- Detta ämne har 414 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 1 år, 9 månader sedan av gilarski2.
-
FörfattareInlägg
-
28 januari, 2012 kl. 10:21 #222033GilarskiDeltagare
Ujjejujj, inte mycke meckande sista tiden, håller på att byta jobb samtidigt som det rampat upp sjukt på det jag ska lämna så de 3 sista veckorna blev smått sjuka ~190h på jobbet 😮
Januaris utlägg blev begränsad:
3000 kr för NOS kitter, delbetalning 2/3Har bokat BTR samt 800cc spridare hos Gt99. Dessa spridare räcker inte
för att köra den effekt jag vill ha ut med NOS men jag tror inte mitt nuvarande
sprut (Autronic) räcker till, ska dock läsa på lite först. Så, har varit i kontakt med
Nira som har en ny generation på gång, ska även kolla upp lite andra men allt
detta med NOS får vänta en säsong.Mina nuvarande 550 spridare har räckt till för 340 kusar så med E85 & bättre
snurra så ska 800-spridarna räcka för ~375 vevhästar.Nu i. början på veckan ska jag fortsätta plocka ut drivlinan, det nya paketet ska hämtas i början på mars,
får hjälp av en som bor norröver så jag är lite beroende av hans tidsplanering.28 januari, 2012 kl. 10:33 #221902Fricke.wDeltagareJo i bland tyvärr så kan ju jobben kräva mycket av ens tid, men man får se positivt på de hela, ju mer timmar man gör, brukar ju i regel bli mer papper i fickan, att elda på nya kula grejer till bilen 😀
Men kan ju förstå att du som har familj också, så vill ju gärna dom också, ha lite egen tid med dig 🙂29 januari, 2012 kl. 21:01 #222034GilarskiDeltagareJo i bland tyvärr så kan ju jobben kräva mycket av ens tid, men man får se positivt på de hela, ju mer timmar man gör, brukar ju i regel bli mer papper i fickan, att elda på nya kula grejer till bilen 😀
Men kan ju förstå att du som har familj också, så vill ju gärna dom också, ha lite egen tid med dig 🙂Hehe, ja, lite extra slantar blir det allt. Familjen får som du säger lida, så jag har lovat dem en weekend nånstans utaför Swea rike i slutet på Feb. för att rena mitt samvete 🙂
30 januari, 2012 kl. 12:14 #221903Fricke.wDeltagareHehe, ja, lite extra slantar blir det allt. Familjen får som du säger lida, så jag har lovat dem en weekend nånstans utaför Swea rike i slutet på Feb. för att rena mitt samvete 🙂
Inte dumt alls, kan vara riktigt skönt att bara sticka i väg och villa upp sig en sväng 🙂
30 januari, 2012 kl. 20:35 #222035GilarskiDeltagareDå var kardanaxeln ur och diffen på väg, insåg dock att drivaxlarna satt med den stora centrum mutterna i ‘navet’ 😮 så denna mutter måste jag skruva av innan jag får loss grejerna helt, lite pinsamt men men. (sitter nån form av låsning som man måste knacka upp också på muttern i fråga)
Räknar med att få ut det sista bak på Onsdag (om allt flyter på) sen skall växellänkaget släppas och pinnbultarna mellan låda/motor.
31 januari, 2012 kl. 12:11 #222222adam.b.wDeltagareDå var kardanaxeln ur och diffen på väg, insåg dock att drivaxlarna satt med den stora centrum mutterna i ‘navet’ 😮 så denna mutter måste jag skruva av innan jag får loss grejerna helt, lite pinsamt men men. (sitter nån form av låsning som man måste knacka upp också på muttern i fråga)
Räknar med att få ut det sista bak på Onsdag (om allt flyter på) sen skall växellänkaget släppas och pinnbultarna mellan låda/motor.
härligt glömm inte att höra av dig om du skulle ha skruvhjälp;)
31 januari, 2012 kl. 15:59 #221911Christian SDeltagare(sitter nån form av låsning som man måste knacka upp också på muttern i fråga)
“låsningen” kan du skita i utan det är bara att möla på med mutterknackaren;)
31 januari, 2012 kl. 21:46 #222036GilarskiDeltagareAdam – Tack, uppskattas verkligen!
Christian – Ok, bra. Imorron tar jag med mig kompressorn och parkerar i garaget, tillgänglig för er andra också givetvis31 januari, 2012 kl. 22:09 #222143goffemannenDeltagare“låsningen” kan du skita i utan det är bara att möla på med mutterknackaren;)
ja eller om det är en vanlig “låspinne” tar man bara en avbitartång och drar bort den =)
31 januari, 2012 kl. 22:16 #222144goffemannenDeltagare..
1 februari, 2012 kl. 04:36 #221912Christian SDeltagareja eller om det är en vanlig “låspinne” tar man bara en avbitartång och drar bort den =)
det är ingen pinne som låser muttern på drivaxeln utan det är bara lite nerbankat på ett ställe längst ut på muttern;)
3 februari, 2012 kl. 20:59 #222037GilarskiDeltagareSitter halvfull vid datorn efter en AW 🙂
Låda & motor är nu separerade men bultarna sitter kvar så skiten inte ramlar isär. kopplinggaffel, startmotor är ur. Bilder kommer imorgon när jag är nykter :rolleyes: Skall dra ut det sista av drivlinan i veckan som kommer.
Även spridarna skall ur & bytas mot 800 cc från GT99 🙂 Som sagt, 800 kommer inte räcka för mitt effektmål men jag börjar med dessa så får vi ta resten nästa vinter, då även ett ballare sprut kommer inhandlas som ska kunna hantera NOS och flera mappar 🙂
BTR från GT99 är också på gång.
3 februari, 2012 kl. 21:07 #221880MuminDeltagareMuttermacka och fulltös eller ta en platt mejsel och bända upp den fliken lite 😉
4 februari, 2012 kl. 11:12 #221844KvarnisDeltagareOm du höjer tyrcket till 4bar kommer dom räcka till över 500 på veven med E85. Annars ~15% lägre vid 100 idc dvs.
Så dom räcker nog, har du ett dry kitt eftersom du är orolig för spridarna och nos.
Dock är det säkrare ia spridarna och anpassad map.
5 februari, 2012 kl. 07:10 #222038GilarskiDeltagareOm du höjer tyrcket till 4bar kommer dom räcka till över 500 på veven med E85. Annars ~15% lägre vid 100 idc dvs.
Så dom räcker nog, har du ett dry kitt eftersom du är orolig för spridarna och nos.
Dock är det säkrare ia spridarna och anpassad map.
Dry kit, vad är det ?
Jag hade från början tänkt köra max 85% dutycycle samt orginal soppatryck då spridarna
(väll?) är tjunade för 3bar. Jag tänkte nöja mig med närmare 420-430 vevhästar med NOS och lite under
400 vid bara E85. Tror det är främst turbon som kommer sätta taket.Men då låter det som jag kan klara mig med 800 spridarna, om jag tweakar lite 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.