- Detta ämne har 414 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 1 år, 9 månader sedan av gilarski2.
-
FörfattareInlägg
-
5 april, 2012 kl. 15:46 #222210GyverDeltagare
Har som ambition att rensa upp så mycket man vågar i motorutrymmet så orginal bränsle filtret åker ut till förmån ett lite kompaktare:
http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=170788493034
Vad gäller före filtret så kommer rören sitta kvar, medan gummislangarna kommer ersättas med den nyligen skeppade rullen 🙂 Allt kring insuget kommer däremot ersättas med nya slangar ser det ut som.
Ok! Det låter som att vi tänker likadant för våra byggen då. Anledningen till att jag undrade hur du drar är för att 2,7 meter kan bli lite tajt om jag skall tro mina egna beräkningar. Men jag antar då att du sätter regulatorn hyffsat nära insuget:-)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
5 april, 2012 kl. 15:51 #222211GyverDeltagareEn sak till, skall inte 30micron filtren användas till förgasarmotorer pga lägre tryck i systemet? Har för mig att man skall upp i runt 100micron när det gäller insprutning. Ursäkta om jag rör till det för dig:-)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
5 april, 2012 kl. 16:35 #222168TomKDeltagareDom finns både 30 och 100 micron samt att det finns utbytesfilter.
Jag kör med ett sånt och det verkar funka 🙂5 april, 2012 kl. 17:13 #222058GilarskiDeltagareTack för inputten boys 🙂 Läste på en sajt att Ford rekommenderae filter som stoppar alla partiklar större än 40 micron. Om man släpper igenom större partiklar än så amser de att det föreligger risk att partikeln fastnar i spridaren, kan ju bli dyrt då 😮
Därmed går 100 bort 🙂
5 april, 2012 kl. 17:19 #222059GilarskiDeltagareGyver, jag funderar på att sätta BTR bredvid filtret (på vänster fjädertorn), vet inte om detta kan ställa till måt bekymmer, hoppas inte det.
5 april, 2012 kl. 17:58 #222169TomKDeltagareTanken är väl 100 före pump och 30 efter pump.
5 april, 2012 kl. 18:09 #222212GyverDeltagareAha, då lärde jag mig lite mer också:D
6 april, 2012 kl. 04:54 #222060GilarskiDeltagareTanken är väl 100 före pump och 30 efter pump.
Tom har helt rätt 🙂
9 april, 2012 kl. 21:22 #222178Zippo_DeltagareTjenare! verkar rulla på fint med bilen 🙂
Köra några banträffar i sommar ? får ta o ses nån dag så man får kika på bilen..
10 april, 2012 kl. 17:04 #222061GilarskiDeltagareTjenare! verkar rulla på fint med bilen 🙂
Köra några banträffar i sommar ? får ta o ses nån dag så man får kika på bilen..
Tack, jo det går frammåt men drog iväg lite väl mycket så nu bli la kärran klar till Midsommar in
best case. Tveksamt om jag monterar NOS i år då det drar iväg ytterligare lite.Banträff, absolut, hoppas på en fin sensommar 😮
Kör du S2000 nu? (har sett 2 rätt vassa på stan några gånger, din?)
11 april, 2012 kl. 12:23 #222179Zippo_DeltagareTack, jo det går frammåt men drog iväg lite väl mycket så nu bli la kärran klar till Midsommar in
best case. Tveksamt om jag monterar NOS i år då det drar iväg ytterligare lite.Banträff, absolut, hoppas på en fin sensommar 😮
Kör du S2000 nu? (har sett 2 rätt vassa på stan några gånger, din?)
nopp, kör inget speciellt just nu 🙂
Ska hämta en subaru nu till vårkanten tänkte jag…
7 maj, 2012 kl. 13:20 #222062GilarskiDeltagareZippo: Klart du ska ha en subaru igen 🙂
Här har inte hänt så mycket då budgeten konstant övertrakasserats 😮 Nu har dock Kvarnis 6 petade drivlina hamnat i Göteborg så den skall hämtas inom kort och montering skall påbörjas.
AN-kopplingar skulle inhandlats men får vänta tills lönen kommer in i slutet på månaden. Tills dess skall jag förbereda resten av bränslesystemet för att skruvas ihop, har alla andra delar 🙂 (BTR, rails, slang, 800 spridare, etc)
Har tagit hem delarna för att bygga soppasystemet så jag tänkte börja i veckan, nån bild kommer så småningom oxo.
17 maj, 2012 kl. 16:15 #222063GilarskiDeltagareÄntligen står trälådan med alla delar till växellådan i garaget 🙂
Fick tips från Steewe på en beggad twinscrollsump med baffle & övriga tillbehör så även en sådan har nu köpts.
Den som nu återstår är bakre drivaxlar (har ev. på gång) samt några AN-kopplingar till soppasystemet.
Har även köpt röda 4-punkts Sabelt till förarstolen, ska skaffas även till passageraren inom kort.
Har skaffat en annan front bumper & lite annat som skall lackas så nu blir det till & spara pengar för lackering 🙂
17 maj, 2012 kl. 16:27 #222213GyverDeltagareTummen upp!:)
2 juli, 2012 kl. 06:16 #222064GilarskiDeltagareEfter lite stiltje så börjar det nu hända lite med bilen. Inser att det inte blir så mycket åkt i år, ett förlorat år får man nog kalla det 🙁
Diff och delar av kardan sitter på plats, väntar nu på växellänkage och kopplingsgaffeln, säljaren hade missat att packa ner detta, host host.
Har beställt nya fram axlar till STI newage från ett företag i UK, kostade lika myckat det där konverteringkittet på RCM till betintliga GC8 axlar.
Har även köpt bakre axlar till STI newage, beggade från UK så snart skall i vart fall drivlinan vara på plats.
APR vingen är ihopskruvad, blir nog bra men måste tillverka specialplattor för fästena mot luckan då vingens ben hamnar lite väl nära kanten på bagageluckan.
Ska ta & wrappa in nya grenrören samt montera twinscroll oilpan inom kort.
Ska fixa lite bilder ikväll.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.