Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 415 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #222033
    Gilarski
    Deltagare

      Ujjejujj, inte mycke meckande sista tiden, håller på att byta jobb samtidigt som det rampat upp sjukt på det jag ska lämna så de 3 sista veckorna blev smått sjuka ~190h på jobbet 😮

      Januaris utlägg blev begränsad:
      3000 kr för NOS kitter, delbetalning 2/3

      Har bokat BTR samt 800cc spridare hos Gt99. Dessa spridare räcker inte
      för att köra den effekt jag vill ha ut med NOS men jag tror inte mitt nuvarande
      sprut (Autronic) räcker till, ska dock läsa på lite först. Så, har varit i kontakt med
      Nira som har en ny generation på gång, ska även kolla upp lite andra men allt
      detta med NOS får vänta en säsong.

      Mina nuvarande 550 spridare har räckt till för 340 kusar så med E85 & bättre
      snurra så ska 800-spridarna räcka för ~375 vevhästar.

      Nu i. början på veckan ska jag fortsätta plocka ut drivlinan, det nya paketet ska hämtas i början på mars,
      får hjälp av en som bor norröver så jag är lite beroende av hans tidsplanering.

      #221902
      Fricke.w
      Deltagare

        Jo i bland tyvärr så kan ju jobben kräva mycket av ens tid, men man får se positivt på de hela, ju mer timmar man gör, brukar ju i regel bli mer papper i fickan, att elda på nya kula grejer till bilen 😀
        Men kan ju förstå att du som har familj också, så vill ju gärna dom också, ha lite egen tid med dig 🙂

        #222034
        Gilarski
        Deltagare

          Jo i bland tyvärr så kan ju jobben kräva mycket av ens tid, men man får se positivt på de hela, ju mer timmar man gör, brukar ju i regel bli mer papper i fickan, att elda på nya kula grejer till bilen 😀
          Men kan ju förstå att du som har familj också, så vill ju gärna dom också, ha lite egen tid med dig 🙂

          Hehe, ja, lite extra slantar blir det allt. Familjen får som du säger lida, så jag har lovat dem en weekend nånstans utaför Swea rike i slutet på Feb. för att rena mitt samvete 🙂

          #221903
          Fricke.w
          Deltagare

            Hehe, ja, lite extra slantar blir det allt. Familjen får som du säger lida, så jag har lovat dem en weekend nånstans utaför Swea rike i slutet på Feb. för att rena mitt samvete 🙂

            Inte dumt alls, kan vara riktigt skönt att bara sticka i väg och villa upp sig en sväng 🙂

            #222035
            Gilarski
            Deltagare

              Då var kardanaxeln ur och diffen på väg, insåg dock att drivaxlarna satt med den stora centrum mutterna i ‘navet’ 😮 så denna mutter måste jag skruva av innan jag får loss grejerna helt, lite pinsamt men men. (sitter nån form av låsning som man måste knacka upp också på muttern i fråga)

              Räknar med att få ut det sista bak på Onsdag (om allt flyter på) sen skall växellänkaget släppas och pinnbultarna mellan låda/motor.

              #222222
              adam.b.w
              Deltagare

                Då var kardanaxeln ur och diffen på väg, insåg dock att drivaxlarna satt med den stora centrum mutterna i ‘navet’ 😮 så denna mutter måste jag skruva av innan jag får loss grejerna helt, lite pinsamt men men. (sitter nån form av låsning som man måste knacka upp också på muttern i fråga)

                Räknar med att få ut det sista bak på Onsdag (om allt flyter på) sen skall växellänkaget släppas och pinnbultarna mellan låda/motor.

                härligt glömm inte att höra av dig om du skulle ha skruvhjälp;)

                #221911
                Christian S
                Deltagare

                  (sitter nån form av låsning som man måste knacka upp också på muttern i fråga)

                  “låsningen” kan du skita i utan det är bara att möla på med mutterknackaren;)

                  #222036
                  Gilarski
                  Deltagare

                    Adam – Tack, uppskattas verkligen!
                    Christian – Ok, bra. Imorron tar jag med mig kompressorn och parkerar i garaget, tillgänglig för er andra också givetvis

                    #222143
                    goffemannen
                    Deltagare

                      “låsningen” kan du skita i utan det är bara att möla på med mutterknackaren;)

                      ja eller om det är en vanlig “låspinne” tar man bara en avbitartång och drar bort den =)

                      #222144
                      goffemannen
                      Deltagare

                        ..

                        #221912
                        Christian S
                        Deltagare

                          ja eller om det är en vanlig “låspinne” tar man bara en avbitartång och drar bort den =)

                          det är ingen pinne som låser muttern på drivaxeln utan det är bara lite nerbankat på ett ställe längst ut på muttern;)

                          #222037
                          Gilarski
                          Deltagare

                            Sitter halvfull vid datorn efter en AW 🙂

                            Låda & motor är nu separerade men bultarna sitter kvar så skiten inte ramlar isär. kopplinggaffel, startmotor är ur. Bilder kommer imorgon när jag är nykter :rolleyes: Skall dra ut det sista av drivlinan i veckan som kommer.

                            Även spridarna skall ur & bytas mot 800 cc från GT99 🙂 Som sagt, 800 kommer inte räcka för mitt effektmål men jag börjar med dessa så får vi ta resten nästa vinter, då även ett ballare sprut kommer inhandlas som ska kunna hantera NOS och flera mappar 🙂

                            BTR från GT99 är också på gång.

                            #221880
                            Mumin
                            Deltagare

                              Muttermacka och fulltös eller ta en platt mejsel och bända upp den fliken lite 😉

                              #221844
                              Kvarnis
                              Deltagare

                                Om du höjer tyrcket till 4bar kommer dom räcka till över 500 på veven med E85. Annars ~15% lägre vid 100 idc dvs.

                                Så dom räcker nog, har du ett dry kitt eftersom du är orolig för spridarna och nos.

                                Dock är det säkrare ia spridarna och anpassad map.

                                #222038
                                Gilarski
                                Deltagare

                                  Om du höjer tyrcket till 4bar kommer dom räcka till över 500 på veven med E85. Annars ~15% lägre vid 100 idc dvs.

                                  Så dom räcker nog, har du ett dry kitt eftersom du är orolig för spridarna och nos.

                                  Dock är det säkrare ia spridarna och anpassad map.

                                  Dry kit, vad är det ?

                                  Jag hade från början tänkt köra max 85% dutycycle samt orginal soppatryck då spridarna
                                  (väll?) är tjunade för 3bar. Jag tänkte nöja mig med närmare 420-430 vevhästar med NOS och lite under
                                  400 vid bara E85. Tror det är främst turbon som kommer sätta taket.

                                  Men då låter det som jag kan klara mig med 800 spridarna, om jag tweakar lite 🙂

                                Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 415 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.