Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 131 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #273671
    Hempo
    Deltagare

      Effekt?

      Ligger idag på 363 i maskin och 300 på hjulen. Med fixade toppar och höjt varvstopp till 8500 kanske 400?

      #273672
      Hempo
      Deltagare

        Vad irriterad man ska behöva bli…

        För ca 3v sen så beställde jag Crawford Performance’s Short block installation kit http://www.crawfordperformance.com/product/shortblock-installation-kit-for-fa-turbo-block-13-brzfrsgt-86/

        Hade läst noga och tyckte att det var en bra deal med tanke på allt som står att det ska ingå, från alla packningar till nya stift, ARP bultar och ny oljepump..

        Paketet blev hemkört igår och slets up så fort man kom hem från jobbet, tror ni att alla grejer låg i paketet? Nej precis, oljepump, stift och några packningar saknades. Mailade direkt till personen jag haft kontakt med från början ifrån Crawford, förklarade läget och frågade hur han tyckte det skulle lösas.

        Fick svar 10 min senare att de grejerna jag saknade tydligen inte alls skulle följa med i det kit jag beställt utan att det är fel på den bilden som beskriver innehållet på hemsidan.

        Då kontrade jag med att det är inte bara bilden som är fel utan hela beskrivningen är fel och att jag beställde utifrån den informationen. Då erbjöd han sig att skicka stift för 45$ men att han troligtvis inte kunde göra nåt på oljepumpen.

        Efter några mailväxlingar till så skrev jag ett rätt hårt mail att jag skiter i varför det är fel på deras hemsida men faktum är att ni just nu har lurat en kund och att jag trodde C-P var ett seriöst företag osv osv och att jag förväntar mig att jag får ett komplett kit, så som jag beställde det. Sen dess har det varit tyst… 😛

        Förslag på hur man kan få igenom det här ifall de fortsätter bråka?

        #273731
        Igge
        Deltagare

          Hota med att hänga ut dom i varenda forum du hittar tills du får det du betalat för!

          Inte mer än rätt

          #273673
          Hempo
          Deltagare

            Hota med att hänga ut dom i varenda forum du hittar tills du får det du betalat för!

            Inte mer än rätt

            I stort sett det jag gjorde i sista mailen 🙂 Nu ligger väl tårtan och nannar borta i staterna och får svar nångång i eftermiddag/kväll men annars blir det skriverier på forum, deras egen FB-sida osv osv..

            #273754
            Fredsson
            Deltagare

              Glöm inte o ta ett screenshot av deras sida där det står att det ingår så dom inte ändrar den o sen hävdar att det inte alls står.

              #273732
              Igge
              Deltagare

                Bra!

                Håller med fredsson men antog att det redan är gjort, eller?

                #273744
                Zlasher
                Deltagare

                  Ja vad fan snackar de om. Står ju klart och tydligt vad som ingår på deras sida… sjukt att de ens kan påstå annat…

                  Shortblock – Installation Kit For FA Turbo Block – 13+ BRZ/FRS/GT-86
                  Installation Kit includes:
                  – ARP Head Studs
                  – OEM Head Gaskets
                  – Oil Pump with bolts and seal
                  – Exhaust Gaskets
                  – Intake Gaskets
                  – One Step Colder Iridium Spark Plugs
                  – K&N Oil Filter
                  – Break In Oil (Motul 5100 10W40)

                  #273674
                  Hempo
                  Deltagare

                    Screenshot är taget 🙂

                    Precis Zlasher jag håller med, försvaret han kom var “Men titta på de övriga short block installation kits, de är dyrare och innehåller därmed dessa grejer..”

                    Men varför i helvete ska jag titta på prylar till en bil jag inte ens äger? Man väljer på hemsidan vilken bil man vill leta grejer till, och när man kommer till Short block delen så finns enbart ETT kit och där står det att dessa grejer följer med..

                    Tog upp det på en internationell BRZ-sida på Facebook och tror att det var en av moderatorerna där som printscreenade det jag skrev och mailade till Quirt Crawford själv.

                    #273675
                    Hempo
                    Deltagare

                      Slutade med att jag inte orkar tjafsa längre.. Mailade att om de bara skickar de tändstift som stod med så är jag nöjd.

                      Tro fanskapet skriver tillbaka att “Dessa har vi inte i lager och eftersom de inte ska ingå i kittet i vanliga fall så skickar jag original BRZ-stift”

                      Då brann det för mig och jag skrev ett fint mail tillbaka, så nu skickar han de stift i beskrivningen imorgon 🙂

                      Aldrig varit med om en firma som är så ovillig att erkänna att de gjort fel och sen drygar sig totalt mot kunden…

                      #273733
                      Igge
                      Deltagare

                        Dags att hänga ut bara fått stiften då

                        Inte mer än rätt tycker jag :/

                        #273755
                        Fredsson
                        Deltagare

                          Tycker du ska stå på dig. Står ju klart o tydligt vad som ska ingå på hemsida. Häng ut dom på alla forum, inte bara BRZ forum, ut med dom på scooby ect

                          #273676
                          Hempo
                          Deltagare

                            Brukar inte vara den som ger mig, men nu vill jag bara börja skruva ihop motorn.. Skulle jag fortsätta bråka och det slutar med att jag skickar tillbaka grejerna så kommer det bli jobbigt ifall jag redan har monterat det som jag fick 😛

                            Hur som helst så kommer det inte bli Crawfords Shortblock nästa vinter som ursprungstanken var..

                            #273751
                            nilbri
                            Deltagare

                              Du kan alltid skriva om det på subarubrzforum.com

                              #273677
                              Hempo
                              Deltagare

                                Det hela slutade med att Crawford gick med på att ersätta mig för pengarna som tändstiften egentligen skulle kostat 25$ styck. så kommer få 100$ tillbaka ifrån de 599$ som kittet kostade. Enligt han jag pratade med så körde dem med originalstift i sin testbil.. Men ska nog ändå köpa de HKS-stift som JRM har.

                                Skrev om detta som sagt på Subaru BRZ-forumet och nån enstaka höll med mig men annars verkar jänkarna vara riktiga superkunder som ALLTID undersöker det dom köper till punkt och pricka och ALLTID stämmer av med försäljaren att saker o ting är korrekt och tycker att det borde man ha insett från början. Det fattar inte att det som är mest irriterande var vägran att inse att de gjort fel och den snåla inställningen till att kompensera en kund.

                                Menmen nu är det ur världen för min del..

                                #273734
                                Igge
                                Deltagare

                                  Skönt det

                                  Men varför HKS stift?
                                  NGK är väl bra mycket mer prisvärda?

                                  Har hört (internet, kom ihåg en näve salt) att HKS stift är gjorda av Denso och sedan ommärkta i stort sett
                                  Sedan läst ett par personer som haft elektroder som hoppas loss och skrotat i motorn

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 131 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.