Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 415 totalt)
  • Författare
    Gyver
    Deltagare

Har som ambition att rensa upp så mycket man vågar i motorutrymmet så orginal bränsle filtret åker ut till förmån ett lite kompaktare:

http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=170788493034

Vad gäller före filtret så kommer rören sitta kvar, medan gummislangarna kommer ersättas med den nyligen skeppade rullen 🙂 Allt kring insuget kommer däremot ersättas med nya slangar ser det ut som.

Ok! Det låter som att vi tänker likadant för våra byggen då. Anledningen till att jag undrade hur du drar är för att 2,7 meter kan bli lite tajt om jag skall tro mina egna beräkningar. Men jag antar då att du sätter regulatorn hyffsat nära insuget:-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Gyver
      Deltagare

En sak till, skall inte 30micron filtren användas till förgasarmotorer pga lägre tryck i systemet? Har för mig att man skall upp i runt 100micron när det gäller insprutning. Ursäkta om jag rör till det för dig:-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

TomK
        Deltagare

Dom finns både 30 och 100 micron samt att det finns utbytesfilter.
          Jag kör med ett sånt och det verkar funka 🙂

Gilarski
          Deltagare

Tack för inputten boys 🙂 Läste på en sajt att Ford rekommenderae filter som stoppar alla partiklar större än 40 micron. Om man släpper igenom större partiklar än så amser de att det föreligger risk att partikeln fastnar i spridaren, kan ju bli dyrt då 😮

Därmed går 100 bort 🙂

Gilarski
            Deltagare

Gyver, jag funderar på att sätta BTR bredvid filtret (på vänster fjädertorn), vet inte om detta kan ställa till måt bekymmer, hoppas inte det.

TomK
              Deltagare

Tanken är väl 100 före pump och 30 efter pump.

Gyver
                Deltagare

Aha, då lärde jag mig lite mer också:D

Gilarski
                  Deltagare

Tanken är väl 100 före pump och 30 efter pump.

Tom har helt rätt 🙂

Zippo_
                    Deltagare

Tjenare! verkar rulla på fint med bilen 🙂

Köra några banträffar i sommar ? får ta o ses nån dag så man får kika på bilen..

Gilarski
                      Deltagare

Tjenare! verkar rulla på fint med bilen 🙂

Köra några banträffar i sommar ? får ta o ses nån dag så man får kika på bilen..

Tack, jo det går frammåt men drog iväg lite väl mycket så nu bli la kärran klar till Midsommar in
                        best case. Tveksamt om jag monterar NOS i år då det drar iväg ytterligare lite.

Banträff, absolut, hoppas på en fin sensommar 😮

Kör du S2000 nu? (har sett 2 rätt vassa på stan några gånger, din?)

Zippo_
                        Deltagare

Tack, jo det går frammåt men drog iväg lite väl mycket så nu bli la kärran klar till Midsommar in
                          best case. Tveksamt om jag monterar NOS i år då det drar iväg ytterligare lite.

Banträff, absolut, hoppas på en fin sensommar 😮

Kör du S2000 nu? (har sett 2 rätt vassa på stan några gånger, din?)

nopp, kör inget speciellt just nu 🙂

Ska hämta en subaru nu till vårkanten tänkte jag…

Gilarski
                          Deltagare

Zippo: Klart du ska ha en subaru igen 🙂

Här har inte hänt så mycket då budgeten konstant övertrakasserats 😮 Nu har dock Kvarnis 6 petade drivlina hamnat i Göteborg så den skall hämtas inom kort och montering skall påbörjas.

AN-kopplingar skulle inhandlats men får vänta tills lönen kommer in i slutet på månaden. Tills dess skall jag förbereda resten av bränslesystemet för att skruvas ihop, har alla andra delar 🙂 (BTR, rails, slang, 800 spridare, etc)

Har tagit hem delarna för att bygga soppasystemet så jag tänkte börja i veckan, nån bild kommer så småningom oxo.

Gilarski
                            Deltagare

Äntligen står trälådan med alla delar till växellådan i garaget 🙂

Fick tips från Steewe på en beggad twinscrollsump med baffle & övriga tillbehör så även en sådan har nu köpts.

Den som nu återstår är bakre drivaxlar (har ev. på gång) samt några AN-kopplingar till soppasystemet.

Har även köpt röda 4-punkts Sabelt till förarstolen, ska skaffas även till passageraren inom kort.

Har skaffat en annan front bumper & lite annat som skall lackas så nu blir det till & spara pengar för lackering 🙂

Gyver
                              Deltagare

Tummen upp!:)

Gilarski
                                Deltagare

Efter lite stiltje så börjar det nu hända lite med bilen. Inser att det inte blir så mycket åkt i år, ett förlorat år får man nog kalla det 🙁

Diff och delar av kardan sitter på plats, väntar nu på växellänkage och kopplingsgaffeln, säljaren hade missat att packa ner detta, host host.

Har beställt nya fram axlar till STI newage från ett företag i UK, kostade lika myckat det där konverteringkittet på RCM till betintliga GC8 axlar.

Har även köpt bakre axlar till STI newage, beggade från UK så snart skall i vart fall drivlinan vara på plats.

APR vingen är ihopskruvad, blir nog bra men måste tillverka specialplattor för fästena mot luckan då vingens ben hamnar lite väl nära kanten på bagageluckan.

Ska ta & wrappa in nya grenrören samt montera twinscroll oilpan inom kort.

Ska fixa lite bilder ikväll.

Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 415 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.