Visar 15 inlägg - 316 till 330 (av 415 totalt)
  • Författare
    Joakimgabrielsson
    Deltagare

Helt rätt & minska vikten 🙂

http://www.vinylmakeup.com Tycks flyttat 🙁

Fanns även en firma som heter AKFDesign men vet ej om de fortfarande håller på.

Hehe. Det var ditt eget citat. Jag skall nog inte lätta bilen ännu. Men vill gärna flocka. Såg att du var i de planerna. Om jag hittar ett bra ställe tipsar jag dig:)

Gilarski
      Deltagare

Har precis talat med lackfirman så nu äntligen ska jag få tummen ur & lämna in bagagelucka (igensvetsade spoilerhål), nytt större skoop samt 22B bumper, avtalat tid på Måndag.

De hade endel att stå i så jag får tillbaka grejerna i slutet på September, vilket är OK, då hinner jag fixa allt annat innan mappningen den 5’e Oktober 🙂

Joakimgabrielsson
        Deltagare

Kan annars tipsa om roger gustavssons bilskador i sollebrunn. Han tog 4000 för att lacka, laga sprickor ta ut bucklor på min kofångare fram och min baklucka. Tog en vecka, och det är omöjligt att se att de är omlackat på finisch och ton. riktigt nöjd.

Gilarski
          Deltagare

Kan annars tipsa om roger gustavssons bilskador i sollebrunn. Han tog 4000 för att lacka, laga sprickor ta ut bucklor på min kofångare fram och min baklucka. Tog en vecka, och det är omöjligt att se att de är omlackat på finisch och ton. riktigt nöjd.

Tack för tipset, skall beaktas om det skiter sig med dessa (Stiggans Billackering) 🙂

Lämnade in grejerna i morse 07.00 Känns väldigt skönt att få en bock i kanten, återstår rätt många bockar i kanten innan jag är klar 😮

Nu måste jag fixa ‘vajer-spärren i växelspaken för att få i backen’, just nu kan man skicka i backen utan att dra upp spärren.:eek:

Min APR-vinges footprint är väl mastigt så jag måste ta fram två 6 eller 8 mm aluminiumplattor som vingen monteras i. Plattorna skall i sin tur skruvas i bagageluckan.

Bränsleslangarna behöver fixas, saknas några för att få ihop systemet.

Bytte tillbaka min ‘oversize TMIC’ mot att jag lämnade bort min Newage STI IC’et. Ska börja med TMIC, blir det för jä”#a dålig kylning på höga rpm så får jag la byta till FMIC nästa år 🙂

Gilarski
            Deltagare

Nya lådan saknade speed sensor så en ny måste beställas. Då jag inte fann sensor för 6-petat på hemsidan hos Japanese carparts i UK mailade jag dem & fick följande svar:

Hi,

Thank you for your enquiry.Please see

http://www.japanesecarimports.net/parts_info.asp?id=5634&cat=0&sub=0&sec=0&var=0&dc=&gen=&searchKey=85082ae000

Advert says its for a 5 speed but will fit the 6 speed gearbox 🙂

Regards

Luke ICP
              Tel: 01388 834204
              http://www.importcarparts.co.uk
              Opening Times
              9am to 5.30pm Mon to Fri
              Sat 9.30 am to 2.00pm
              Closed Bank Holidays

Med andra ord skall en sensor från 5 vxl passa i en 6 vxl låda, återstår att se när grejerna kommer hem 🙂

Christian S
              Deltagare

Med andra ord skall en sensor från 5 vxl passa i en 6 vxl låda, återstår att se när grejerna kommer hem 🙂

ja den passar, har orginal givaren på min 😉

V5&V6 (MY99&00) har samma givare som new age 😉 så därför fick jag ta bort den som satt på min nya låda och sätta dit min gamla för att det skulle passa med kontaktstycket i bilen.

Gilarski
                Deltagare

ja den passar, har orginal givaren på min 😉

V5&V6 (MY99&00) har samma givare som new age 😉 så därför fick jag ta bort den som satt på min nya låda och sätta dit min gamla för att det skulle passa med kontaktstycket i bilen.

Tackar, då lär det passa. d—0.o—b

Gilarski
                  Deltagare

Har bestämt mig för att inte mappa bilen i år, hinner helt enkelt inte med bilen just nu 🙁

Planen är nu att färdigställa kärran så den kan provköras(kommer gå något fett) men sen parkeras för vinterförvaring.

Kommer få tillbaka scoop, bagagelucka samt främre kofångare från lackeraren i slutet på September. Detta skall då monteras relativt omgående.

För att starta bilen behöver jag fixa några saker till, där den största pucken känns som bränslesystemet. Jag byggde 2 slangar idag så nu återstår bara 2 till (byggs imorgon) och därefter skall systemet bara kopplas ihop & jag skall fästa BTR, filter och Y-korset snyggt nånstans vid ena fjädertornet.

När ovan är klart skall den där förbaskade växelspaksspärren fixas & alla konsoler kring spaken monteras, sker i början på nästa vecka.

Därefter får vi se vad som sker men bilen måste kunna startas i slutet på September så jag vet att allt är OK, dock kommer jag som sagt inte stressa för att få ihop den i det skick jag planerat från början.

Lite OT men en anledning till att jag inte mäktat med bilen är för att jag behövt prioritera lite viktigare saker 😉 passat på att gifta mig i helgen, blev en liten tillställning med gäster på Långedrags Wärdshus 🙂 (kiddsen föredrar numera Ford Mustang dock 🙁 )

goffemannen
                    Deltagare

Grattis får man väl säga då =)

Jonas.L
                      Deltagare

Grattis mannen 🙂

Hoppas man får se bilen ute på vägarna till våren.

Mumin
                        Deltagare

Grattis Napolen!

Gyver
                          Deltagare

Ja grattis 🙂

Får jag fråga vad du använde när du kapade slangarna, bågfil?
                            Om du har en kapmaskin så är ett tips att prova med den på de andra slangarna, blir enklare att kapa med d—0.o—b

XDrive
                            Deltagare

Grattis!! 🙂

adam.b.w
                              Deltagare

grattis 🙂 hoppas de blev en lyckad kväll!

Det är garanterat för att ponnybilen inte har något tak.
                                Alla gillar ju att åka cab och vädret tillåter 😉

Gilarski
                                Deltagare

Tack alla, det blev en minnesvärd dag.

Gyver: Först testade jag att kapa med vinkelkap, sen bågfil och sen kabeltång. Alla försöken blev mer eller mindre halvbra. Jag valde tillslut att klippa stål trådarna ‘one by one’ med en bättre avbitare. Själva teflonslangen klippte jag till med vanlig sax, även tapet-rakblad skulle nog funkat 🙂

Visar 15 inlägg - 316 till 330 (av 415 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.