- Detta ämne har 414 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 1 år, 10 månader sedan av gilarski2.
-
FörfattareInlägg
-
6 mars, 2012 kl. 07:42 #222048GilarskiDeltagare
En & annan kommer nog dra på smilbanden & undra vad jag är för en clown nu 😮
1. Vet inte mycket om NOS, men har köpt ett kit
2. Uppfattade kittet som Dry men det är WetNåväl, paketet har kommit hem, har börjat läsa på lite och det verkar som Wet är bättre ur performance synpunkt, gött, kanske hade lite tur denna gångne då 🙂
Därtill med Wet så slipper jag byr mig allt för mycket om mappen då detta skall skötas av den 5’e injektorn som mixar NOS ooh bränslet direkt.
Kommer därmed inte behöva byta ut mitt sprut primärt, men skall ändå mappas om pga av ny setup.
Därtill skall det bytas så smånigom, men blir nästa säsong.WON (Wizard of Nos styr) är inget måste men en intressant grej till nästa säsong. Nästa säsong blir förhoppningsvis billigare men kommer då bli mer fokus på utseende & chassie.
Nästa steg är nu att plöja lite NOS dokumentation & FAQ. Parallellt med detta skall bränslesystemet modifieras till E85 och paralellmatning. Vårvädret gör att man får lite panik men det är likabra att ta det i den takt man hinner, annars blir det bara fel.
Behöver köpa en DP fläns för Twinscroll samt oli pan för Twinscroll, därefter har jag i princip allt jag behöver för att få ihop motor-delen, lite slangar & kopplingar är väl det som saknas ockås.
Drivlinan ligger kvar hos Kvarnis så även detta behöver planeras att plocka hem snart.
Ska fixa lite bilder inom kort…
15 mars, 2012 kl. 18:22 #221879NickeHDeltagareKanske lite sent att skriva i tråden såhär efter typ 3000 inlägg men min old age sti med ca 360hk går otroligt bra, och det känns nästan inte som man egentligen behöver mer effekt, ev om man ska rejsa på motorvägen i 160+ men min låda är
för lågt drevad. Vad har du tänkt använda bilen till 🙂 med nos och allt.Alltid kul att läsa din tråd iaf, mkt text och bilder 🙂
Sent from my Xperia Ray using Tapatalk
16 mars, 2012 kl. 10:52 #222050GilarskiDeltagareKanske lite sent att skriva i tråden såhär efter typ 3000 inlägg men min old age sti med ca 360hk går otroligt bra, och det känns nästan inte som man egentligen behöver mer effekt, ev om man ska rejsa på motorvägen i 160+ men min låda är
för lågt drevad. Vad har du tänkt använda bilen till 🙂 med nos och allt.Alltid kul att läsa din tråd iaf, mkt text och bilder 🙂
Sent from my Xperia Ray using Tapatalk
Bra fråga, började faktiskt fundera på det där idag & inser att det bär iväg lite, men min dolda agenda har faktiskt hela tiden varit att göra en tamare form av Timeattack kärra, så det är där det kommer sluta helt enkelt. 🙂
Ambitionen är att jag fortfarande skall få köra på gata men det är på bana som bilen får komma till sin rätt, även om ett & annat Blackrace ska avverkas.
Effektmässigt siktar jag på ~375 innan NOS, med blir det lite över 400 (kör med litet munstycke) så det är inte några brutala effekter vi talar om.
Tack för trevlig feedback 🙂
16 mars, 2012 kl. 15:51 #221904Fricke.wDeltagareLite sent nu kannske, men biltemas avgasbandage i svart och vit, håller förvånans värt hög kvalitet, tyckte de var sämre kvalitet på bandaget som följde med i Tomei kartongen 🙂
16 mars, 2012 kl. 21:14 #222208GyverDeltagareBra fråga, började faktiskt fundera på det där idag & inser att det bär iväg lite, men min dolda agenda har faktiskt hela tiden varit att göra en tamare form av Timeattack kärra, så det är där det kommer sluta helt enkelt. 🙂
Ambitionen är att jag fortfarande skall få köra på gata men det är på bana som bilen får komma till sin rätt, även om ett & annat Blackrace ska avverkas.
Effektmässigt siktar jag på ~375 innan NOS, med blir det lite över 400 (kör med litet munstycke) så det är inte några brutala effekter vi talar om.
Tack för trevlig feedback 🙂
Låter som en bra ambition… hörde av en polare att dem tydligen skulle börja med timeattack i Sverige nu. Vet att dem har drivit denna sak länge utan resultat (däribland honom) men nu verkar det som att något är på gång 🙂 Man får hoppas att dem har ett större antal klasser så man får mäta sig mot jämlikar 🙂
16 mars, 2012 kl. 21:31 #222145goffemannenDeltagareLåter som en bra ambition… hörde av en polare att dem tydligen skulle börja med timeattack i Sverige nu. Vet att dem har drivit denna sak länge utan resultat (däribland honom) men nu verkar det som att något är på gång 🙂 Man får hoppas att dem har ett större antal klasser så man får mäta sig mot jämlikar 🙂
håll utkik på http://www.superiorimports.se/blogg eller http://www.facebook.com/SuperiorImports för att hålla kolla på nyheterna med Time Attack i Sverige.
18 mars, 2012 kl. 07:48 #222051GilarskiDeltagareLite sent nu kannske, men biltemas avgasbandage i svart och vit, håller förvånans värt hög kvalitet, tyckte de var sämre kvalitet på bandaget som följde med i Tomei kartongen 🙂
Hehe, får bli nästa gång då. Tack ändå Fricke, har hört samma sak fakitskt, deras bandage skall vara rätt bra 🙂
18 mars, 2012 kl. 07:51 #222052GilarskiDeltagareGyver/Goffemannen: Låter helt klart intressant 🙂 Finns ju idag ingen klass man kan köra i (vad jag vet) så vida man inte vill köra i nån helt fri klass med riktigt vassa bilar (Roadsport A ?)
18 mars, 2012 kl. 08:03 #222146goffemannenDeltagareVa ja vet ska det finnas fyra klasser. Vet inte exakt va de kommer vara för klasser. Men det borde finnas nån som du skulle kunna köra i.
http://Www.timeattack.nu kommer lanseras inom kort
Här har du även en videon från Elmia 2011 där set diskuteras om Time Attackens framtid i Sverige.
/ David J – Superior Media
19 mars, 2012 kl. 10:33 #222053GilarskiDeltagareHar haft lite trubbel med att få ner drivlinan från Ö-vik (inte Kvarnis fel skall nämnas) men nu verkar jag ha en lösning på gång 🙂
För att fira detta budade(Ebay) jag hem en Wizards of NOS Maximiser progressive digital controller, en enklare styrenhet för NOS’et. Man kan köra med knappar/relä men jag täånkte låta kontrollenheten sköta det mesta, skall i princip bara behöva en switch för att enejbla/disejbla gasen.
24 mars, 2012 kl. 11:00 #222054GilarskiDeltagareLite uppdatering.
NOS kittet behöver nu kompletteras med två solenoider, för att kunna styras med PWM-signal så att jag i princip steglöst kan reglera inflödet av gas/bränsle. Inser att detta med NOS kommer inte hinnas med förrän till hösten, helt enkelt på grund av kostnaden för allt.
Regleringen av enklare sort jag köpt är dock denna:
Mer info…
För att få igång kärran behöver jag nu fixa:
* Nya fuelrails, de förra passade tyvärr inte utan modifiering.
* Lite slangar från Aeroquip samt AN-kopplingar
* Twinscrollsump med bafflad botten
* Modifierad/svetsa fläns för Twinscroll på DP
* Baklucka
* Bakre drivaxlar
* Mappning på Maxxtuning, PPF eller om vi får hit nån från UKDärtill har jag några andra kostnader (kommer blir lite surprise) men totalt rör det sig om närmare 25 loppor som jag behöver för att få igång bilen. Realistiskt sett har jag därmed inga möjligheter att köra innan Midsommar men jag har inte ‘gett upp’ än 🙂
24 mars, 2012 kl. 11:10 #222055GilarskiDeltagareVerkar ju nice! Nu behöver man bara jaga sponsorer för att ha en chans 😮
Va ja vet ska det finnas fyra klasser. Vet inte exakt va de kommer vara för klasser. Men det borde finnas nån som du skulle kunna köra i.
http://Www.timeattack.nu kommer lanseras inom kort
Här har du även en videon från Elmia 2011 där set diskuteras om Time Attackens framtid i Sverige.
/ David J – Superior Media
3 april, 2012 kl. 21:11 #222056GilarskiDeltagareHar precis budat hem en rulle om 2,7m bräsleslang. Blev inte Aeroequip men detta får duga, både teflonbeläggning samt stålomspunnet, AN6 diameter.
Det som nu återstår är nya rails (på G) några AN6 kopplingar och nåt lite ballare bränslefilter, ev nån catch, sen ska det börjas bygga 🙂
5 april, 2012 kl. 06:46 #222209GyverDeltagareHar precis budat hem en rulle om 2,7m bräsleslang. Blev inte Aeroequip men detta får duga, både teflonbeläggning samt stålomspunnet, AN6 diameter.
Det som nu återstår är nya rails (på G) några AN6 kopplingar och nåt lite ballare bränslefilter, ev nån catch, sen ska det börjas bygga 🙂
Schysst! Har du tänkt dra via bensinrören från torpedplåten och filtret mot motorn eller från filtret bara?
5 april, 2012 kl. 12:30 #222057GilarskiDeltagareSchysst! Har du tänkt dra via bensinrören från torpedplåten och filtret mot motorn eller från filtret bara?
Har som ambition att rensa upp så mycket man vågar i motorutrymmet så orginal bränsle filtret åker ut till förmån ett lite kompaktare:
http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=170788493034
Vad gäller före filtret så kommer rören sitta kvar, medan gummislangarna kommer ersättas med den nyligen skeppade rullen 🙂 Allt kring insuget kommer däremot ersättas med nya slangar ser det ut som.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.