- Detta ämne har 414 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 1 år, 9 månader sedan av gilarski2.
-
FörfattareInlägg
-
19 maj, 2011 kl. 13:29 #222158TomKDeltagare
http://www.flickr.com/photos/coldtrackdays/4053201406/in/set-72157622682131144/
Mmmm sjukt fet bil! 🙂
19 maj, 2011 kl. 14:58 #222185XDriveDeltagareTack grabben. Du, hur har det gått med din kärra, du hade nåt spräckt svänghjul vill jag minnas & bromsoks-renovering på G ?
Tyvärr har det inte hänt så mycket på den fronten, men ska ta tag i svänghjulet innan Gelleråsen iaf. Bromsarna jag köpte av dig får fortsätta sitt liv på bilen 🙂 Vart så mycket annat plus sjukt mycket jobb så bilen har fått stå åt sidan lite…
20 maj, 2011 kl. 06:47 #221862Adam KDeltagareVad står det i papprena vad gäller maskin då?
Tack, ja helt sjukt, fört trodde jag det var nåt fel eller att han inte kopplat in grejerna. FMIC, om den reggats in med den tycker jag det borde vara OK men jag får väl tjafsa med SBP om detta är jag rädd :rolleyes: Det goa är att jag nu är inne i systemet så resten känns enklare att lösa 🙂
20 maj, 2011 kl. 07:23 #221965GilarskiDeltagareVad står det i papprena vad gäller maskin då?
SBP/Reggningskillen i Falkenberg gjorde inga noteringar alls i sina papper på motor etc. han bockade bara av mina punkter som skulle åtgärdats till besöket.
Han kollade på dumpen men hade inga synpunkter att det inte var orginal så länge den var återcirkulerande. När jag däremot var i Göteborg (vid första försöket) så knorrade de om den men den fick sitta. IC + alla dess rör & STI 2010 bromsarna sa dom inte ett knyst om, varken i gbg/Falkenberg :confused:
Jag talade med Swedac tidigare och de ska vara kinkiga som faan när bilen reggas in sa han, men när jag talade med en regggubbe i Göteborg så skulle det räckt med nåt utdrag på nån entusiastsajt avseende effekt etc. medan den andra anläggning i Göteborg, som reggade in min kärra, var kinkig så jag fick skicka efter 3(!) olika bevis på bilen, trots att jag hade en annan med nästan exakt samma chassienummer, spelar ingen roll sa han bara 🙁
Han ville även se motorkod, växellådskod & chassie. Som sagt, kan varier grymt mycket från gubbe till gubbe. :rolleyes:
24 maj, 2011 kl. 14:13 #221966GilarskiDeltagareDEt där AC’et har inte åkt ut ännu 😮 men skall ut.
Har fått hem kablar så jag kan ansluta till mitt Autronic & se om det är låst eller ej nu 🙂
Och så sist men inte minst, alla uppgifter finns reggade hos Transportstyrelsen -> regnummer erhållet. Bland annat stod det effekt 206 kW på vad de kallar “Subaru Impreza” (stod inget mera), hehe, får se vad det blir för försäkring på detta.
24 maj, 2011 kl. 16:04 #221897Jonas.LDeltagareBland annat stod det effekt 206 kW på vad de kallar “Subaru Impreza” (stod inget mera), hehe, får se vad det blir för försäkring på detta.
Står samma på min = Billigt 😉
24 maj, 2011 kl. 21:14 #221967GilarskiDeltagareStår samma på min = Billigt 😉
Perfekt 😀
Ok, imorgon kommer lönen och som min bankkontakt en gång sa’ Jössus, det var bra fart på slantarna, varpå jag svara
– Tja inte konstigt, pengar är ju till för att rulla :rolleyes:
Så denna månaden tänkte jag köpa mig en vinge, föredragsvis APR, det är bara leveranspris
som avgör (såvida deras spoiler priser stämmer).Jojo, jag vet, jag håller inte budgeten men jag jobbar på det 😮
Hade funderingar på att byta ut min front till en 22B men har bestämt mig för att behålla den jag har då det drar iväg rätt bra med lackering etc. Istället kommer jag , för att få en lite ballare front, satsa på en äkta splitter, även denna ARP om det går, typ
http://aprperformance.com/index.php?option=com_content&task=view&id=250&Itemid=44
dock får detta bli månaden därpå.
24 maj, 2011 kl. 21:19 #222139goffemannenDeltagaredu får ju sätta dit lite carngars me då och en kolfiber diffusor bak =)
25 maj, 2011 kl. 05:29 #222159TomKDeltagareVingen är tummen upp! Mumma!! 🙂
25 maj, 2011 kl. 05:53 #221968GilarskiDeltagareJepp, Canards skall införskaffas, skall kolla runt lite innan. Finns visserligen på APR (även om de inte är direkt för Impreza Classic) men jag behöver känna efter vad som passar ihop så det blir ‘harmoni’ på kärran :rolleyes:
Diffuser kommer också, men vill jobba lite mera med undersidan på bilen, lite mer chassi samt försöka få till nåt så undersidan blir mera ‘slät’ också. 🙂
Spoilern, tack, ja den känns bra. Lite åt det traditionella stuket men i smäckrare tappning. Det är inte bara infästningspunkterna som variera från bilmärke till bilmärke på dessa vingar, även designen, så jag måste säkerställa att i första hand luckans bredd funkar med denna. Den på bilden är till en EVO X men det fanns även andra vingar till smalare bilar så detta ska lösa sig 🙂
Har kontaktat JRM som är ÅF för dessa & om de nu inte är sjukt dyra jmf med ARP’s hemsida så blir det via JRM vingen inhandlas.
Som sagt, kollade över 5000 vingar av olika slag på Ebay så det finns mycket inspiration där om inte annat & därefter bestämde jag mig för att ARP hade blande de absolut bästa designen, även om priset är väl högt, men jag inbillar mig att det är värt det 🙂
25 maj, 2011 kl. 06:27 #222155NiklasDeltagareGråter en skvätt över att STI5/6-vingen skall av. 🙁
25 maj, 2011 kl. 07:43 #221969GilarskiDeltagareGråter en skvätt över att STI5/6-vingen skall av. 🙁
Jag förstår dig. Dels är spoilern fin men förknippas nog rätt hårt med Subarus rally stuk, så psykologiskt känns det hårt att plocka av den om jag skall vara ärlig. 😮
Av denna anledningen måste jag vara ‘varsam’ i mitt arbete med att förändra bilens stuk & fortfarande behålla ett lite rått men harmoniskt yttre, därav ett seriösare val av vinge.
Det är alltid lite ovant/jobbigt med förändringar, men när jag väl är klar tror jag det kommer bli ett riktigt annorlunda & trevligt stuk på bilen, jobbet kommer ske i lugn takt så jag inte gör bort mig 🙂
25 maj, 2011 kl. 20:00 #221970GilarskiDeltagareEtt tips, behåll org vingen så du kan skruva tillbaka den om du ångrar dig, eller kommer till insikt (;)) i framtiden. 🙂 En äkta STI vinge hittar man inte varsomhelst.
Om du inte vill behålla vingen så får jag väl köpa den av dig och lägga i förvaring… 😀 😉
För sent Oskar 😮 , vingen är så gott som såld redan :rolleyes: En spekulant till står på kö, lovar hojta om köparna ångrar sig 🙂
Har bett en kollega mäta bakluckans bredd på sin Evo X, för att säkerställa om ovan vinge ryms på min lucka då denna just är avsedd för Evo X 🙂
26 maj, 2011 kl. 07:14 #222156NiklasDeltagareDu kan väl ta och lacka nya vingen vit varjefall. Om inte allt så varjefall “sidväggarna” så det passar in sig lite med bilen. Allra helst släng skiten och behåll den gamla hederliga. :p
26 maj, 2011 kl. 08:24 #222190EiiiiikDeltagareJag är nog också inne på att du faktiskt ska behålla den fräckisen du redan har! 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.