- Detta ämne har 414 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 1 år, 9 månader sedan av gilarski2.
-
FörfattareInlägg
-
26 maj, 2011 kl. 09:06 #221971GilarskiDeltagare
Haha, ni är la for goa gubbar. Jag skall se vad som händer med den nya, måste först lyckas få hem den till Svea 🙂
Har skickat förfrågan till US också då JRM verkar ha mycket att göra -> ännu inget svar…
26 maj, 2011 kl. 13:16 #221972GilarskiDeltagareI US ligger denna på mellan 580-890 USD beroende på vilken sajt man kollar på 😮 Har jag lite tur så kan en kille verksam i staterna plocka hem vingen på egen hand för en symbolisk peng, annars blir det frakt för typ 1500 kr.
26 maj, 2011 kl. 13:59 #221824Janne248DeltagareHur gör du med bakluckan? Är det inte på Old age STi’er som New Age STi’er fullt av hål under vingen? Din nya vinge har väl “bara” 4 st fästhål? Ny baklucka också?
26 maj, 2011 kl. 15:12 #221973GilarskiDeltagareHur gör du med bakluckan? Är det inte på Old age STi’er som New Age STi’er fullt av hål under vingen? Din nya vinge har väl “bara” 4 st fästhål? Ny baklucka också?
Ser ut som det bara är 3 hål, för de genomgående bultarna från vingen men jag har ännu inte plockat av den så jag vet ej.
Jag tänkte dock borra hål för den nya vingen, därefter lämna in trunken till en plåtis som svetsar igen hålen & sen får nån lacka hela luckan. 🙂
Har även lurat på att köpa en beggad lucka utan vinge men vet inte hur lätt man hittar en sån, blir troligen till att lacka även den för att få samma färg som övriga bilen.
26 maj, 2011 kl. 18:15 #221832KvarnisDeltagareVill du ha tag i en kolfiber vinge så har jag nog en liggandes i garaget 😉 😀
Och den passar bra på Imprezan 🙂
27 maj, 2011 kl. 08:53 #221974GilarskiDeltagareVill du ha tag i en kolfiber vinge så har jag nog en liggandes i garaget 😉 😀
Se där, PM skickat 🙂
27 maj, 2011 kl. 10:41 #222191EiiiiikDeltagareVill du ha tag i en kolfiber vinge så har jag nog en liggandes i garaget 😉 😀
Haha! Det finns inget du inte har Kvarnis! 😉
27 maj, 2011 kl. 19:15 #221975GilarskiDeltagareDet var visst 6 bultar till vingen 😮 Nåväl, spelar ingen roll. Kollade bredden på luckan och den var 118,5-119 cm så den där Evo vingen funkar att montera, men lär kräva nya hål 🙂
Orginalvingen är såld till Sternborn. 🙂
27 maj, 2011 kl. 19:32 #221833KvarnisDeltagareHaha! Det finns inget du inte har Kvarnis! 😉
Jo jag klent med H6:er och sekvnesniella lådor i garaget.
28 maj, 2011 kl. 07:21 #222192EiiiiikDeltagareJo jag klent med H6:er och sekvnesniella lådor i garaget.
Vad är det du säger?! :O 😉
28 maj, 2011 kl. 16:45 #221976GilarskiDeltagareHar snackat med killen i staterna (en kollegas kompis) och han skickar gods ungefär varannan
vecka, så om nån är i behov av transport för en vettig peng är det bara & säga till mig.Han kan även skeppa till Stockholm. Leverans ligger mellan 4-6 veckor. (sker i egen container, oftast skeppas med bilar eller båtar men lite delar får plats…)
Jag betalar max 500 kr för transporten sa han, medan APR vingen kostar mig max 600 USD, så totalt bir det ~4 Ksek 🙂
28 maj, 2011 kl. 16:54 #222160TomKDeltagareFan det är ju ett klipp!
Är själv sugen på GTC 300 vingen.28 maj, 2011 kl. 17:37 #221977GilarskiDeltagareFan det är ju ett klipp!
Är själv sugen på GTC 300 vingen.Nästa skeppning går den 6’e Juni så säg till mig så fort du bestämt dig. Jag vet att denna skeppning går till Göteborg men jag plocka med den & skickar till dig, bara & återkomma. 🙂
Vingen är nu beställd på https://www.bursethracing.com/ kostade mig 588 USD 🙂
30 maj, 2011 kl. 17:37 #222186XDriveDeltagarePerfekt 😀
Ok, imorgon kommer lönen och som min bankkontakt en gång sa’ Jössus, det var bra fart på slantarna, varpå jag svara
– Tja inte konstigt, pengar är ju till för att rulla :rolleyes:
Så denna månaden tänkte jag köpa mig en vinge, föredragsvis APR, det är bara leveranspris
som avgör (såvida deras spoiler priser stämmer).Jojo, jag vet, jag håller inte budgeten men jag jobbar på det 😮
Hade funderingar på att byta ut min front till en 22B men har bestämt mig för att behålla den jag har då det drar iväg rätt bra med lackering etc. Istället kommer jag , för att få en lite ballare front, satsa på en äkta splitter, även denna ARP om det går, typ
http://aprperformance.com/index.php?option=com_content&task=view&id=250&Itemid=44
dock får detta bli månaden därpå.
Den var riktigt läcker 😀 Synd man såg i tråden försent, hade gärna norpat den där originalvingen 🙂 Får kolla hur din ser ut med ARP vingen på sen och kanske väljer en sådan istället 🙂
30 maj, 2011 kl. 21:18 #221978GilarskiDeltagareDen var riktigt läcker 😀 Synd man såg i tråden försent, hade gärna norpat den där originalvingen 🙂 Får kolla hur din ser ut med ARP vingen på sen och kanske väljer en sådan istället 🙂
Hehe, Sternborn sökte en STI vinge runt Nyår så jag kollade med honom redan då, eftersom jag visste att min skulle av. Dessa finns köpa beggade i UK för en vettig peng. Nya kostar ~3000 kr.
Jag tror den nya blir fin som f@n. Dock måste luckan lackas om efter att alla ‘gamla hål’ svetsats igen. Detta torde kosta en liten slant men inte hela nästa (JULI) månadsbudget.
Jag springer iväg lite; eftersom kärran skall få mera Timeattack stuk så behöver den även lättas, jag vill göra detta med lite ‘finess’ så när alla sidopaneler tagits ur kommer jag dock ersätta dem med antingen tunn aluplåt eller med 2 mm plexi. Dessa skall skäras till så de passar där sidopanelerna satt. alu/plexit skall sedan kläs med nån form av filtmaterial, alternativt flockas.
För att fästa dessa sidorna tänkte jag använda mig av snabbfästen som förekommer på kåphojar, Dzus
Jajaja, jag vet, lite av viktminskningen går förlorad men kärran får inte se ut ur som helst 😉
Jag har mycket kul i kikaren men får ta det pö om pö. Vingen kommer hem om ~6 veckor, Junibudgeten är nu bränd så det blir bara lite småsaker som kommer göras under Juni.
Har nu tid för bilbesiktning den 7’e Juni och direkt efter den skall jag montera på mina oranga positionsljus, känns onödigt att reta upp SBP-gubbarna.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.