- Detta ämne har 414 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 1 år, 9 månader sedan av gilarski2.
-
FörfattareInlägg
-
17 augusti, 2011 kl. 14:59 #222006GilarskiDeltagare
läckert! dom åkte av från min också och tjejen printade ut nya gråa 🙂 vart riktigt cleant!
Grå är nice, lite mer diskret 🙂
Nu börjar det klia i fingrarna, väntar fortfarande dock på min Newage TMIC men den skall vara på gång.
För att hålla budgeten nåt sånär året ut så kommer det bara bli mindre inköp. Innan nyår får jag hem 6-petade lådan och då skall denna monteras över vintern, därefter kan jag spendera lite mera igen 🙂
Tänkte kosta på mig lite kallare luft in till motorn, så inom kort inhandlas nedan:
….som köps av http://www.thermalvelocity.co.uk/product.asp?strParents=&CAT_ID=&P_ID=465
För att därtill sänka tempen i morrummet samt upprätthålla hög gashastighet på avgaserna ut så blir det till & handla avgasbandage via dessa: http://www.thermotec.com/products/11021-exhaust-insulating-header-wrap-graphite-black.html
Dessa hävdar att de klarara kontinuerligt ~1000 celcius, vilket är bland det bästa jag sett. Förvisso framgår det inte hur väl den isolerar men de har jobbat med denna och andra värmeskärmande produkter under lång tid så jag tror de har hyfsad koll :rolleyes:
Grejerna går att få tag på Ebay 🙂
6 september, 2011 kl. 23:20 #222176Zippo_DeltagareVar ett tag sen vi snacka nu, får säga grattis till att du fick den inreggad och allt 🙂
Måste få en åktur innan året är slut 😉
7 september, 2011 kl. 20:51 #222007GilarskiDeltagareVar ett tag sen vi snacka nu, får säga grattis till att du fick den inreggad och allt 🙂
Måste få en åktur innan året är slut 😉
Tackar, tackar. Åker du S2000 nuförtiden ?
Måste bara montera i min TMIC sen lovar jag höra av mig 🙂
10 september, 2011 kl. 18:42 #221858GT99DeltagareHar du fått hem vingen ännu?
Är själv lite sugen på att skaffa en riktig vinge och har tittat på lite olika alternativ APR, s202 och Type 25 bland andra.
Men skulle vilja se några bilder med dessa monterade på en classic.
Så sätt fart! 😀11 september, 2011 kl. 06:02 #222008GilarskiDeltagareHar du fått hem vingen ännu?
Är själv lite sugen på att skaffa en riktig vinge och har tittat på lite olika alternativ APR, s202 och Type 25 bland andra.
Men skulle vilja se några bilder med dessa monterade på en classic.
Så sätt fart! 😀Japp, men har inte ens hunnit plockat upp den ännu 😮
Problemet var att orginalvingen satt så jäkligt att jag måst skaffa en ny lucka för att montera APR vinge därav ingen
brådska 🙁Jag kan dock montera ihop den & slänga upp några bilder i slutet på veckan 🙂
Förövrigt kan nämnas att jag håller på att slanta av Kvarnis ena 6 petade drivlina med DCCD, LSD diff 3.54 utv 1:1,1 med en 3.9 slutväxel och en sure track front diff.
därav anledningen till att det är lite dött. Jag räknar med lite bättre fart på tråden under December 😉
12 september, 2011 kl. 12:32 #222177Zippo_DeltagareTackar, tackar. Åker du S2000 nuförtiden ?
Måste bara montera i min TMIC sen lovar jag höra av mig 🙂
Tjena, blev aldrig någon s2000 för mig, tog hem några bilar och sålde dom rätt snabbt.
Så nu sitter jag och kollar på vad man ska satsa på för bil att behålla, kollar lite på impreza sti 01-04 från UK.
Men får se vad det blir, måste få se din live iaf 😎
13 september, 2011 kl. 14:34 #221855Impreza112DeltagareTjena. Trevligt projekt bara kämpa på. Får man fråga var du hitta vingen gör det priset? Pm:a om du inte vill ta det här. Mvh/Christian
13 september, 2011 kl. 19:28 #222009GilarskiDeltagareTjena. Trevligt projekt bara kämpa på. Får man fråga var du hitta vingen gör det priset? Pm:a om du inte vill ta det här. Mvh/Christian
Om jag skall vara ärlig så vet jag inte vem det var som levererade vingen från staterna helt 100% då de som jag var mest i kontakt med & som jag trodde levererat den (http://www.andysautosport.com) inte var medvetna att de gjort det, och de andra svarade inte på den frågan :confused:
Själv glömde jag kolla på Eurocard räkningen 😮
Jag tror ärligt talat det var http://www.andysautosport.com som levererade vingen (faan va’ pinsamt ovan låter…)
Hursomhelst så är alla jag tjötat med i staterna supertrevliga och en sån här vinge ligger på runt 3500 sek i US. Jag ringde Ric på http://www.andysautosport.com och uppgav kort# samt ‘försäkrade’ om att jag var seriös. Jag bad dem leverera vingen till ett företag i US kallat MK Trader (http://www.mktrader.com). Han plockar hem grejerna till Göteborg för max 500 kr. Killen heter Magnus & är kanon! du kan hälsa från mig. 🙂
Han kan säkert skicka vingen inom Sverige. De hämtar mest hojjar, bilar & båtar men kan slänga med mindre attiraljer för en symbolisk peng 🙂
13 september, 2011 kl. 19:52 #221859GT99Deltagarehmm Andy’s hade ju ganska bra kurs på Seibons kolfiberdörrar…
usch nu gör man väl nåt dumt 😀14 september, 2011 kl. 09:08 #222010GilarskiDeltagarehmm Andy’s hade ju ganska bra kurs på Seibons kolfiberdörrar…
usch nu gör man väl nåt dumt 😀Shit, 14 papp är lite väl svettigt för min budget, blir nog glasfiberdörrar för 5k sitället :rolleyes:
28 september, 2011 kl. 21:16 #222011GilarskiDeltagareLite dåligt med fart här men så går det när man köper dyra leksaker 😮
AUGUSTI:
4000 sek avbetalning 6-petad
1000 sek silikonkitt till TMICSEPTEMBER:
5000 sek avbetalning 6-petad.
500 sek tow hookHoppas få på TMIC i helgen + tow hooken (lackad av firma i samma färgkod som bilen). Även den där APR vingen skall byggas ihop för att se stuket på den, men kommer rivas senare för att lackas i samma färg som bilen, förutom kolfiberbladet & butar, som jag låter vara 🙂
Oktober blir sista månad för avbetalning på lådan (6ksek) sen kan jag börja fokusera på lådbyte samt E85 konverteringen.
Bilen är ett helt sjukt stort pengahål att fylla men man får skynda långsamt 🙂
30 september, 2011 kl. 08:38 #221921GilarskiDeltagareSom skrevs i den förra dörrtråden, glöm inte buren då.. 😉 Livsfarlig vid sidokrock och sen lär karossen bli mycket flexigare utan dörrar som håller ihop den. 🙂
Tack för rådet Oskar. Jepp, får la bli nån form av bur så småningom. 🙂
19 oktober, 2011 kl. 19:01 #222012GilarskiDeltagareVad har jag gjort, kommer få leva på tunnbröd & nudlar resten av året!!!!!
Snubblade över en flong ny snurra på Ebay & kunde inte låta bli 😮
Så vad är nu detta då? En Twinscroll motsvarande TD06G18 som skall spoola bättre än alla VF snurror enligt firman i Japan. Dessutom utlovas den leverera pulver så jag når mitt effektmål, 375hk på veven 🙂
Jag skule inte köpa nåt sånt här förrän till nästa vinter men när jag såg den så smälte jag faan i mej, fick loss den för knappt 5000 kr (inkl frakt) + moms/tull (ska se om man kan vara lite. kreativ här)
De’ börjar balla ur, som gubben i slutet på filmen (sista 3 sek) nedan säger:
http://www.youtube.com/watch?v=it6dnBT4msk
Som sagt, Oktober blir katastrof när den väl skall summeras. Jag måste skärpa mig för detta håller inte 😮
Min nästan nya VF34 som sitter på samt mitt keramiskt behandlade grenrör måste dessutom bytas ut, detta blir bara bättre & bättre, fi faan, blir mycket nudlar i vinter.
Om nån är sugen på ovan grejer som sitter på så hör av er, jag är inte omöjlig.
Nä, nu skall jag ut & montera på den där TMIC’n, så jag får köra några mil innan den byts ut mot en FMIC igen…
19 oktober, 2011 kl. 20:36 #221876TurbovinDeltagareDownpipe + sump också 🙂
19 oktober, 2011 kl. 21:28 #222013GilarskiDeltagareDownpipe + sump också 🙂
Hahaha, ja du ser, många slantar kommer ryka.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.