig 🙂

TomK
      Deltagare

Kollade runt lite och det verkar inte finnas till 6 växlade 🙁

Gilarski
        Deltagare

Kollade runt lite och det verkar inte finnas till 6 växlade 🙁

Jag kan kolla gängstigning/diameter på min spak och så får vi jämföra, återkommer. 🙂

Gilarski
          Deltagare

Summerar JUNI:
            1 st. APR GTC 200 vinge : 3900 kr
            1 st. Växelspaksförlängare : 300 kr

Nu kommer större delen av de 6 kommande månadernas budget
            och gå till att betala av Kvarnis för hans 6-petad drivlina.

Skall dock fixa lite småsaker innan Nyår, bla. Shiftlight, och en
            bagagelucka så APR vingen kan fästas 😉

Kvarnis
            Deltagare

jag har en td06 20G.

något nummer till denna killen?

mvh

Trodde det var allmänt känt 😉 sorry.

http://www.lateralperfomrance.co.uk där hittar du mail&tele nr etc 🙂

Gilarski
              Deltagare

Juli har knappt börjat och budgeten är redan brännd 😮 skall dock fixa en tow hook (som jag visserligen redan har, men skall ta med den som en kostnad i budgeten).

Hade från början tänkt ha en rödelox, men för att behålla bilens ‘clean look’ skall kroken lackas i vit (51E).

Operation viktminskning har dragit ut duktigt på tiden men jag har i vart fall en nyinköpt badrumsvåg ståendes i garaget nu 🙂

NickeH
                Deltagare

Håll igen på ölen under juli det minskar garanterat vikten 🙂 det är dessutom gratis.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Gilarski
                  Deltagare

NickeH: Hehe, ja det där löser sig självt då jag knappt får några pengar över till öl. Busbil, hus & snart 3 barn + bröllopp nästa år svider hårt i plånboken 😮

Oscar: Jag förstår att det är svårt att hålla en budget, känner så själv, men antingen har man ont om tid & mycket pengar eller gott om tid och lite pengar, eller tar man ett lån 🙂 För mig är det alternativ 2 som gäller då jag tänkte ha bilen länge samt kan vara ha rätt hård diciplin när så krävs :rolleyes:

Kommer dra över budget emellanåt, inget snack, men det känns rätt skönt att hålla mig inom en viss ‘range’. Problemet är väl att jag kommer ständigt hitta på nya anledningar till att inte spara undan de där 4k i månadsbuudget, utan bränna av dem så fort det går. Det enda jag kan komma på är att spara till en värre strokad motor så småningom i så fall, men annars är det nog inte så stora kostnader i horisonten, nu när den 6-petade drivlinana från Kvarnis håller på att avbetalas 🙂

Fricke.w
                    Deltagare

Fan dom är riktigt nice dom här äldre sti bilarna 🙂
                      Kannske rent av är en sån man ska sattsa på om man blir tvungen att av ytra gallten för lite hus renoverings pengar, får ju en jäkligt schyst bil en då menar jag + att dom är lättare 😉

Gilarski
                      Deltagare

Fan dom är riktigt nice dom här äldre sti bilarna 🙂
                        Kannske rent av är en sån man ska sattsa på om man blir tvungen att av ytra gallten för lite hus renoverings pengar, får ju en jäkligt schyst bil en då menar jag + att dom är lättare 😉

Hehe, tack killen, ja de är smäckra om än inte lika feta som en Newage kanske. För mig var valet enkelt, just för som du säger så är de billiga och lätta och vem har sagt att man inte kan lyfta i en 6-petad drivlina och en EJ22 eller EJ25 i en GC8 så småningom 😎

fjar
                        Deltagare

Hehe, tack killen, ja de är smäckra om än inte lika feta som en Newage kanske. För mig var valet enkelt, just för som du säger så är de billiga och lätta och vem har sagt att man inte kan lyfta i en 6-petad drivlina och en EJ22 eller EJ25 i en GC8 så småningom 😎

så rätt blir en ej25 när man har råd 🙂

Gilarski
                          Deltagare

Summerar JULI:
                            5000 kr. 6vxl drivlina med hög utväxling 😀
                            (25 ksek uppdelat, leverans till senhösten)

Kommer slanta av drivlinan för i princip hela min månads-budgeten fram till senhösten, men skall hinna med lite annat, så inte tråden förblir stendöd under tiden 🙂

——————————————————————

Jag har nu plockat ut AC-systemet. Det kändes riktigt skönt, inte så mycket för vikten utan för att motorrummet blev ännu mera cleant (även om mycket återstår). AC systemet vägde 11-12 kg men jag har lite kraffs inne i kupén också, så jag kanske sparar 15 kg. Lägger upp nån bild på motorrummet om nån dag eller så 🙂

Även FMIC systemet är ur. Herrejössus tänker säkert vissa, varför gör han så? Helt enkelt för att jag inser att jag inte kommer köra på några större effekter, siktar på lite mer än från början, dvs. nu siktar jag på 400 eller strax däröver på veven. En riktigt bra TMIC klarar att kyla luften effektivt för dessa ‘mediokra affekter’ :rolleyes: För att öka kylningen kommer även större skoop inhandlas inom kort.

En Newage STI TMIC skall monteras tills vidare. Eftersom jag dock mappat för FMIC samt laddar på 1,6 så kommer jag börja med att sänka laddet till 1,3 för att öka säkerhetsmarginalen. När en lite ballare TMIC inhandlats blir det till att mappa, men då skall kärran även uppgraderats för E85 (Fuelrail, spridare etc.), blir till våren nästa år.

Komplett FMIC system vägde rätt exakt 21 kg. Här kommer en bild på min Hyperflow techologies FMIC (allt redan sålt).

Fricke.w
                            Deltagare

ja du jobbar på ser ja 🙂
                              Du kan ju köpa mina agencypower railar, har dom ute för 200:- men du kan få dom för 150:- bara jag blir av med dom 😀 så har du ju en början till dit soppa system i alla fall menar ja 🙂

Gilarski
                              Deltagare

ja du jobbar på ser ja 🙂
                                du kan ju köpa mina agencypower railar, har dom ute för 200:- men du kan få dom för 150:- bara jag blir av med dom :d så har du ju en början till dit soppa system i alla fall menar ja 🙂

pm 🙂

Rednavas
                                Deltagare

Jamen så äntligen, ja jag vet, sjukt seg man är 😮

Fick på de oranga glasen. Kändes som en Evo gen 6 eller så men efter att tag tyckte man det såg lite ball ut så de får sitta kvar.

Passformen var helt OK men det sitter ‘pinnar’ i plasthuset på ljusen som skall passa in i plåten i framskärment & dessa pinnar bör jag förlänga på nåt snyggt sätt.

Den petige ser även att de rosa STI dekalerna på dimljusen åkt av, personligen tycker jag det blev stilrenare så :rolleyes:

läckert! dom åkte av från min också och tjejen printade ut nya gråa 🙂 vart riktigt cleant!

Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 415 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.